TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity o inwestycjach taborowych
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 15.05.2019 09:11:00
PKP Intercity o inwestycjach taborowych

Spółka PKP Intercity podpisała już, bądź rozszerzyła umowy na łączną kwotę ponad 2 mld zł – w ramach wartego 7 mld zł programu inwestycyjnego do 2023 r.

Dotyczą one m.in. zakupu 20 nowych lokomotyw elektrycznych i modernizacji wagonów. Spółka chce niedługo rozstrzygnąć przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Występując na wtorkowej debacie nt. kolei przyszłości na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer akcentował, że wobec stałego wzrostu liczby przewożonych pasażerów, a także perspektyw związanych z realizacją Centralnego Portu Komunalicyjnego, spółka planuje swoje inwestycje długoterminowo.

Resmer przypomniał, że PKP Intercity realizują rozpisaną do 2023 r. strategię inwestycyjną, oszacowaną na 7 mld zł. Inwestycje te obejmują zakupy i modernizacje taboru oraz innego majątku, a także budowę stacji postojowych. "Dobra informacja jest taka, że to nie są tylko plany, ale już na dziś mamy podpisane lub rozszerzone umowy na kwotę ponad 2 mld zł" – podkreślił.

"Budujemy przy tym naszą rodzinę kolejową – opieramy ten nasz pomysł na biznes na sprawdzonych biznesowych partnerach. Współpracujemy np. z takimi podmiotami jak Newag, z którym podpisaliśmy umowę na 20 najnowszych w Polsce lokomotyw elektrycznych Griffin, z opcją dodatkowych 10. Pierwsza z tych lokomotyw będzie jeździła już w tym roku" – wskazał Resmer.

"Współpracujemy z Cegielskim – tu mamy umowy na 90 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy przedziałowych, z których już odebraliśmy 44. Będziemy realizowali jeszcze 80 nowych wagonów z Cegielskim i 10 wagonów restauracyjnych" – przypomniał członek zarządu PKP Intercity.

"Współpracujemy z Pesą, z którą mamy podpisaną umowę na 255 wagonów, które już są w trakcie realizacji. Będzie też wyprodukowanych 60 nowych wagonów typu combo: wielofunkcyjnych z przestrzenią dla rodziny oraz z przestrzenią dla osób niepełnosprawnych, z uwzględnieniem potrzeb osób poruszających się na wózkach. Będą w nich zainstalowane niestosowane jeszcze w Polsce urządzenia vendingowe m.in. z ciepłymi napojami" – zasygnalizował Resmer.

Zaznaczył, że spółka jest też w trakcie przetargów, które powinny zostać wkrótce rozstrzygnięte: m.in. na 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. "Co ciekawe, choć nasz rynek nie jest tu zbyt bogaty, była walka konkurencyjna; widzimy, że to zmienia się pozytywnie" – ocenił członek zarządu PKP Intercity.

Wyjaśnił, że realizacja strategii taborowej odpowiada na potrzeby związane z rosnącą liczbą pasażerów. W 2018 r. było ich ponad 46 mln – o 8 proc. więcej, niż w 2017 r.; rok wcześniej wzrost wyniósł 25 proc.

"Na to nakładamy pomysł dotyczący Centralnego Portu Komunikacyjnego. My to już przygotowujemy: są prace, grupy robocze, opracowujemy już rozkłady jazdy na kolejne 10 lat, żeby zaprognozować ilość taboru, który musimy mieć. Proces inwestycyjny w tym przypadku jest bardzo długoterminowy" – zaznaczył Resmer.

Członek zarządu PKP Intercity deklarował, że spółka ma świadomość pozytywnego odbioru kolei dużych prędkości i jej wpływu na gospodarkę. W tym kontekście prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przypomniał m.in., że już teraz w Polsce pociągi tego przewoźnika osiągają 200 km/h na liczącym ok. 140 km odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej.

Do końca br. pociągi powinny też osiągać tę prędkość między Warszawą oraz Gdańskiem. Na 200 km/h przewidziana jest modernizacja połączenia Warszawy z Białymstokiem (w ramach projektu Rail Baltica); podobne parametry są zakładane m.in. dla modernizacji linii z Gdyni w stronę Słupska, Koszalina i Szczecina.

Prezes PKP PLK zadeklarował, że niezależnie od obecnie prowadzonych modernizacji linii kolejowych już teraz przygotowywane są dokumentacje pod kątem przyszłej unijnej perspektywy finansowej. Umożliwią one płynną kontynuację inwestycji infrastrukturalnych. "Nie będzie już lat zastoju dla branży kolejowej" – zapewnił w Katowicach prezes Merchel.

Spółka PKP Intercity zakłada, że po zakończeniu programu inwestycyjnego w 2023 r. jej tabor będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany; w 94 proc. pociągów pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, a w co najmniej 77 proc. z nich też z bezprzewodowego internetu. W każdym pociągu będzie przestrzeń przystosowana dla niepełnosprawnych oraz miejsce na rowery.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
wagon
lokomotywa
PESA
Newag
FPS
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....