TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Piętrowy wagon w składzie TLK
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.01.2017 11:26:13 4 komentarze
Piętrowy wagon w składzie TLK

W składzie pociągu TLK 51118 "Kutrzeba" rel. Bydgoszcz Główna ? Warszawa Wschodnia pojawił się wagon piętrowy.

Niestety niedostępny dla podróżnych. To wagon należący do Kolei Mazowieckich, który w składzie pociągu TLK przejechał z Bydgoszczy do Warszawy. W tym miejscu warto przypomnieć, że swego czasu PKP Intercity rozważały zakup składów piętrowych. Co prawda miały one kursować nie do Bydgoszczy a do Łodzi. Plany te zostały jednak zawieszone. Jak pamiętamy przewoźnik zbierał nawet wstępne oferty na dostawę takich jednostek. Miało to być 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Postępowanie z 2013 roku prowadzono zaś w trybie negocjacji. Przewoźnik wymagał, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). Każdy ze składów miał zabrać na pokład ok. 600 osób i zostać wyposażony w klimatyzację, zamknięty system WC, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, czy miejsca do przewozu rowerów.

"Linia łódzka ma wyjątkowy charakter, ponieważ łączy dwie aglomeracje i każdego dnia podróżuje na niej kilkanaście tysięcy pasażerów w drodze do/z pracy. Aby podnieść ich komfort jazdy, kupujemy nowy tabor. Będą to wygodne, klimatyzowane, bezpieczne piętrowe składy zespołowe o prędkości 160 km/h" - mówił Janusz Malinowski, wówczas prezes zarządu PKP Intercity, a dziś członek Zarządu ŁKA.

Dziś wagony piętrowe kursują w składach pociągów push&pull Kolei Mazowieckich. Sporadycznie pojawiają się również w Przewozach Regionalnych. Czy powinny kursować także w PKP Intercity? Na razie przewoźnik nie ma takich planów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TLK
wagon
  • andrzej f. – 10.01.2017

    Niedługo czas modernizacji wagonów się skończy, więc PKP IC musi wreszcie wybrać - albo EZT (np. 30 sztuk składów tym razem pięcioczłonowych, które też by się przydały na wielu relacjach, także jako np. dwuskłady rozłączane na dwie jednostki gdzieś po drodze), albo wagony piętrowe (30-55, a nawet 90 sztuk w perspektywie 4-5 lat po programie modernizacji wagonów)

  • Pff – 10.01.2017

    Wracał pewnie z naprawy z Bydgoszczy i wielkie mi halo

  • zwawy – 11.01.2017

    W sumie to zgadzam się z @Pff bo nie opisali po co podłączyli piętrusa, no i ten kurs -> Bydgoszcz - Warszawa

  • DarekP – 11.01.2017

    @andrzej f.Jest jeszcze wyjście 2a - nowe wagony, ale jednopiętrowe i to ma największe szanse na realizację. Segment EIC cierpi obecnie na brak nowych lub zmodernizowanych wagonów i jakoś to trzeba załatać. Zakup nowej partii Pendolino lub tego typu EZT jest małoprawdopodobny, więc pozostają wagony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...