TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy polski push&pull
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 15.04.2014 14:30:16 6 komentarzy
Pierwszy polski push&pull
To będzie pierwszy polski push&pull. Bydgoska PESA podpisała dziś umowę na dostawę 22 wagonów, z czego dwa będą sterownicze oraz dwóch lokomotyw z platformy Gama. Pojazdy przygotowaliśmy specjalnie z myślą o naszym kliencie –mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY. To kolejna inwestycja taborowa Kolei Mazowieckich. A jednocześnie, jak zaznacza Marszałek Adam Struzik, jedna z największych inwestycji na Mazowszu. Jakie będą piętrusy z PESY? Charakteryzujące się nowoczesnym designem, komfortowe, klimatyzowane, z bezprzewodowym internetem, nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej, monitoringiem –wylicza Maciej Maciejewski, szef marketingu rynku pojazdów kolejowych w PESIE. Składy będą mogły kursować z prędkością do 160 km/h. W podstawowej konfiguracji, lokomotywa, 6 wagonów środkowych i wagon sterowniczy będą zabierać na swój pokład 1700 pasażerów. W wagonach sterowniczych znajdą się punkty gastronomiczne, a także toalety i wejścia przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Co więcej będzie je można zestawiać z wagonami i lokomotywami Bombardiera, a więc tymi, które obecnie już eksploatują Koleje Mazowieckie. Będzie to możliwie w konfiguracji lokomotywa i wagon sterowniczy PESY plus wagony Bombardiera i na odwrót, lokomotywa i wagon sterowniczy Bombardiera plus wagony środkowe PESY –tłumaczy nam Maciej Maciejewski.  Za całość zamówienie przewoźnik będzie musiał zapłacić 278 mln zł, z czego 59% to środki unijne. Nie ma możliwości, żebyśmy nie dotrzymali terminu dostawy. Jest on bardzo krótki, ale dołożymy wszelkich starań, żeby zrealizować zamówienie w uzgodnionym czasie –mówi Tomasz Zaboklicki. Planowane zakończenie dostaw to sierpień 2015 roku. Pierwsze wagony mają być gotowe w styczniu bądź w lutym roku przyszłego. Potem czekają je jeszcze jazdy homologacyjne. Do klienta pierwsze jednostki trafia w okolicach czerwca bądź lipca –mówi nam Maciej Maciejewski. Na razie nie wiemy jak dokładnie zostaną pomalowane składy, a także jak będą się nazywać. To wszystko zostanie uzgodnione z zamawiającym –mówi Maciejewski. Malatura i nazwa pociągów zostaną wyłonione w drodze konkursu. Wiemy natomiast, że push&pulle to od początku do końca koncepcja i projekt PESY. Po zakończeniu dostaw Koleje Mazowieckie będą miały po 13 lokomotywy wagonów sterowniczych, a także 46 piętrowych wagonów –wyjaśnia Czesław Sulima, członek Zarządu Kolei Mazowieckich. Pociągi z nich zestawione będą jeździć do Sochaczewa, Działdowa, Skierniewic, Płocka, Radomia i Dęblina.Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne. Przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących „janosikowego”, będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe –podkreśla marszałek Adam Struzik.Poniżej prezentujemy dane techniczne push&pulli:Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
PESA
push&pull
  • Sarmata – 15.04.2014

    Fajnie, że wygrała POLSKA firma, ale mogłaby się Pesa wysilić i zając wyglądem - bo każdy ich pojazd trochę z innej parafii

  • borys – 15.04.2014

    Ładny. Taki polski bombardier.

  • Karol – 15.04.2014

    Myślałem że Pesa bardziej nawiąże w wagonie sterowniczym do mordki elektrowozu, coś jak w railjetach. Jednak wszystko całkiem spoko wyszło.

  • Piotr – 15.04.2014

    "Co więcej będzie je można zestawiać z wagonami i lokomotywami Bombardiera, a więc tymi, które obecnie już eksploatują Koleje Mazowieckie. Będzie to możliwie w konfiguracji lokomotywa i wagon sterowniczy PESY plus wagony Bombardiera i na odwrót, lokomotywa i wagon sterowniczy Bombardiera plus wagony środkowe PESY " ale tylko wagony środkowe, tak zresztą jak było w SIWZ, a więc to żadna sensacja ani plus dla PESY. Za to wagony sterownicze i lokomotywy nie (tak jak po w SIWZ zmianach), w więc KM będzie miało 2 pociągi które nie będa kompatybilne z pozostałymi 11, czyli np. nie może być lokomotywa Bombardiera i wagon sterowniczy PESY. To spora wada...

  • lviv – 15.04.2014

    Większą wadą byłby zupełny brak możliwości łączenia składów. A tak będzie można regulować dowolnie długość składów.

  • Piotr – 18.04.2014

    @ lviv To, że wagony środkowe da się łączyć z wagonami Bombardiera wynikało w wymagań przetargu bo cześć wagonów ma posłużyć do wydłużenia istniejących składów. Niestety, pierwotnie w wymogach był podobny wymóg co do lokomotyw i wagonów sterowniczych, ale na wniosek PESY został usunięty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....