PKP Intercity jednak kupi ezt-y. Szybsze?

inforail
03.10.2017 07:17
0 Komentarzy

O strategii taborowejPKP Intercity było ostatnio głośno. A to za sprawą powrotu do zakupu ezt-ów.Jako pierwszy informację o tym przekazał Krzysztof Mamiński, szef PKP SA, czyzaskoczył wszystkich, łącznie z przewoźnikiem.

Wizja Prezesa będzie chyba realizowana. W ubiegłym tygodniuMarek Chraniuk zapowiedział, że jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszono przetargna dostawę 12 ezt-ów. Jakich? To na razie tajemnica.

Nasza strategia taborowa jest korygowana – wyjaśniał Chraniuk.Obserwujemy 60 ezt-ów, które mamy w swojej flocie. Wyciągamy wnioski.Uwzględnimy je przy konstruowaniu specyfikacji przetargowej – dodał.

Nieoficjalnie mówi się o jednostkach szybszych od aktualnieeksploatowanych przez przewoźnika, a więc przystosowanych do kursowania z prędkościąnawet 230 km/h. Szef PKP Intercity nie potwierdził tych informacji, wspomniałnatomiast, że już niebawem w Polsce będziemy mieli infrastrukturę, przystosowanądo obsługi pociągów kursujących z taką właśnie prędkością. Jest to zatem jakaś wskazówkai dla producentów i dla obserwatorów rynku.

Tajemnicą pozostaje tez długość jednostek, które chcą kupićPKP Intercity. W tej kwestii nawet trudno spekulować na jakie pociągi zdecydujesię przewoźnik. Dotychczasowe obserwacje pokazują, że nie powinny być one chybakrótsze od aktualnie posiadanych. Czekamy zatem na przetarg.

Decyzja o zakupie kolejnych ezt-ów jest o tyle zaskakująca,że PKP Intercity nie zdecydowały się na dokupienie dodatkowych Dartów w ramachopcji. Wówczas wydawało się, że przewoźnik nie będzie kupował już takich jednostek,inwestując jedynie w składy wagonowe. Jak widać wizja rozwoju parku taborowegojest nieco inna.


Komentarze