TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy przetarg w ramach inwestycji "Podłęże - Piekiełko" w 2020 r.
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 22.01.2019 11:05:51
Pierwszy przetarg w ramach inwestycji

Pierwszy przetarg na prace budowlane w największym projekcie kolejowym w Polsce od kilkudziesięciu lat, potocznie nazywanym "Podłęże - Piekiełko", zostanie ogłoszony w drugiej połowie 2020 roku - poinformował PAP prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Na początku stycznia podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Pierwszy etap dokumentacji zostanie przygotowany dla linii 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, tak abyśmy mogli w drugiej połowie roku 2020 ogłosić przetarg na roboty budowlane dla fragmentu od Chabówki do Mszany Dolnej" – powiedział Merchel.

Szef PKP PLK podkreślił, że projekt "Podłęże - Piekiełko to niewątpliwie największa inwestycja kolejowa w Polsce od kilkudziesięciu lat.

"Szacunkowa wartość tego projektu to około 7 mld zł. Osobiście do tej kwoty bym się nie przywiązywał. Znamy z historii, że określano na początku kwotę i później próbowano do niej dostosować dokumentację projektową. My podchodzimy do tego inaczej. Chcemy uzyskać założone parametry techniczne i jak otrzymamy dokumentację projektową to poznamy ostateczną kwotę" - stwierdził Merchel.

Prezes poinformował, że w ramach projektu powstanie 58,5 km nowej dwutorowej linii kolejowej, która będzie ona dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i do 120 km/ dla pociągów towarowych. Zostanie również zmodernizowana istniejąca już linia kolejowa 104 łącząca Chabówkę z Nowym Sączem.

Inwestycja "Podłęże - Piekiełko" zakłada wybudowanie nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice na południowy wschód od Krakowa i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.

Prezes Merchel przypomniał, że według założeń cała inwestycja ma się zakończyć do roku 2027

"Zrealizowanie inwestycji spowoduje, że z Krakowa do Nowego Sącza najszybszy pociąg przejedzie w godzinę i będzie to odległość 117 km. Obecnie przejazd pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza zabiera od 2 godzin 45 min do 3 godzin 45 min, a trasa jest dłuższa o 75 km" - powiedział szef PKP PLK.

"Inwestycja skróci też radykalnie czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego. Wyniesie on około 1 godzinę 40 minut zamiast 3 godzin 30 min obecnie" – dodał.

Merchel poinformował, że rozbudowana sieć stworzy ponadto korzystne warunki dla przewozów między południem a północą Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne i odciąży mocno eksploatowane linie towarowe Górnego Śląska. Wypełni także lukę w sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej), będzie stanowić fragment korytarza AGTC C30/1 oraz nowoprojektowanego kolejowego korytarza transportu towarowego RFC11 "Amber".

Prezes PKP PLK poinformował też, że spółka zakłada, iż inwestycja będzie współfinansowana z pieniędzy unijnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
przetarg
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....