TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity: Nie pozwolimy, żeby ED74 stały niewykorzystane
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.02.2017 09:10:46 13 komentarzy
PKP Intercity: Nie pozwolimy, żeby ED74 stały niewykorzystane

PKP Intercity prowadzą obecnie postępowanie w sprawie sprzedaży jednostek ED74. Wykorzystanie tych pociągów ogranicza się w nowym rozkładzie jazdy do minimum.

Prowadzimy rozmowy w sprawie sprzedaży bądź dzierżawy tych jednostek ? powiedział nam Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Jeżeli to się nie uda wówczas nie pozwolimy, żeby w miarę nowy tabor stał niewykorzystany ? dodał. Oznacza to nic innego jak powrót "Edyt" do obsługi połączeń PKP Intercity. Do tego jeszcze daleka droga. Przypomnijmy, że na chwilę obecną sprawnych jest tylko 7 składów. To tylko połowa.

Jeżeli nie będzie chętnych do zakupienia bądź wydzierżawienia tych pociągów wprowadzimy je ponownie na trasy ? zapewnia Jarosław Oniszczuk. Najpierw jednak trzeba będzie wykonać naprawy. Na pewno nie pozwolimy, żeby te jednostki dalej stały ? dodaje członek Zarządu PKP Intercity.

Kiedy zatem dowiemy się co dalej z ED74? Rozmowy są już finalizowane. Jak tylko zostaną zakończone na pewno o tym poinformujemy ? mówi Jarosław Oniszczuk. Udało nam się także dowiedzieć, że zainteresowanie jest. Mimo, że przedstawiciel przewoźnika nie zdradza szczegółów, bo jak sam twierdzi nie może, to jednak uchyla rąbka tajemnicy, że zainteresowanych jest kilka firm. Wszystkie są przewoźnikami, dodajmy, przewoźnikami z Polski.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że otwarcie o braku zainteresowania zakupem ED74 mówi Krzysztof Mamińskie, Prezes Przewozów Regionalnych. Patrząc jednak na taborowe perypetie tego przewoźnika wcale nie zdziwilibyśmy się gdyby popularne "Edyty" trafiły właśnie tam. Z szumnie zapowiadanych inwestycji na razie udało się podpisać umowy na zakup 7 ezt-ów. Pozyskanie ED74 zwiększyłoby dokonania Przewozów Regionalnych o 200%!

Dodajmy także, że ED74 mogą pozostać w Grupie PKP, ale nie w barwach PKP Intercity, a w PKP SKM. Przewoźnik ten na nadmiar nowoczesnego taboru nie narzeka, a w perspektywie braku długoletniej umowy z Przewozami Regionalnymi na obsługę linii w regionie może być dobrą kartą w talii PKP SKM. Jeszcze kilkanaście tygodni temu, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail.pl był to bardzo realny scenariusz.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • Loek – 02.02.2017

    W miare nowy tabor w stanie technicznym zlomu

  • gutek – 02.02.2017

    nie kombinujcie tylko zrobić naprawę i wpuścić na trasę W-wa - Łódz.

  • zeus04 – 02.02.2017

    Piękne pojazdy

  • kali – 02.02.2017

    Arriva również jest zainteresowana kupnem tych jednostek

  • Elektronik – 02.02.2017

    Trzymam za słowo IC, zrehabilitujcie się za to co zrobiliście z Edytami i niech wrócą na tory.

  • jatal – 02.02.2017

    Jeśli zainteresowani są, a rozmowy są finalizowane to po myśleć co będzie jak nie będzie chętnych?

  • JA – 02.02.2017

    Ciekawa sprawa. Odkąd Darty zaczęto pchać na Ódź, to zaczęły ,masowo padać. Wcześniej nie padały tak na potęgę, jak teraz. Jeżdżę Dartami na trasie Białystok-Częstochowa dość często, bo kilka razy w tygodniu i awarii Dartów zacząłem doświadczać po tym, jak zaczęły jeździć do Łodzi. Wcześniej były ok. Dlatego na Ódź powinny jeździć Edyty.

  • kolejFAN – 02.02.2017

    Ten złom nadaje się jedynie na połączenia regionalne. Bez wymiany siedzeń szkoda nawet to wyciągać z krzaków.

  • chriz – 02.02.2017

    Kiepsko się nimi jeździ, nawet w pierwszej klasie.

  • EN57-906 – 03.02.2017

    Jeśli ok 65 minut teraz Uć -Warszawa to spiąć po 3 i niech jeżdżą w szczycie w takcie godzinnym. Poza szczytem niech jeżdżą po 2, a w nocy nawet 1 jednostka. Gdyby w PIC mieli jaja, to Pesa w ramach kary z Darty by zrobiła nie tylko rewizję, ale i wydłużenie wszystkich ED74 o 1 człon (bez drzwi), dodatnie gniazdek, wifi i likwidację połowy drzwi. Mocy wystarczy nawet na 2 dodatkowe człony.

  • p.s. – 03.02.2017

    Jest też druga opcja - zmienić soft tak, aby można było ukrotnić z Dartami. W sam raz na uzupełnienie weekendowych szczytowców.

  • rodeif – 03.02.2017

    Skoro sklady nie nadaja sie na polaczenia dalekobiezne, to moze przerzucenie ich do SKMki to najlepsza opcja

  • hutnik – 04.02.2017

    Jedno jest pewne - krzakoterapia im nie służy. Jeszcze 2-3 lata i będą się nadawać do huty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....