PKP Intercity chcą kupić 25 lokomotyw. Przetargi jeszcze w tym roku

inforail
12.08.2019 14:30
0 Komentarzy

W drugim półroczu2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celuwzmocnienie parku taborowego przewoźnika.

W planach są:

• modernizacja90 wagonów drugiej klasy typu 111A/141A;

• odnowa 40wagonów typu Z1A/Z1B;

• modernizacja20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h;

• zakup 10nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych (powtórzenie postępowania);

• zakup 10(plus 5 w opcji) lokomotyw elektrycznych wielosystemowych.

Pod względem liczby przewiezionych pasażerów pierwszepółrocze 2019 roku było dla PKP Intercity najlepsze od 10 lat. To także czaskolejnych inwestycji w nowoczesną flotę. Wartość podpisanych w tym okresie umówto ponad pół miliarda złotych brutto. Kwota ta znacząco wzrośnie w drugimpółroczu. Spółka planuje także ogłoszenie wielu nowych postępowańprzetargowych.

PKP Intercity cały czas utrzymuje pozytywny trend wzrostuliczby pasażerów. Od stycznia do czerwca bieżącego roku pociągami PKPprzewoźnika podróżowało 22,8 mln pasażerów, co oznacza 6-procentowy wzrost wstosunku do analogicznego okresu 2018 roku.

Pierwsze półrocze przyniosło także kolejne podpisane lubrozszerzone umowy w ramach największego programu inwestycyjnego w historii spółkipt. „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Przewoźnik m.in. podpisał wartąblisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołówtrakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „MińskMazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercityzainwestowało w rozszerzenie umowy z H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych wPoznaniu na dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Umowa przewidywałaprawo opcji na kolejne 26 wagonów, z którego skorzystało PKP Intercity. Zpoznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę na modernizację10 wagonów osobowych z przekształceniem na wagony restauracyjne. Wartośćkontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.

PKP Intercity inwestuje nie tylko w tabor. Spółka równolegledba o zabezpieczenie zaplecza technicznego. W minionym półroczu zawarła z firmąAgat umowę na dostawę i montaż urządzenia myjącego dla stanowiska mycia taborukolejowego. Jest to pierwszy etap inwestycji, dzięki której na bocznicyWarszawa-Grochów uruchomiona zostanie całoroczna myjnia automatycznaspełniająca najwyższe standardy ekologiczne. Wartość umowy wynosi 7,4 mln złbrutto.

Istotnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 r. była takżezmiana nazwy należącego do PKP Intercity Zakładu Usług Taborowych Remtrak naPKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. Jednocześnie rozpoczął trzeci etapmodernizacji oddziału w Idzikowicach. Modernizacja spółki i rozbudowa oddziałuma na celu urynkowienie spółki i rozwój niezbędnych kompetencji. Spółka planujezatrudnić 400 nowych pracowników.

Pierwsze półrocze 2019roku to dla nas czas dalszego rozwoju. Podnosząc jakość naszych usług chcemyjak najlepiej odpowiadać na potrzeby pasażerów, którzy coraz chętniej podróżująnaszymi pociągami. Wiele działań planujemy także w drugim półroczu. Już wnajbliższych tygodniach podpiszemy kolejne umowy taborowe, w tym chociażby tęna zakup 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, której łącznawartość wyniesie ponad miliard złotych – mówi Adam Laskowski, CzłonekZarządu PKP Intercity.


Komentarze