TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity z symulatorem lokomotyw
Karol Wach - Opublikowano: 13.05.2015 12:34:30 1 komentarz
PKP Intercity z symulatorem lokomotyw

PKP Intercity rozpoczęły szkolenia maszynistów na symulatorach jazdy. Do dyspozycji przewoźnika są dwa urządzenia, dzięki którym można wirtualnie poprowadzić elektrowozy EP09 i EU44. Symulatory zostały zlokalizowane na zapleczu technicznym PKP Intercity na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. Instalacja została podzielona na trzy strefy. Wpierwszej znajduje się ruchoma platforma z wymiennymi kabinami imitującymi dwa rodzaje wspomnianych wyżej lokomotyw. W drugiej umiejscowione zostało stanowisko dla operatora urządzenia, natomiast w trzeciej, dzięki kamerom, maszyniści i instruktorzy mogą obserwować osoby szkolone. Symulator umożliwia zaprogramowanie różnych scenariuszy, tak, aby maszyniści mogli potrenować jazdę w zmiennych warunkach (deszcz, śnieg, mgła) czy reagowanie w sytuacjach kryzysowych (wjazd pojazdu, wtargnięcie pieszego czy zwierzęcia, ale także uszkodzenie hamulca, czy przeszkody w postaci powalonego drzewa. Wszystko, aby na kolei było jeszcze bezpieczniej.

Szkolenia w symulatorze mają podnieść kwalifikacje naszych maszynistów, a przez to poprawiać ich komfort jazdy oraz bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Zaletą projektu jest możliwość budowy różnych scenariuszy, obejmujących zarówno sytuacje standardowe, jak i związane z ekstremalnymi warunkami pogodowymi czy nietypowymi awariami ? mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.

PKP podkreślają, że kolej w Polsce jest coraz bezpieczniejsza. Ubiegły rok był najbezpieczniejszym w historii. W ciągu ostatnich trzech lat liczba wypadków spadła o 25%, a liczba poszkodowanych o 44%.

W ostatnich latach Grupa PKP inwestuje miliardy złotych w bezpieczeństwo. Dodatkowe szkolenia zwykorzystaniem symulatorów dla maszynistów, a jesienią także dla dyżurnych ruchu, modernizacja torów iurządzeń sterowania, remont i zakup nowego taboru, audyty, kontrole i stały monitoring ruchu kolejowego - sprawiają, że z roku na rok polska kolej jest coraz bardziej bezpieczna ? podkreśla Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odpowiadający za bezpieczeństwo w Grupie PKP.

Maszyniści nie będą jedyną grupą pracownków  Grupy PKP, którzy będą szkolić się na symulatorze. Jak zapowiada Andrzej Pawłowski wkrótce podobne urądzenia zakupią PKP PLK. Będą one wykorzystwane do szkolenia dyżurnych ruchu. Oczywiście aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo na kolei. 

Symulator kupiony przez PKP Intercity służyć ma przede wszystkim celom szkoleniowym, ale nie tylko. Urządzenie może być również wykorzystane do badań pracowników, którzy brali udział w wypadkach kolejowych, szczególnie pod kątem ewentualnych zaburzeń psychomotorycznych będących skutkiem przeżytego stresu.

Wartość inwestycji to prawie 5,4 mln zł. Projekt został zrealizowany w partnerstwie z Urzędem Marszałkowskim woj. mazowieckiego oraz Instytutem Kolejnictwa. Prace nad jego wdrożeniem rozpoczęły się w 2012 roku i zostały podzielone na trzy etapy. Dwa pierwsze obejmowały części przygotowawczą oraz badawczą, realizowaną wraz z Instytutem Kolejnictwa. Ostatnim etapem była część wdrożeniowa projektu, w ramach której PKP Intercity kupiło symulator opracowany zgodnie ze specyfikacją opartą na wynikach fazy badawczej.

W listopadzie 2013 roku do przewoźnika wpłynęły trzy oferty. Wygrała polska firma Autocomp Management. Prace testowe trwały od listopada 2014 roku. Maszyniści PKP Intercity rozpoczęli szkolenia w kwietniu tego roku.

Instytut Kolejnictwa uczestniczy od początku w projekcie symulatora dla maszynistów PKP Intercity SA. Szkolenie na symulatorach jest obecnie standardem w całej Europie, stąd z dużym zaangażowaniem włączyliśmy się w proces przygotowywania założeń technicznych, które w najlepszy sposób pozwoliłyby odzwierciedlić warunki na polskich kolejach. Współpraca pracowników naukowo-badawczych z kolejarzami jest bardzo cenna, ponieważ pozwala połączyć wiedzę teoretyczną z oczekiwaniami praktyków. Powstanie symulatora wyznacza nowy standard bezpieczeństwa i jakości obsługi, znakomicie podnosząc umiejętności osób zaangażowanych w prowadzenie pociągów PKP Intercity ? mówi Andrzej Żurkowski, dyrektor Instytutu Kolejnictwa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
maszynista
symulator
  • kkz – 26.05.2015

    Mniej pociągów to mniej wypadków. Jak zlikwidują wszystkie to wypadków nie będzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....