TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Piętrowe pociągi dla SNCF
InfoRail - Opublikowano: 16.04.2012 23:07:37 6 komentarzy
Piętrowe pociągi dla SNCF

Francuskie koleje SNCF podpisały umowę z Alstomem na dostawę kolejnych 40 pociągów Euroduplex, które zostaną przeznaczone do obsługi linii wysokich prędkości. Jest ona rozwinięciem zawartego między stronami, w dniu 27 czerwca 2007 roku, kontraktu, na dostawę 55 takich składów. Wartość umowy wynosi 1,2 mld euro.  Jestem bardzo zadowolony z zawarcia tego porozumienia –powiedział Patrick Kron, prezes i dyrektor generalny Alstomu.

Pierwszy z zamówionych pierwotnie zestawów został włączony do ruchu w grudniu ubiegłego roku na nowej linii Rhine-Rhône. Kolejne są budowane. Wszystkie mają zostać dostarczone przewoźnikowi do 2015 roku. Wówczas to producent chce rozpocząć dostawy 40 dodatkowych składów, które zostały zakontraktowane pod koniec marca br. Składy będą budowane we francuskich zakładach Alstomu w: Belfort, Reichshoffen, Le Creusot (wózki), Ornans (systemy trakcyjne), Le Petit Quevilly (transformatory), Tarbes (urządzenia elektryczne i urządzenia trakcji) i Villeurbanne (elektroniczne układy sterowania), a także w Belgii (Charleroi –przetwornice) oraz Kanadzie (Montreal –system informacji pasażerskiej). Łącznie przy budowie pociągów Euroduplex pracę znajdzie około 1500 pracowników koncernu. Razem z podwykonawcami będzie to aż 6000 osób. Przy budowie składów z Alstomem współpracują takie firmy jak Faiveley Transport, Logitrade, COMECA, CEIT, TFCM i Association Bretagne Atelier.

Piętrowe pociągi Euroduplex są przeznaczone do eksploatacji na kolejowych sieciach we Francji, Niemczech, Szwajcarii i Luksemburgu. Mogą tez zostać wyposażone w urządzenia kompatybilne ze wszystkimi sieciami europejskimi, a także przystosowane doi zasilania prądem z sieci o różnym napięciu trakcyjnym. Niektóre z tych składów pociągów mogą również pracować w Hiszpanii.

Podpisanie umowy na dostawę 40 dodatkowych pociągów dla SNCF zakończyło spór na linii przewoźnik –Alstom, dotyczący zamówienia na dostawę składów dla Eurostar, kontrolowanego w 60% przez SNCF. W 2009 roku wybrana została oferta konkurenta, a więc niemieckiego Siemensa. Propozycję zakończenia toczącego się przed londyńskim High Court procesu wysunął szef Alstomu - Patrick Kron.     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SNCF
Alstom
Francja
  • Francuz – 17.04.2012

    super info - nareszcie coś o prawdziwej Europie czyli ulubionej przez autora Francji ... z artykułu wynika, że składy te teoretycznie mogłyby zostać wyposażone we wszystkie niezbędne urządzenia do poruszania się po dowolnym kraju europejskim - i tu pytanie do autora - czy składy te nie byłyby lepsze na trasie Gdańsk-Warszawa-Kraków/Katowice od zamówionych przez Intercity składów Nouevo Pendolino?

  • sphinx – 17.04.2012

    Może i lepsze. Ale 50% droższe. Tymczasem Pendolino i tak ledwo zmieściło się w górnym limicie kwoty zamówienia.

  • Francuz – 17.04.2012

    no tak - wielka szkoda że w tak szybko rozwijającej się zielonej wyspie jak Polska wciąż tak mały procent budżetu przeznacza się na kolej - zawsze wszystko musi być najtańsze - w takim tempie to Polska nigdy nie dogoni Zachodu. W takiej Francji stale inwestuje się miliardy w rozbudowę i rozwój sieci TGV nie po to aby przynosiła wymierne zyski bo i tak ciągle przynosi straty - tylko po to aby pobudzić gospodarkę - lokalnie w regionach do które "zbliżają" się trzykrotnie do stolicy dzięki sieci połączeń TGV, a także globalnie w skali całego kraju. Ma to też wymierny wpływ na powstawanie nowych miejsc pracy. Dlaczego w Polsce wszystko jest wściekle nastawione na zysk i nie ma nikogo kto myśli globalnie i perspektywicznie? Polskę stać na KDP - stać nawet Turcję, Argentynę, Maroko czy Iran ...

  • zephyro – 17.04.2012

    No właśnie - dobrze że napisałeś o Maroku Francuzie, bo składy o których mowa będą wkrótce jeździły również z Rabatu do Casablanki. Zresztą w ogóle jeśli wszystkie projekty obecnie realizowane pójdą zgodnie z planem to w 2020 roku czyli już za 8 lat będzie możliwy bezpośredni przejazd takimi składami również pod tunelem gibraltarskim na trasie Casablanka-Paryż w 8 godzin czy Sztokholm-Casablanka w 16 godzin!!! W tym samym roku 2020 w Polsce nie będzie nawet kilometra KDP, bo polskie KDP zostało odroczone na lata po 2020!!! A zatem już za 8 lat z Maroka czy Algierii będą bliżej do Paryża czy innych miast Zachodniej Europy niż z Polski!!! Czy tonie woła o pomstę do nieba??? dla zainteresowanych podaje źródło niestety rzeczowe jedynie w wersji francuskojęzycznej bo wersja angielska jest bardzo okrojona: http://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Tanger-Casablanca

  • czytelnik – 18.04.2012

    A ja ze swojej strony a propos składów Euroduplex polecam czytelnikom najnowsze regularne połączenia tymi składami na trasie Frankfurt am Main Hbf - Marseille-Saint-Charles (Lazurowe Wybrzeże) w nieco ponad 7 godzin z prędkością handlową 350km/h i to już od 39 EUR w ofercie EuropaSpezial - więcej na stronie http://www.deutschebahn.com/de/konzern/im_blickpunkt/2353366/frankfurt-marseille_20120323.html

  • sphinx – 18.04.2012

    Dlaczego mam nieodparte wrażenie, że pięć powyższych komentarzy napisały dwie osoby?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....