TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy polski push&pull
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 15.04.2014 14:30:16 6 komentarzy
Pierwszy polski push&pull
To będzie pierwszy polski push&pull. Bydgoska PESA podpisała dziś umowę na dostawę 22 wagonów, z czego dwa będą sterownicze oraz dwóch lokomotyw z platformy Gama. Pojazdy przygotowaliśmy specjalnie z myślą o naszym kliencie –mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY. To kolejna inwestycja taborowa Kolei Mazowieckich. A jednocześnie, jak zaznacza Marszałek Adam Struzik, jedna z największych inwestycji na Mazowszu. Jakie będą piętrusy z PESY? Charakteryzujące się nowoczesnym designem, komfortowe, klimatyzowane, z bezprzewodowym internetem, nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej, monitoringiem –wylicza Maciej Maciejewski, szef marketingu rynku pojazdów kolejowych w PESIE. Składy będą mogły kursować z prędkością do 160 km/h. W podstawowej konfiguracji, lokomotywa, 6 wagonów środkowych i wagon sterowniczy będą zabierać na swój pokład 1700 pasażerów. W wagonach sterowniczych znajdą się punkty gastronomiczne, a także toalety i wejścia przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Co więcej będzie je można zestawiać z wagonami i lokomotywami Bombardiera, a więc tymi, które obecnie już eksploatują Koleje Mazowieckie. Będzie to możliwie w konfiguracji lokomotywa i wagon sterowniczy PESY plus wagony Bombardiera i na odwrót, lokomotywa i wagon sterowniczy Bombardiera plus wagony środkowe PESY –tłumaczy nam Maciej Maciejewski.  Za całość zamówienie przewoźnik będzie musiał zapłacić 278 mln zł, z czego 59% to środki unijne. Nie ma możliwości, żebyśmy nie dotrzymali terminu dostawy. Jest on bardzo krótki, ale dołożymy wszelkich starań, żeby zrealizować zamówienie w uzgodnionym czasie –mówi Tomasz Zaboklicki. Planowane zakończenie dostaw to sierpień 2015 roku. Pierwsze wagony mają być gotowe w styczniu bądź w lutym roku przyszłego. Potem czekają je jeszcze jazdy homologacyjne. Do klienta pierwsze jednostki trafia w okolicach czerwca bądź lipca –mówi nam Maciej Maciejewski. Na razie nie wiemy jak dokładnie zostaną pomalowane składy, a także jak będą się nazywać. To wszystko zostanie uzgodnione z zamawiającym –mówi Maciejewski. Malatura i nazwa pociągów zostaną wyłonione w drodze konkursu. Wiemy natomiast, że push&pulle to od początku do końca koncepcja i projekt PESY. Po zakończeniu dostaw Koleje Mazowieckie będą miały po 13 lokomotywy wagonów sterowniczych, a także 46 piętrowych wagonów –wyjaśnia Czesław Sulima, członek Zarządu Kolei Mazowieckich. Pociągi z nich zestawione będą jeździć do Sochaczewa, Działdowa, Skierniewic, Płocka, Radomia i Dęblina.Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne. Przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących „janosikowego”, będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe –podkreśla marszałek Adam Struzik.Poniżej prezentujemy dane techniczne push&pulli:Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
PESA
push&pull
  • Sarmata – 15.04.2014

    Fajnie, że wygrała POLSKA firma, ale mogłaby się Pesa wysilić i zając wyglądem - bo każdy ich pojazd trochę z innej parafii

  • borys – 15.04.2014

    Ładny. Taki polski bombardier.

  • Karol – 15.04.2014

    Myślałem że Pesa bardziej nawiąże w wagonie sterowniczym do mordki elektrowozu, coś jak w railjetach. Jednak wszystko całkiem spoko wyszło.

  • Piotr – 15.04.2014

    "Co więcej będzie je można zestawiać z wagonami i lokomotywami Bombardiera, a więc tymi, które obecnie już eksploatują Koleje Mazowieckie. Będzie to możliwie w konfiguracji lokomotywa i wagon sterowniczy PESY plus wagony Bombardiera i na odwrót, lokomotywa i wagon sterowniczy Bombardiera plus wagony środkowe PESY " ale tylko wagony środkowe, tak zresztą jak było w SIWZ, a więc to żadna sensacja ani plus dla PESY. Za to wagony sterownicze i lokomotywy nie (tak jak po w SIWZ zmianach), w więc KM będzie miało 2 pociągi które nie będa kompatybilne z pozostałymi 11, czyli np. nie może być lokomotywa Bombardiera i wagon sterowniczy PESY. To spora wada...

  • lviv – 15.04.2014

    Większą wadą byłby zupełny brak możliwości łączenia składów. A tak będzie można regulować dowolnie długość składów.

  • Piotr – 18.04.2014

    @ lviv To, że wagony środkowe da się łączyć z wagonami Bombardiera wynikało w wymagań przetargu bo cześć wagonów ma posłużyć do wydłużenia istniejących składów. Niestety, pierwotnie w wymogach był podobny wymóg co do lokomotyw i wagonów sterowniczych, ale na wniosek PESY został usunięty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....