TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity planuje zakup piętrowych push&pulli!
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.07.2020 15:45:00
PKP Intercity planuje zakup piętrowych push&pulli!

PKP Intercity opublikowały informację o dialogu technicznym dotyczącym 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.

Wczoraj (28 lipca) o zamiarze zakupu takich składów mówił nam Marek Chraniuk, szef przewoźnika. Jesteśmy poważnie zainteresowani takim zakupem. Mamy plan na te pociągi. Będziemy chcieli wykorzystać je na trasach Kraków – Katowice czy Warszawa – Łódź – wskazywał Prezes PKP Intercity.

Dziś (29 lipca) mamy potwierdzenie tych planów. Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacji niezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, w tym w szczególności informacji z zakresu:

1) opisu przedmiotu zamówienia, w tym identyfikacja parametrów eksploatacyjnych dla wagonów środkowych, sterowniczych, lokomotyw (skrajnia statyczna/kinematyczna, długość, masa, naciski, promienie łuków);

2) dostępnych technologii i koncepcji połączeń pomiędzy wagonami w tym przejść międzywagonowych celem zagwarantowania najwyższego poziomu komfortu pasażerów przez ograniczenie poziomu hałasu;

3) konfiguracji przestrzeni pasażerskiej (układ i liczba miejsc) przy założeniu maksymalnego wykorzystania zarysu obowiązującej skrajni pojazdu dla wagonów środkowych oraz sterowniczych;

4) materiałów możliwych do użycia przy budowie konstrukcji pudeł pojazdów i newralgicznych podzespołów (m.in. wózków);

5) protokołu komunikacyjnego lokomotywa – wagon sterowniczy, interfejsu sterowania i transferu danych;

6) parametrów energetycznych / rozwiązań w zakresie:

a) mocy ciągłej przy jeździe z Vmax po torze prostym i płaskim,

b) nadwyżki siły pociągowej przy prędkości maksymalnej,

c) mocy ciągłej lokomotywy i nadwyżki siły pociągowej;

7) dostępnych rozwiązań w zakresie systemu drzwi wejściowych w celu zapewnienia maksymalnej przepustowości dla minimalizacji czasu wymiany potoków pasażerów przy jednoczesnym zachowaniu komfortu wsiadania i wysiadania;

8) dodatkowych funkcji oraz wyposażenia pojazdu usprawniających jego użytkowanie, założeń procesu utrzymania, w tym czasookresów przeglądowych i wymaganych warunków zaplecza technicznego (wyposażenie i wielkość);

9) określenia warunków umowy, w tym określenia zasad płatności za wykonanie zamówienia;

10) określenia szacowanych terminów realizacji zamówienia.

Zamawiający zakłada następującą konfigurację pojedynczego składu podstawowego:

1) 1 wagon końcowy z kabiną sterowniczą, z miejscami siedzącymi w strefach klasy 2, z przedziałem konduktorskim, maszyną vendingową, strefą PRM, strefą dla opiekunów z dziećmi oraz miejscami dla podróżujących z rowerami;

2) 5 wagonów środkowych z miejscami siedzącymi w strefach klasy 2;

3) 1 wagon środkowy z miejscami siedzącymi w strefach klasy 1;

4) lokomotywa wielosystemowa 3kV DC, 25kV AC 50Hz.

Zamawiający zakłada następujące parametry techniczne pojazdów:

1) prześwit toru: 1 435 mm;

2) zgodność z TSI: w pełnym zakresie;

3) homologacja: PL + CZ;

4) systemy bezpieczeństwa: ETCS L2, SHP, SIFA, krajowe systemy CZ;

5) prędkość konstrukcyjna: 200 km/h;

6) minimalne przyspieszenie rozruchu w zakresie 0-120 km/h: 0,6 m/s2;

7) urządzenia cięgłowo-zderzne: sprzęg śrubowy ze zderzakami;

8) skrajnia kinematyczna: wg TSI i karty UIC 505-1;

9) system drzwi umożliwiający maksymalnie szybką i komfortową wymianę pasażerów;

10) liczba stałych miejsc siedzących w składzie podstawowym (7-wagonowym): ok. 800;

11) lokomotywa o układzie osi Bo'Bo', długość max 20 m, maksymalnie modułowa budowa (umożliwiające dokonywanie możliwie szybko niezbędnych wymian poszczególnych elementów/podzespołów), hamulec pneumatyczny, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny (oporowy oraz odzyskowy), elementy półprzewodnikowe w technologii IGBT, asynchroniczne silniki trakcyjne zasilane z indywidualnych falowników z możliwością pojedynczego odłączania, nacisk na oś ≤ 220 kN.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym można składać do 31 sierpnia 2020 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
push&pull
tabor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....