TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKM ponownie we wrześniu? Ale i tak częściowo?
PKM InfoRail - Opublikowano: 09.08.2016 14:29:55 1 komentarz
PKM ponownie we wrześniu? (foto: PKM)

Pomorska Kolej Metropolitalna informuje, że z przygotowanej wspólnie z wykonawcą szczegółowej analizy wszystkich napraw niezbędnych do wykonania przed wznowieniem ruchu kolejowego wynika, że pociągi SKM będą mogły wrócić na linię PKM już na początku września. Ale tylko częściowo?

Nadal będzie to jednak jeszcze tylko część pociągów. Jednak w miarę postępu prac naprawczych i oddawania do użytku kolejnych odcinków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, oferta przewozowa SKM na tej linii będzie systematycznie rozszerzana, aż wróci do poziomu sprzed lipcowej ulewy.

PKM informuje dalej, że o zidentyfikowaniu przez jej pracowników i projektantów z Transprojektu Gdańskiego wszystkich szkód wyrządzonych na linii przez gwałtowną ulewę z 14-15 lipca 2016 r., dokumentacja w tej sprawie wraz z projektem naprawczym przekazana została do ubezpieczyciela. Czekając na jego akceptację, bez której nie mogą rozpocząć się właściwe prace naprawcze na linii PKM, inżynierowie z PKM i Budimeksu na podstawie tych samych dokumentów przygotowali kilka scenariuszy działań pod kątem możliwości wznawiania ruchu na linii PKM. Po gruntownej analizie wszystkich niezbędnych do wykonania napraw wspólnie wypracowane zostało rozwiązanie gwarantujące możliwość przywrócenia ruchu nie tylko w możliwie szybkim okresie ? czego oczekują mieszkańcy, ale przede wszystkim w sposób bezpieczny zarówno dla pasażerów pociągów, jak i ekip naprawczych, które wciąż będą pracować na linii PKM.

PKM przypomina, że z 688 miejsc do naprawy, 56 wymaga wykonania ich przed wznowieniem ruchu, pozostałe natomiast mogą być prowadzone pod ruchem, lecz z pewnymi ograniczeniami prędkości lub nawet czasowym zamykaniem pewnych odcinków trasy. I chociaż około 75% wszystkich szkód ma charakter powierzchowny (spłynięcie warstwy ochronnej darniny i humusu z nasypów, bez uszkodzenia samej konstrukcji nasypu), to ze względu na dużą ilość szkód oraz ograniczoną możliwość dotarcia do niektórych lokalizacji, ich naprawa będzie czasochłonna. Dlatego PKM i Budimex zdecydowały o takiej organizacji prac naprawczych, aby możliwe było częściowe wznawianie ruchu na linii PKM w kilku etapach.

Ze względu na prowadzone wciąż przez PKP PLK naprawy linii 201 (Gdynia ? Kościerzyna), która na odcinku gdyńskim również ucierpiała w wyniku lipcowej ulewy, na razie możliwe było wznowienie ruchu wyłącznie na regionalnym odcinku linii PKM. Dlatego już 19 lipca pociągi SKM wróciły na trasę Kartuzy ? Gdańsk Port Lotniczy, skąd dalej pasażerowie mogą dojechać do Gdańska Wrzeszcza autobusową komunikacją zastępczą, której rozkład jazdy jest zsynchronizowany z pociągami lub komunikacją miejską, w której honorowane są bilety SKM.

W kolejnym etapie ? od 4 września 2016 r., kiedy wchodzi w życie nowy, jesienny rozkład jazdy, planowane jest wydłużenie trasy pociągów z Kartuz aż do przystanku PKM Gdańsk Brętowo, gdzie pasażerowie będą mogli przesiąść się dalej np. na tramwaj do Gdańska Głównego. Przy czym ? ze względu na wciąż prowadzone prace naprawcze ? prawdopodobnie tylko do przystanku Gdańsk Kiełpinek pociągi poruszać się będą po obu torach, a od Kiełpinka do Brętowa tylko po jednym. Obecnie trwa analiza możliwości ruchowych tego rozwiązania, w wyniku której poznamy liczbę pociągów, które przy tak zorganizowanym ruchu będą mogły wrócić od września na linię PKM.

Do końca września wykonawca powinien uporać się z kolejnymi kluczowymi naprawami ? tak, aby możliwy był już wówczas dojazd dwoma torami do Gdańska Brętowa i jednym torem do Gdańska Wrzeszcza. To pozwoli na kolejne zwiększenie oferty przewozowej SKM na linii PKM jeszcze przed powrotem studentów na uczelnie ale o szczegółach tego etapu będziemy mogli mówić dopiero na początku września, kiedy będziemy znać realny przebieg prac naprawczych.

Podobnie wygląda sytuacja pełnego wznowienia ruchu pociągów na odcinku aglomeracyjnym PKM ? czyli do Gdańska Osowej i Gdyni Głównej. Tutaj czynnikiem warunkującym powrót pociągów SKM na tę trasę jest zakończenie napraw prowadzonych przez PKP PLK na linii 201 Gdynia ? Kościerzyna. Obecnie pociągi jeżdżą tam tylko po jednym torze, w związku z czym przepustowość tej linii jest ograniczona.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM
Gdańsk
Kościerzyna
PKP SKM
  • www – 09.08.2016

    Obciach. Rozumiem, że był naprawdę duży deszcz. Ale tramwaje i SKM na starej trasie jeżdżą. Co się stanie jak linia zostanie w przyszłości zelektryfikowana i pojadą duże EZT? Okaże, że tory mają za małą nośność czy cuś innego? Jestem złośliwy, ale jak projekt mógł nie przewidzieć problemów ze zboczami i wysokimi nasypami? Ktoś liczył na cud i nie zrobił odpowiednich zabezpieczeń skarp i odwodnień? Brak wyobraźni i tyle. Wstyd!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....