TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy Pomorski dwuczłon gotowy
INFORAIL - Opublikowano: 27.07.2015 14:05:06 9 komentarzy
fot. Chojnicke Stowarzyszenie Miłośników Kolei

Pod koniec ubiegłego tygodnia do Chojnic przyjechał pierwszy dwuczłonowy autobus szynowy dla województwa pomorskiego. To SA133-025. Łącznie na Pomorzu będzie kursować siedem takich jednostek. Trzy z nich zostaną przeznaczone do obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, kolejne cztery na trasę Malbork ? Grudziądz. Zakup tych pierwszych dofinansowała Unia Europejska, pozostałe zostaną nabyte przy udziale środków ze Szwajcarskiego Programu Współpracy z nowymi krajami członkowskimi w UE. I przypomnijmy, że operatorem PKM będzie PKP SKM, trasę z Grudziądza do Malborka obsłużą natomiast Przewozy Regionalne. Poszczególne pojazdy zostaną zatem przekazane konkretnym przewoźnikom. SA133-025 jest pierwszym z partii czterech pojazdów do obsługio trasy Malbork - granica województwa - Grudziądz.

Dodatkowo województwo pomorskie zakupiło także siedem dłuższych, bo trzyczłonowych pojazdów. Te są już sukcesywnie dostarczane nabywcy, trzy z nich obsługują już połączenia w regionie, jako pociągi REGIO Przewozów Regionalnych. Docelowo trafią na trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Producentem wszystkich siedmiu jednostek dla Pomorza jest bydgoska PESA.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Pomorskie
SA133
  • tom – 27.07.2015

    Ten SA133-025 jest z Programu Szwajcarskiego

  • grubas z Bydgoszczy – 28.07.2015

    Buahahahah i jak tam panie Jakubas i Konieczek? Tacy byliście pewni wygranej na pomorzu. A to my robimy te pojazdy buahahahhaahhah

  • witek – 28.07.2015

    Te pomorskie SA133 bardzo dobrze wyszły, super malowanie, brawo.

  • grubas z Bydgoszczy – 28.07.2015

    Wiemy są doskonałe. W końcu produkuje je narodowy producent taboru a nie jakaś firma krzak nie wiadomo skąd z wątpliwym składem inzynierow

  • n2 – 28.07.2015

    Jaki był planowany termin dostarczenia?PS->grubas z Bydgoszczy: to w takim razie ten "narodowy producent" zatrudnia jakiś humanistów a nie inżynierów, skutkiem czego ich lokomotywy są w stanie ujechać aż kilkadziesiąt kilometrów.

  • grubas z Bydgoszczy – 28.07.2015

    Bardzo podobają mi się nowe pociągi z Newagu i Pesy, bardzo lubię tez Solarisy. Sprawują sie dobrze i oby tak świetnie jak ich autobusy. Dobrze, że możemy po Polsce jeździć nowymi Solarisami, Newagami i Pesami. Oby tak dalej i powodzenia !!!

  • tom – 28.07.2015

    @n2 30 czerwca mieli dostarczyć 025 i 026 a 31 lipca 027 i 028.

  • MichalK – 28.07.2015

    Czy te pojazdy w ogóle mają sens? Będąc na pomorzu widziałem dwuskłady SA136 mające łacznie 4 silniki. Zapewne zużycie paliwa jest koszmarne i chyba większy sens ma konwencjonalna lokomotywa.

  • www – 28.07.2015

    @MichalK Fakt. PR na linii do Helu pojechały po całości. Wygląda na to, że w ogóle nie byli gotowi do sezonu. Województwo na siłę wpuściło na linię nowe szynobusy PKM, a tak naprawdę na Hel powinny jeździć tylko piętrowe wagony lokomotywą, bo perony są krótkie. No cóź, remontowali, remontowali i zapomnieli, że popyt na tej linii jest ogromny. Jeszcze ludziom naobiecywali cudów na kiju, to ludzie skorzystali.Jeżeli PR-y nie potrafią podołać zadaniu to czemu na okres sezonu nie wpuścić prywatnego operatora? Z tej linii można spokojnie się utrzymać, tym bardziej, że wjazd samochodów na półwysep powinien zostać drastycznie ograniczony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....