TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP CARGO modernizuje lokomotywy spalinowe
PKP CARGO/INFORAIL - Opublikowano: 12.04.2011 14:52:35 2 komentarze
PKP CARGO modernizuje lokomotywy spalinowe

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail przedstawialiśmy plany taborowe PKP Cargo. Kontynuując ten wątek śpieszymy poinformować, iż w dniu 12 kwietnia 2011 r. w siedzibie przewoźnika odbyło się uroczyste podpisanie trzech umów na modernizację lokomotyw spalinowych z firmami NEWAG Nowy Sącz S.A. oraz PESA Bydgoszcz S.A. W ramach tego bezprecedensowego programu zmodernizowanych zostanie w sumie 130 lokomotyw serii SM42 i ST44. Łączna wartość kontraktów wyniesie ponad 400 mln zł. W trakcie uroczystości podpisana została umowa z NEWAG Nowy Sącz S.A. na modernizację 100 lokomotyw spalinowych serii SM42, umowa z PESA Bydgoszcz S.A. na modernizację 26 lokomotyw spalinowych serii ST44 oraz umowa z PESA Bydgoszcz S.A. na modernizację 4 lokomotyw spalinowych serii SM42 w wersji dwuagregatowej.

Podpisy na dokumentach złożyli ze strony PKP CARGO –prezes Wojciech Balczun oraz członek zarządu ds. finansowych Janusz Lach, ze strony NEWAG Nowy Sącz –prezes Zbigniew Konieczek oraz Bogdan Borek, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych, a ze strony PESA Bydgoszcz –prezes Tomasz Zaboklicki oraz Zenon Duszyński, członek zarządu, dyrektor produkcji i techniki.

Modernizacje lokomotyw spalinowych serii SM42 i ST44 są istotnym elementem procesu inwestycyjnego prowadzonego przez PKP CARGO w ostatnim czasie. Przedsięwzięcia te wpisują się w aktualną strategię PKP CARGO na lata 2011-2015 odnośnie polityki taborowej Spółki.

Na chwilę obecną PKP CARGO zakończyło modernizację lokomotyw elektrycznych serii ET22, w trakcie realizacji jest natomiast projekt modernizacji lokomotyw elektrycznych serii EU07 (ZNLE Gliwice S.A.) i projekty dotyczące modernizacji lokomotyw spalinowych serii SU45 i SU46 (PESA Bydgoszcz) oraz serii SM42 (NEWAG Nowy Sącz).

- Świadomie zdecydowaliśmy się na tak duży, bezprecedensowy jeśli chodzi o skalę program modernizacji lokomotyw spalinowych. Wiemy, że powinniśmy w pierwszej kolejności modernizować lokomotywy, z których mamy najszybszy zwrot z inwestycji, a każda zmodernizowana lokomotywa spalinowa przynosi natychmiastowe oszczędności na paliwie czy oleju silnikowym –powiedział Wojciech Balczun, prezes PKP CARGO.

- Realizacja tego kontraktu dla PKP CARGO będzie dla nas zaszczytem. Cieszymy się, że wspólnie z liderem kolejowego rynku logistycznego będziemy odbudowywać polski rynek lokomotyw spalinowych –powiedział Zbigniew Konieczek, prezes firmy NEWAG.

- Będąc największym polskim producentem pojazdów szynowych, nigdy nie zaniechaliśmy ważnej –tradycyjnej w naszej firmie od wielu lat –działalności na rynku napraw i modernizacji taboru. Cieszę się więc, że w tym zakresie kontynuujemy współpracę z tak istotnym przewoźnikiem, jak PKP CARGO –powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes PESA Bydgoszcz.

Podpisany właśnie kontrakt z firmą z NEWAG Nowy Sącz dotyczy modernizacji 100 lokomotyw spalinowych serii SM42 w wersji klasycznej (jednosilnikowej) w okresie dwóch lat od zawarcia kontraktu. Wartość kontraktu netto opiewa na kwotę blisko 314 mln zł. PKP CARGO będzie płacić za każdą lokomotywę w ratach, w okresie 5 lat od przekazania jej do eksploatacji. Jest to kontynuacja modernizacji rozpoczętej w roku 2010. Po zakończeniu realizacji obu kontraktów, PKP CARGO będzie dysponować łącznie 121 lokomotywami SM42 w wersji jednosilnikowej, zmodernizowanymi przez NEWAG. Dla PKP CARGO lokomotywy serii SM42 są podstawowymi lokomotywami do realizacji prac manewrowych.

Zakres modernizacji lokomotyw SM42 obejmuje przede wszystkim wymianę silnika spalinowego na silnik nowej generacji firmy CATERPILLAR typ CAT27, spełniający wymagania w zakresie emisji spalin, drgań i generowanego hałasu, zapewniający jednocześnie wysokie osiągi, jak również efektywność eksploatacji dzięki niskiemu zużyciu paliwa i oleju silnikowego. Modernizacja swym zakresem obejmować będzie również:

- zabudowę nowej prądnicy głównej i prądnicy pomocniczej,

- kompleksową rekonstrukcję nadwozia lokomotywy wraz z kabiną maszynisty w celu spełnienia norm dla pojazdów modernizowanych,

- modernizację obwodów elektrycznych lokomotywy,

- zabudowę tablicy pneumatycznej wraz z nowoczesną sprężarką śrubową,

- zastosowanie mikroprocesorowych systemów sterowania lokomotywy wraz z elektronicznymi urządzeniami pomocniczymi.

Umowa z PESA Bydgoszcz na modernizację lokomotyw spalinowych serii ST44 dotyczy modernizacji 26 lokomotyw w okresie 60 tygodni od zawarcia kontraktu. Wartość kontraktu netto opiewa na kwotę przeszło 81 mln zł. Jest to kontynuacja modernizacji tej serii lokomotyw. PKP CARGO eksploatuje obecnie 25 lokomotyw ST44 zmodernizowanych przez PESA w latach 2007-2009. Zakres modernizacji lokomotyw ST44 obejmuje przede wszystkim wymianę silnika spalinowego na silnik nowej generacji firmy Kołomna typ 12CzN26/26, spełniający wymagania w zakresie emisji spalin, drgań i generowanego hałasu, zapewniający efektywność eksploatacji dzięki niskiemu zużyciu paliwa i oleju silnikowego. W trakcie prac modernizacji zostanie poddana również kabina maszynisty –w zakresie poprawy estetyki i komfortu pracy maszynisty.

Lokomotywy spalinowe serii ST44 stanowią dla PKP CARGO podstawową serię do obsługi ciężkiego ruchu towarowego na szlakach niezelektryfikowanych.

Kontrakt z PESA Bydgoszcz na modernizację lokomotyw spalinowych serii SM42 w wersji dwuagregatowej dotyczy modernizacji 4 lokomotyw w okresie do końca lutego 2012 r. Wartość kontraktu netto opiewa na kwotę przeszło 12,5 mln zł. W roku 2010 PESA Bydgoszcz wykonała dla PKP CARGO prototypową modernizację lokomotywy SM42 w wersji dwuagregatowej. W lokomotywie tej, w zależności od obciążenia, wykorzystywany jest jeden lub oba silniki łącznie, co ma istotny wpływ na wielkość zużywanego paliwa. Dotychczasowa eksploatacja lokomotywy prototypowej potwierdziła zasadność przyjętych założeń i rozwiązań konstrukcyjnych.

W ramach modernizacji zostaną zabudowane nowoczesne urządzenia, w tym dwa agregaty z silnikami spalinowymi firmy CATERPILLAR typ CAT15. Całkowicie zrekonstruowane zostanie nadwozie lokomotywy, nowe elementy zostaną zabudowane w układzie modułowym, pozwalającym na szybką ich wymianę, co w istotny sposób przyczyni się do poprawy wskaźnika dostępności tych lokomotyw. Zostanie zabudowana nowa kabina maszynisty, spełniająca wszystkie normy dla pojazdów modernizowanych, zapewniająca odpowiednią ergonomię, komfort, i bezpieczeństwo pracy.

Facebook.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Cargo
Newag
PESA
modernizacja
lokomotywa
ST44
SM42
  • Meteor – 13.04.2011

    Aż miło czytać, że jakas polska spółka kolejowa zaczyna dbać z głową bardziej o użytkowany tabor. Szkoda, że tylko ta jedna...

  • sphinx – 14.04.2011

    Bo innych na to nie stać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....