TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity wygrywają walkę o Białystok
InfoRail - Opublikowano: 19.05.2016 12:29:15 14 komentarzy
PKP Intercity wygrywają walkę o Białystok

Mamy kolejne ofiary poprawy oferty PKP Intercity. Po Olsztynie pora na Białystok.

Jak informowaliśmy na łamach InfoBusa PolskiBus.com połączył swoje siły z Żak Express, co de facto oznacza likwidację kursów tego pierwszego przewoźnika i pozostawienie jedynie tych z oferty Żaka. Ale to nie koniec. Potentat na tej trasie czyli PlusBus (dawniej Podlasie Express) opublikował właśnie nowy rozkład jazdy. Jak się okazuje nie jest on już tak ambitny jak dotychczas. Oznacza to nic innego, jak likwidację kilku kursów. Powód? Możemy się domyślać, że coraz więcej pasażerów zaczęło korzystać, zwłaszcza z usług PKP Intercity, co sprawia, że autobusy nie są już zapełnione do ostatniego miejsca. Zwłaszcza mamy tu na uwadze podróżnych jadących na całej trasie. Nowoczesny tabor i konkurencyjny czas przejazdu pociągów sprawiają, że pasażerowie wracają do kolei. Zachęcająca jest także cena biletu. PKP Intercity oferuje przejazd za 30 zł!

Wracając jeszcze do PlusBusa to warto zaznaczyć, że od 1 czerwca na trasie Białystok ? Warszawa będzie on realizował dziewięć kursów. Dotychczas było ich czternaście. Oznacza to likwidację pięciu z nich. Jeżeli dodamy do tego wycofanie całej oferty PolskiegoBusa.com to otrzymamy kilkanaście zlikwidowanych połączeń autobusowych dziennie.

Ale to jeszcze nie wszystko. W rozkładzie jazdy PKS zostało tylko jedno połączenie. Oznacza to wycofanie się kolejnego przewoźnika, jakim jest białostocki PKS z obsługi linii do stolicy.

Które miast będzie kolejną zdobyczą kolei? Obstawiamy Lublin. Przypomnijmy, że już wcześniej PolskiBus.com znacznie ograniczył swoją ofertę na trasach do Katowic i Gdańska. Tu zadziałał efekt Pendolino. W przypadku Olsztyna możemy mówić o efekcie Flirta, zaś Białegostoku ? efekcie Darta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Białystok
PKP Intercity
Plus Bus
PolskiBus.com
  • assad – 19.05.2016

    Głównie miasta gdzie nie ma autostrad i esek, za to w Łodzi (gdzie przecinają się A1/A2 i S8), biznes PolskiegoBua kwitnie.

  • MichalK – 19.05.2016

    Jaka poprawa oferty? Tym nowym dziadostwem? Jak do tej pory pięć razy jechałem Dartem i za każdym razem wybierając miejsce przy oknie dostawałem miejsce przy "oknie". Czyli akurat pomiędzy oknami z zerową widocznością. Dodając do tego oparcie siedzenia przed nosem, brak możliwości swobodnego wyprostowania nóg, kompletny brak miejsca na bagaż i jedyne miejsce na powieszenie kurtki na haczyku siedzenia - to mogę stwierdzić że obecnie podróż na trasie W-wa - Katowice stała się koszmarem. Szczytem dyskomfortu było miejsce tyłem do kierunku jazdy, od korytarza. Nie dość że nic nie widać przez okno to jeszcze ciągłe trącania przez osoby idące przejściem. Nie wspominając o tym że drzwi wejściowe nie mają żadnego zabezpieczenia i radośnie przycinają wsiadające osoby o czym sam się przekonałem. Nawet w zmodernizowanych EN57 jest fotokomórka, a zastosowanie jej w Darcie chyba przerosło możliwościo PESY.Te składy nadają się jedynie na trasy do 100km, a tylko wagony przedziałowe oferują godziwe warunki podróży.

  • Marek36 – 19.05.2016

    MichalKIdentycznie jest we Flircie Stadlera (nie jestem pewny co do okien), więc najwyraźniej IC nie miało żadnych wymagań co do wyżej wspomnianych rzeczy.

  • Jarema – 20.05.2016

    @MichalK to, że ty lubisz tłuc się w wagonach to nie znaczy, że wszyscy tak mają. Ja lubię jeździć w bezprzedziałowej przestrzeni nowych Dartów i Flirtów.

  • K – 20.05.2016

    A może to tory były złe? I dlatego okna nie było?

  • mix – 20.05.2016

    MichalKJeżdżę regularnie na trasie Warszawa - Katowice (i okolice). Odkąd wyjechały Darty, wybieram zawsze wiedenkę. Bilet w 1 klasie kosztuje połowę tego, co 2 klasa w Pendolino, a komfort jazdy niemal identyczny. Jedyne poświęcenie to podróż dłuższa o godzinę, a i też nie zawsze. Np. kiedy jadę do Będzina albo Dąbrowy Grn., nie muszę już więcej nadkładać drogi i wysiadać w Sosnowcu, a potem czekać pół godziny na pociąg Kolei Śląskich, żeby się cofnąć dwie stacje. Darty zatrzymują się i w Będzinie, i w Dąbrowie. Twoje niezadowolenie z przydzielonego miejsca w wagonie brzmi jak żart. Jeszcze nigdy, przenigdy nie zdarzyło mi się jechać na tej trasie ze 100% obłożeniem, a w 1 klasie (jak wyżej wspomniałem i tak tańszej niż 2 klasa w pociągach jadących CMK), jest wręcz pusto. Nie wpadłeś na to, że można się zwyczajnie przesiąść? Zdradzę Ci jeszcze mały sekret: możesz naleźć w necie schemat układu siedzeń w pociągu, wybrać takie które najbardziej Ci odpowiada, a potem na stronie IC kupić bilet ze wskazaniem konkretnego miejsca. Również możesz o nie poprosić kasjerkę w okienku. Nigdy więcej braku okna! Dramatu z niemożnością powieszenia kurtki nawet nie ma co komentować (półki nad głową nie było?). Skoro podróż w takich warunkach jest dla Ciebie koszmarem, zapraszam do TLK Czechowicz, gdzie będziesz mógł spędzić 6 godzin w swoim ulubionym wagonie przedziałowym - niezmodernizowanej stojedenastce.

  • Piotr K. – 20.05.2016

    Ciekawe skąd autor wziął informację o wchłonięciu kursów Żak Express na trasie Białystok-Warszawa, skoro Polski Bus ogłosił że współpraca dotyczy tylko linii do Suwałk z pominięciem Białegostoku ? Jak na razie Żak Express nadal ma 6-7 połączeń dziennie, a Polski Bus 8.

  • InfoRail – 20.05.2016

    Autor ma swoje źródła. Ale wystarczy wejść na stronę www.polskibus.com i sprawdzić.

  • atakan – 20.05.2016

    Kolego mix na TLK Czechowicz jeżdżą wagony 141 A.

  • mix – 21.05.2016

    @atakanW składzie Czechowicza jest jeden 111A (konkretnie wagon nr 14, zestawiany w soboty i niedziele na trasie WAW-POZ), co można sprawdzić na Vagonwebie. Niestety miałem przykrość nim jechać na majowy długi weekend.

  • atakan – 22.05.2016

    Jak znałeś zestawienie trzeba było w kasie poprosić o miejsce w konkretnym wagonie .

  • mix – 24.05.2016

    @atkanA skąd pewność, że tego nie zrobiłem?

  • Onkl – 26.05.2016

    Zamiast ED 74 lepiej wstawić zwykłe stare wagony.

  • aron mędrzec parczewski – 26.02.2017

    Stare wagony śmierdzą i nie ma co jeść w zimie zimno w lecie gorąco bo nie ma klimy. Stare wagony tylko dla hardcorowych mikoli

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....