Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego

inforail
19.09.2015 10:04
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły pierwszyprzetarg po przyjęciu KPK. We wrześniu zarządca infrastruktury, realizującWielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych, zamierza uruchomić postępowania łącznieza 5 miliardów zł. Przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa ? Białystokotwiera też nową formułę prowadzenia inwestycji. Rozpoczęcie prac poprzedzonejest przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie zapewnisprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.

Wgrudniu 2015 roku pociągi wrócą na linię z Warszawy do Białegostoku. Doukończenia modernizacji tej części paneuropejskiego korytarza kolejowego (RailBaltica) pozostaje jeszcze ważny odcinek między Sadownem a Białymstokiem. Zanimnarodowy zarządca infrastruktury przystąpi do realizacji tego zadania,przygotuje 230 km lokalnych linii obwodowych: nr 36, Ostrołęka ? Łapy (80 kmlinii jednotorowej), nr 31 Czeremcha – Siedlce (85 km linii dwutorowej) i linianr 32 Czeremcha ? Białystok (70 km linii jednotorowej). Po wykonaniu tych pracpociągi towarowe pojadą przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce. Przewózładunków będzie odbywał się płynniej, bez ograniczeń prędkości, równocześniemniej obciążona będzie modernizowana trasa Rail Baltica, gdzie priorytet mająpołączenia pasażerskie.

? Ogłaszamy już kolejny przetargz puli 11 mld zł, jaką planujemy uplasować w ramach przetargów na rynku tylko wbr. To potwierdza, że PLK jest dobrze przygotowana do nowej perspektywy igotowa do wdrażania Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac na liniachobjazdowych będzie zapewnienie sprawnej modernizacji strategicznej liniiWarszawa ? Białystok (Rail Baltica) oraz minimalizacje utrudnień dla przewozówpasażerskich i towarowych w czasie tej inwestycji ?mówi Marcin Mochocki, członek Zarządu PKPPLK.

W ostatnich latach PLK znacząco skróciłaczasy połączeń dla przewozów pasażerskich. Przy kontynuowanych i rozpoczynanychmodernizacjach zarządca infrastruktury z wyprzedzeniem zapewnia trasy obwodowe.To gwarancja sprawnej modernizacji, utrzymanie rozkładowych kursów pasażerskichi płynnego przewozu towarów. W obecnej perspektywie zdecydowana część pracbędzie służyła przewozom towarowym. Efektem inwestycji zarządcy infrastrukturybędzie dwukrotne zwiększenie prędkości w segmencie przewozu ładunków.

Linia E 75 (Rail Baltica)mapriorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiegokorytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich zPolską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Po zakończeniu modernizacjiRail Baltica pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/godz. Poprawi sięteż komfort pasażerów, którzy zyskają m.in. wygodne i funkcjonalne perony,dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowośćlinii dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.


Komentarze