PKP CARGO kupuje pięć lokomotyw wielosystemowych

inforail
16.04.2020 13:15
0 Komentarzy

PKP CARGO ogłosiłyprzetarg na dostawę pięciu lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniemusług utrzymaniowych.

W ramach zamówienia Wykonawca zobligowany będzie nie tylkodo dostawy 5 lokomotyw, ale również do dostarczenia niezbędnej dokumentacji,dostawy zestawu awaryjnego, uzyskania homologacji, przeprowadzenia szkolenia,dostawy oprogramowania, licencji, oznakowania lokomotyw, świadczenia usługutrzymania.

Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału transportukontenerowego w ogólnych przewozach ładunków, poprzez zakup nowego taboru doprzewozów intermodalnych. Ponadto projekt przyczyni się do promocji transportuintermodalnego oraz przede wszystkim do przeniesienia części transportudrogowego na kolej, co spowoduje zmniejszenie uciążliwości transportu dlaśrodowiska.

Lokomotywy powinny być dostarczone wg harmonogramu:

1) luty 2022 r. – 2 lokomotywy

2) marzec 2022 r. – 2 lokomotywy

3) kwiecień 2022 r.  -1 lokomotywa,

przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy lokomotyww terminach wcześniejszych, niż wskazane w powyżej, wyłącznie za uprzedniąpisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia wzwiązku z brakiem zgody Zamawiającego na wcześniejszy termin dostaw lokomotywprzez Wykonawcę.

Nie jest możliwa zmiana (wydłużenie) terminu dostawlokomotyw po, wskazanym w umowie, terminie dostawy ostatniej lokomotywy.Konieczność zmiany końcowego terminu dostawy lokomotyw może być spowodowanajedynie siłą wyższą, zdefiniowaną jako nadzwyczajne, niemożliwe do przewidzenialub zapobieżenia i pozostające pod kontrolą stron, sytuacje i zdarzenia, takiew szczególności jak wojna, atak terrorystyczny, katastrofa, pożar, trzęsienieziemi, epidemia, której wystąpienie ma wpływ na stan techniczny lokomotywy lubrealizację niniejszej umowy, a zmiana końcowego terminu dostawy nie będzie prowadziłado zmiany charakteru umowy.

Oferty można składać do 28 maja 2020 roku.

Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośródofert nieodrzuconych, na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych poniżej:

1. Cena – waga 80%;

2. Współczynnik gotowości technicznej – waga 10%;

3. Współczynnik niezawodności – waga 10%.

Jakie lokomotywy?

PKP CARGO chce kupić lokomotywy wielosystemowe, zdopuszczeniem do ruchu w Polsce, Austrii, Niemczech, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.Muszą być wyposażone w systemy zasilania: 3 kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV50 Hz AC. Wymagany współczynnik niezawodności nie może być niższy niż 0,96 dlakażdej lokomotywy a dla wszystkich 0,97.

Wraz z pierwszą lokomotywą trzeba będzie dostarczyć zestawantyawaryjny z częściami i podzespołami. W cenie trzeba będzie wykonać pierwsząnaprawę P4.

Lokomotywy mają zostać dostarczone do zakładu Poznań –Franowo.

Wymagana jest 36-miesięczna gwarancja na całą lokomotywę.

Prędkość wymagana to 125 km/h.


Komentarze