TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego
PKP PLK - Opublikowano: 19.09.2015 12:04:17 1 komentarz
Pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły pierwszy przetarg po przyjęciu KPK. We wrześniu zarządca infrastruktury, realizując Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych, zamierza uruchomić postępowania łącznie za 5 miliardów zł. Przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa ? Białystok otwiera też nową formułę prowadzenia inwestycji. Rozpoczęcie prac poprzedzone jest przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.

W grudniu 2015 roku pociągi wrócą na linię z Warszawy do Białegostoku. Do ukończenia modernizacji tej części paneuropejskiego korytarza kolejowego (Rail Baltica) pozostaje jeszcze ważny odcinek między Sadownem a Białymstokiem. Zanim narodowy zarządca infrastruktury przystąpi do realizacji tego zadania, przygotuje 230 km lokalnych linii obwodowych: nr 36, Ostrołęka ? Łapy (80 km linii jednotorowej), nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linii dwutorowej) i linia nr 32 Czeremcha ? Białystok (70 km linii jednotorowej). Po wykonaniu tych prac pociągi towarowe pojadą przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce. Przewóz ładunków będzie odbywał się płynniej, bez ograniczeń prędkości, równocześnie mniej obciążona będzie modernizowana trasa Rail Baltica, gdzie priorytet mają połączenia pasażerskie.

? Ogłaszamy już kolejny przetarg z puli 11 mld zł, jaką planujemy uplasować w ramach przetargów na rynku tylko w br. To potwierdza, że PLK jest dobrze przygotowana do nowej perspektywy i gotowa do wdrażania Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac na liniach objazdowych będzie zapewnienie sprawnej modernizacji strategicznej linii Warszawa ? Białystok (Rail Baltica) oraz minimalizacje utrudnień dla przewozów pasażerskich i towarowych w czasie tej inwestycji ?mówi Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP PLK.

W ostatnich latach PLK znacząco skróciła czasy połączeń dla przewozów pasażerskich. Przy kontynuowanych i rozpoczynanych modernizacjach zarządca infrastruktury z wyprzedzeniem zapewnia trasy obwodowe. To gwarancja sprawnej modernizacji, utrzymanie rozkładowych kursów pasażerskich i płynnego przewozu towarów. W obecnej perspektywie zdecydowana część prac będzie służyła przewozom towarowym. Efektem inwestycji zarządcy infrastruktury będzie dwukrotne zwiększenie prędkości w segmencie przewozu ładunków.

Linia E 75 (Rail Baltica)ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiego korytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Po zakończeniu modernizacji Rail Baltica pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/godz. Poprawi się też komfort pasażerów, którzy zyskają m.in. wygodne i funkcjonalne perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowość linii dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Rail Baltica
  • Infomat – 19.09.2015

    Przyczyną skandalicznego zamknięcia obu torów z Warszawy do Białegostoku i tym samym kolejowego paraliżu komunikacyjnego na tej trasie - co warto podkreślić międzynarodowej, aż do Tallina - były zapisy decyzji środowiskowej dotyczące Natury 2000 tj. tego samego humbuga, który zablokował lotnisko w Sanikach w roku 2010.Pytam: Kiedy zielone organizacje odpowiedzą, za protesty i wymuszenia dotyczące wprowadzania takich zapisów? Kiedy zielone organizacje i konkretne w nich osoby zaczną ponosić odpowiedzialność finansową i karną za oszukiwanie inwestorów, za przyczynianie się do poważnych strat finansowych całego społeczeństwa? Kiedy wreszcie zerwiemy z idiotyzmem Rospudy i zaczniemy odbierać takim zielonym organizacjom prawo do nazywania się "organizacjami pożytku publicznego"? Takie organizacje korzystają z 1% podatku i wielomilionowych dotacji, za które blokują nasz życie. Jaki to pożytek, zwłaszcza publiczny, jak tracimy miliony, czas i ryzykujemy życie na zatłoczonych drogach. Przez tych niebezpiecznych, rozpasanych lobbystów - V kolumny gospodarki, tracimy, a oni, jak trzeba naprawdę zająć się niebezpieczeństwami ekologicznymi, to "wykorzystują okazje aby siedzieć cicho". Jeszcze niedawno ważna była ochrona morświna i biadolenie nad wielorybem, który nam się nad Bałtyk zaplątał, ale nie zauważono i nie powstrzymano podpisania kontraktu na ułożenie nowej rury gazowej Gazpromu na dnie Bałtyku? Mam dość fałszywych, zakłamanych "zielonych ludzików" w Polsce.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....