TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity jednak sprzedadzą ED74, wiemy kiedy
InfoRail - Opublikowano: 24.04.2016 13:55:19 8 komentarzy
PKP Intercity jednak sprzedadzą ED74

Z informacji przekazanych przez PKP Intercity wynika, że obecnie planowana jest odsprzedaż jednostek ED74.

Najpierw spółka ma zamiar pozbyć się 7 składów, następnie 3 kolejnych (pod koniec 2016 roku). Cztery ostatnie sztuki popularnych ?Edyt? mają zostać sprzedane w drugim kwartale 2017 r.

Sprawa warunków odsprzedaży pociągów ED74 należy do decyzji nowego zarządu spółki PKP Intercity SA i dlatego obecnie nie jest możliwe jednoznaczne udzielenie odpowiedzi w zakresie dalszego użytkowania tych pociągów.

Swego czasu mówiło się o możliwości odkupienia ?Edyt? przez Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik ten nie udzielił nam jednak informacji czy nadal jest zainteresowany pozyskaniem składów.

Obecnie w regularnym ruchu pasażerskim PKP Intercity wykorzystują zalewie pięć z czternastu posiadanych ED74. Warto jednak zaznaczyć, że dopuszczenie do ruchu ma tylko siedem składów. Kolejne siedem oczekuje naprawy. Obecnie ?Edyty? kursują po liniach kolejowych nr 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 25 i 64 i wykorzystywane są w trzech parach pociągów:

1. 1328/9 i 3128/9 ?Reymont? w relacji Kraków Płaszów ? Łódź Kaliska (kursuje w zestawieniu 1xED74),

2. 13114/5 i 31114/5 ?Wit Stwosz? w relacji Kraków Płaszów - Terespol (kursuje w zestawieniu 2xED74),

3. 13112/3 i 31112/3 ?Korczak? w relacji Kraków Płaszów ? Białystok (kursuje w zestawieniu 2xED74).

MIB zaznacza, o czym już pisaliśmy na łamach InfoRail, że jednostki te dostosowane są do kursowania z prędkością 160 km/h i spełniają ogólne kryteria kwalifikacji dla kategorii pociągów Intercity. Parametry techniczno-eksploatacyjne i wyposażenie części pasażerskiej składów ED74 zostały zaprojektowane do obsługi ruchu międzyaglomeracyjnego w relacji Warszawa ? Łódź, zgodnie z założeniami projektu unijnego. Biorąc jednak pod uwagę liczne skargi od pasażerów dotyczące niewystarczającego dostosowania składów do przewozów dalekobieżnych i częste zmiany tras kursowania z tym związane PKP Intercity planują odsprzedaż elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
  • dsa – 25.04.2016

    Te składy powinni oddać za 1zł Przewozom Regionalnym, oczywiście po rewizji tych 7 szt. z krzaków.

  • www – 25.04.2016

    Edyty to dobry przykład, dlaczego IC nigdy więcej nie powinno dostać ani grosza z UE. Już kilka lat temu Edyty powinny być odsprzedane przez IC, żeby mogły służyć pasażerom. Ktoś powinien policzyć ile innego sprzętu IC stoi w krzakach i marnuje się, tj. czeka na przyspieszone złomowanie. A później IC znowu wyciągnie rękę po pieniądze na nowy sprzęt.A już dzisiaj nie ma biletów na pociągi z Warszawy do Lublina przed długim weekendem. To jest logika IC? Nie remontują posiadanych wagonów, lokomotyw i składów na czas, a potem każą ludziom dostosować się do swojej oferty. Oby coś się zmieniło, a najlepiej gdyby IC zostało całkowicie sprywatyzowane i w końcu została dopuszczona uczciwa konkurencja.

  • zawiadowca – 26.04.2016

    Przede wszystkim ED 74 powinny pozostać w PeeRach i jeździć jako IR na Uć - W-wa tam gdzie były przewidziane. Gdyby w PIC myśleli, to zamiast kar za Darty to Pesa by zrobiła rewizje tych składów z wydłużeniem o 1 człon. Mocy wystarczy, a na łodzie po 2 takie jednostki w dobrym takcie w sam raz. Spokojnie. Za kilka lat podobny los spotka Flirty i Darty. Wspomnicie moje słowa.

  • były pasażer IC – 26.04.2016

    IC nie należy prywatyzować, IC należy zaorać i traktować ich tak jak oni traktują pasażera i tabor. Nie pieścić patologii, nie roztaczać na ww. przewoźnikiem żadnego parasolu ochronnego. Wpuścić konkurencją i niech zdychają za te wszystkie lata kiedy pasażer był złem koniecznym, wożonym jak bydło.

  • zzzzzzzzzzzzzzzzz – 26.04.2016

    Ciekawe kto kupi. Obstawiam trzech przewoźników (w kolejności od najbardziej prawdopodobnego do najmniej prawdopodobnego)- Koleje Dolnośląskie- Koleje Ślaskie - Łódzka Kolej Aglomeracyjna

  • ? – 26.04.2016

    Po co one ŁKA?

  • tak sądzę, że... – 27.04.2016

    hmmm... aby jeździć nimi do stolicy? pamiętaj, że "Edyty" były jakoby przeznaczone właśnie na tę relację i sprawdzały się całkiem dobrze. ŁKA obecnie jeździ do Warszawy w weekendy. Przy posiadaniu ED74 jest szansa, że zaczęli by jeździć również w tygodniu, stając się jednocześnie pożądaną konkurencją dla kolejowej patologii w postaci IC.

  • fan kolei – 27.04.2016

    A kto to kupi? chyba po raz drugi Przewozy Regionalne i to zmuszone siłami nacisków politycznych... bo samorządowe spółki wolą za ta sama kasę (wkład własny) kupić nowe EZT z dotacjami z UE. A PR z racji tego że dostały pomoc publiczną od ARR nie mogą obecnie ubiegać się o kasę z UE więc kupią je choć kiedyś je przecież już kupiły?!? I teraz ED74 będą już gniły na PR-skich krzakach ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....