PKP Cargo: Związki zawodowe nie podjęły rozmów z zarządem

inforail
05.11.2015 12:37
0 Komentarzy

Związki zawodowe nie skorzystały z zaproszenia do rozmów wystosowanego przez zarząd PKP Cargo. Ich przedstawiciele nie pojawili się dziś na spotkaniu w ramach dialogu społecznego, podała spółka.

W spotkaniu miał uczestniczyć pan premier Longin Komołowski. Niestety, pomimo zapowiedzianej na 9 listopada 2015 roku, a w opinii PKP Cargo nielegalnej akcji strajkowej do rozmów nie doszło” – czytamy w komunikacie.

Ponadzakładowe organizacje związkowe działające w PKP Cargo w większości nie ustosunkowały się do otrzymanego zaproszenia lub zadeklarowały gotowość do spotkania w terminie 14 dni od zawiadomienia, podano w materiale.

„Jednocześnie w związku z zapowiedzianą akcją strajkową zatrudnieni przez spółkę PKP Cargo zostali poinformowani, że bez względu na nielegalność strajku zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i wewnętrznymi regulacjami spółki, obowiązuje katalog stanowisk uniemożliwiający udział w akcji strajkowej określonej grupie pracowników” – czytamy dalej.

Katalog ten obejmuje 12 stanowisk pracowniczych, w tym takie stanowiska jak maszynista, ustawiacz, manewrowy czy rewident. Podstawą jego opracowania był obowiązek przeciwdziałania sytuacjom zagrażającym życiu lub zdrowiu ludzkiemu oraz konieczność zagwarantowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podała spółka.

Wcześniej w tym tygodniu przedstawiciele zarządu zapowiadali, że skutki ewentualnego strajku w PKP Cargo mogą być odczuwalne nawet w kolejnych latach.

Na czwartek spółka zaplanowała rozmowy ze stroną związkową. Oczekuje także postanowienia sądu ws. ewentualnego zakazu o prowadzeniu akcji strajkowej w spółce – ma ono zostać wydane w ciągu 7 dni. Strajk miałby się zacząć 9 listopada.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.


Komentarze