TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Piętrowy i niskopodłogowy ezt-y jako jeden pociąg
INFORAIL - Opublikowano: 30.03.2015 11:38:58
Piętrowy i niskopodłogowy ezt-y jako jeden pociąg

DB Regio AG i Luksemburskie Koleje Państwowe (CFL) jeżdżą już liniowo w trakcji wielokrotnej pomiędzy miastami Trier i Koblenz. To pierwszy taki przypadek w historii transportu kolejowego. Połączone, w jeden pociąg, zostały KISS i Flirt.  Już w grudniu 2014 Federalny Urząd Kolejnictwa wydał dopuszczenie dla mieszanej trakcji wielokrotnej złożonej z niskopodłogowego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT należącego do DB Regio AG i piętrowego elektrycznego zespołu trakcyjnego KISS Luksemburskich Kolei Państwowych (CFL). Teraz oba pojazdy, po zakończonej sukcesem fazie testów, z dniem 16 marca zostały włączone do eksploatacji. Połączone zespoły trakcyjne jeżdżą na trasie Koblenz-Trier w Nadrenii-Palatynacie. Jest to pierwszy i jedyny przypadek wykorzystania mieszanej trakcji wielokrotnej pociągu piętrowego z jednopoziomowym.

?Wkroczyliśmy w nową erę w pasażerskim transporcie kolejowym. Po raz pierwszy zespoły trakcyjne różnych typów, należące do dwóch europejskich kolei państwowych, poruszają się wspólnie. Jest to szczególnie dobra wiadomość dla osób podróżujących w obu krajach ?brak konieczności przesiadania się znacznie podniesie komfort podróży. Projekt ten potwierdza, że partnerska współpraca producenta pojazdów z przewoźnikami oraz innowacyjne pomysły mogą być realizowane ponad granicami państw, z korzyścią dla pasażerów i gospodarki??mówi Ulf Braker, prezes zarządu Stadler Pankow, GmbH.

Pięciu przewoźników z czterech landów (Nadrenia-Palatynat, Hesja, Badenia-Wirtembergia i Saara) złożyło zamówienia na nowoczesne i spełniające najwyższe wymagania usługi transportowe, z których teraz można korzystać na trasach ?SÜWEX?. Luksemburskie Koleje Państwowe CFL zamówiły w Stadler Pankow osiem trójczłonowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS do obsługi tras w Luksemburgu oraz połączeń zagranicznych z Niemcami. Pociągi dysponują 284 miejscami siedzącymi, w tym 29 w pierwszej klasie, jak również przestronnymi pomieszczeniami wielofunkcyjnymi. DB Regio AG zamówiły w Stadler Pankow 28 pięcioczłonowych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych do obsługi tras w Nadrenii-Palatynacie. Są to FLIRT-y trzeciej generacji, które mogą poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Spełniając normy zderzeniowe EN15227 należą do najbezpieczniejszych pociągów w swojej klasie. Nowością są ciche, bezdrzwiowe wagony środkowe, zapewniające komfortową, spokojną podróż. Pociąg posiada 248 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 23 miejsca siedzące w klasie pierwszej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
KISS
Flirt
DB
Niemcy
Luksemburg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....