TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity mogą kupić 20 wagonów
INFORAIL - Opublikowano: 20.02.2015 13:51:47 4 komentarze
PKP Intercity mogą kupić 20 wagonów

Krajowa Izba Odwoławcza podjęła uchwałę, w której stwierdziła, iż zamówienie na dostawę 20 wagonów dla PKP Intercity jest zgodne z prawem. Tym samym Izba nie podzieliła argumentacji Prezesa UZP, który domagał się unieważnienia postępowania. Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 pasażerskich wagonów kolejowych z pierwszym i drugim przeglądem okresowym na poziomie P4 i dwoma przeglądami okresowymi na poziomie P3, po pierwszym i drugim roku eksploatacji oraz usługa ich finansowania. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło dwóch wykonawców, tj. konsorcjum firm: FPW Invest Sp. z o.o. (lider konsorcjum), Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., (pożyczkodawca), H. Cegielski ?Fabryka Pojazdów Szynowych oraz konsorcjum firm: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., BRE Leasing Sp. z o.o. Zamawiający zaprosił obu wyżej wymienionych wykonawców do złożenia ofert wstępnych. Ofertę wstępną złożył wyłącznie wykonawca reprezentowany przez FPW Invest Sp. z o.o., którego nazwa została zmieniona na Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o., a następnie po zakończeniu negocjacji, wykonawca ten złożył ofertę z cena brutto 183 741 772,30 zł. Ostatecznie PKP Intercity wybrały tę ofertę. Po kontroli Prezes UZP domagał się unieważnienia postępowania, co w konsekwencji doprowadziło do skierowania sprawy do KIO. Ta podzieliła argumentację PKP Intercity.Dodajmy, że zamówienie dotyczyło następujących wagonów:8 wagonów bezprzedziałowych pierwszej klasy4 wagony przedziałowe pierwszej klasy z przedziałami klasy business4 wagony przedziałowe drugiej klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych2 wagony restauracyjne.

Ich prędkość maksymalna ma wynieść co najmniej 160 km/h. Wszystkie wagony będą nowoczesne, klimatyzowane, częściowo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.   Zamówienie jest realizowane w ramach projektu 'Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich'. Szacunkowa jego wartość to 147 876 750,00 zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
KIO
  • www – 21.02.2015

    Dziwne. Projekt o wartości 147 mln, a zakup za 183 mln. Ktoś widział, żeby wydatki były wyższe od budżetu? W sumie te wagony będą bardo drogie. Rację miał UZP, bo prawa należy przestrzegać.

  • wagonowy – 21.02.2015

    Ciekawe, z czym chciała wystartować PESA, która do tej pory nie wyprodukowała żadnego wagonu, jedynie robiąc ich naprawy i modernizacje. Czy fabryka ma jakakolwiek własna konstrukcję wagonową?

  • quest – 22.02.2015

    Bardzo dobra decyzja dla pasażerów ( Klientów PKP Intercity). Nowe wagony potrzebne są na "już" Wszyscy znamy braki taborowe oraz to, czym zdarza nam się czasami podróżować (starami wagonami, które powinny być dawno wycofane z obiegu). Inna sprawa, to to, że co jakiś czas słychać doniesienie, że PKP wozi nas przysłowiowym "szrotem" a wagony wyremontowane stoją na bocznicy bez przeglądu rewizyjnego, coś takiego jest "karygodne"

  • www – 22.02.2015

    No właśnie, wagony wyremontowane stoją na bocznicach. Po co kupować nowe wagony jak już je mają i nie stać ich na przeglądy. Kupione wagony pojeżdżą i też będą stać w krzakach, bo na remont nie będą mieli. Jaki jest w tym sens? W przypadku tego przetargu chodziło tylko o kupienie już wyprodukowanych wagonów i to jest nie ok, tym bardziej, że zostało wykonane kosztem taboru stojącego w krzakach. To jest normalne? Chyba nie. Wyprodukowany tabor spełniał wymagania przetargu - idealnie. To tak można? Raczej coś jest nie tak, dlatego UZP miał rację. Te pieniądze są nasze i nie wolno ich tak marnotrawić. Jeżeli chcą się bawić to proszę bardzo, ale wszelkie dotacje powinny zostać zamrożone, a dotacje do taboru stojącego w krzakach powinny być zwrócone w całości. To nie jest zabawa, a marnotrawienie naszych pieniędzy. Zawyżone ceny biletów, malejąca ilość pasażerów, dotacje rosną, a pociągów coraz mniej. Może jednak ktoś by pomyślał co zrobić żeby klient chciał jeździć. Puste pociągi to na pewno strata, ale dlaczego nic się z tym nic nie robi. Jeżeli puszcza się tanie pociągi i jest na nie popyt to robi się wszystko, żeby taki pociąg przestał jeździć. A klienci? No mają przesiąść się do super drogich. Tak, ale przesiadają się do autobusów albo swoich samochodów, bo jazda nawet w dwie osoby jest tańsza niż pociągiem i przynajmniej nie jest się traktowany jak worek kartofli. Smutne, ale prawdziwe. Czemu nie można zacząć się dostosowywać do potrzeb klienta? Teraz IC powtarza błędy PR i tak samo się to skończy. Ale co dalej? Ludzie przecież chcą jeździć pociągami, a nie będą mieli czym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....