TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy pociąg z pasażerami na Gdańsk Stadion Expo
PKP PLK/PAP/INFORAIL - Opublikowano: 05.05.2012 12:19:07
Pierwszy pociąg z pasażerami na Gdańsk Stadion Expo

3 maja na nowy peron przystanku Gdańsk Stadion Expo wjechał pierwszy pociąg z kibicami. Jazdy próbne odbyły się kilka dni wcześniej, bo 30 kwietnia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z planem zakończyły budowę nowego przystanku osobowego wraz z modernizacją 3,5 kilometrowego odcinka linii kolejowej, z centrum Gdańska do Letnicy. W ramach projektu pn.: „Budowa nowego peronu przy torze nr 500 linii kolejowej nr 249”, powstał peron jednokrawędziowy, o długości 215 metrów, szerokości od 6,3 do 4,5 metra i wysokości 76 cm. Wyposażony jest w oświetlenie, monitoring, system nagłaśniający i powiadamiania podróżnych. Projekt został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „RAJBUD”Sp. z o.o. z Tczewa za kwotę nieco ponad 2 mln zł. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla „Rewitalizacji i modernizacji połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku”obejmowało kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej na odcinku z Gdańska do Letnicy, wymianę rozjazdu, wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją ,przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, zabudowę rogatek z dwoma napędami elektrycznymi oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Tory zmodernizowała firma TOR-KAR-SSON za kwotę ponad 6 mln zł.

Pierwsze składy z kibicami pojechały przed i po meczu Lechii z Legią Warszawa. Podróż na stadion okazała się sukcesem, trwała zaledwie 6 minut. Kibice pojechali trzema zespołami trakcyjnymi, które mieszczą około 1,5 tys. pasażerów. Taką liczbę pasażerów i w tak krótkim czasie przewieźć można tylko koleją. Łącznie w ubiegły czwartek PKP SKM przewiozła około 10 tysięcy kibiców. - Szybka Kolej Miejska przewiozła w każdą stronę po około pięć tysięcy osób. Wyjeżdżające na stadion pociągi były równo obłożone pasażerami, natomiast do centrum miasta kibice wrócili generalnie trzema składami. Pozostałe były raczej puste. Walorów tego środka lokomocji jest sporo. Kibice jeżdżą za darmo, a poza tym szybko i bezkolizyjnie mogą dotrzeć z Gdańska Głównego na PGE Arenę Gdańsk i z powrotem. Kiedy z peronu odchodził ostatni skład, samochody stały jeszcze w korku czekając na wyjazd ze stadionu –powiedział PAP dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM Marcin Głuszek. Podczas tych przejazdów nie doszło do żadnych ekscesów oraz zniszczeń. - Moim zdaniem wszyscy zdali te próbę generalną przed UEFA Euro 2012 celująco. Na wysokości zadania stanęli na pewno kibice Lechii i mamy nadzieje, że podczas mistrzowskiego turnieju ta linia również funkcjonować będzie bez żadnych zakłóceń - dodał Głuszek.  

Realizacja projektu umożliwiła dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny na stadion piłkarski i do obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Inwestycja pozwoliła na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskania prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwienia wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Usprawniło to połączenie pomiędzy centrum miasta, a dzielnicą Gdańsk Nowy Port, a po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.

Przypomnijmy, że gdański ZTM chce na Mistrzostwa Euro 2012 uruchomić 336 połączeń kolejowych. 7 maja dowiemy się, kto będzie operatorem tych pociągów. Szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj.    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadion
Gdańsk
PKP SKM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....