TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity: Zawieszenie TLK Rataj nie wpłynie na jakość oferty
InfoRail - Opublikowano: 04.07.2016 09:36:14 4 komentarze
PKP Intercity: Zawieszenie TLK Rataj nie wpłynie na jakość oferty

Z informacji przekazanych przez PKP Intercity wynika, że zawieszony pociąg TLK ?Rataj? charakteryzował się niską frekwencją podróżnych a wstrzymanie jego kursowania nie wpłynie znacząco na jakość oferty połączeń międzywojewódzkich.

Przewoźnik podaje także, że alternatywne połączenia na odcinku Warszawa ? Trójmiasto ? Warszawa zapewniają następujące pociągi:

TLK nr 15156/7 i 51156/7 ?Delfin? relacji Warszawa Zachodnia ? Łeba ? Warszawa Zachodnia, a po wakacjach 15106/7 i 51106/7 ?Wojciechowski relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,

TLK nr 18100/1 i 81100/1 ?Słowiniec? relacji Warszawa Zachodnia ? Kołobrzeg ? Warszawa Zachodnia,

IC nr 15100/1 i 51100 ?Neptun? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,

TLK nr 15200/1 i 51200/1 ?Polaris? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia (pociąg nocny, kursuje do końca wakacji letnich trasą objazdową przez Olsztyn, z powodu prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury na linii kolejowej nr 9),

jak również pociągi zaplanowane trasą przez Bydgoszcz:

IC nr 15116/7 i 51116/7 ?Doker? relacji Warszawa Wschodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Wschodnia oraz

TLK nr 35260/1 i 53260/1 ?Gemini? relacji Rzeszów Główny ? Hel ? Rzeszów Główny (pociąg nocny, kursuje w okresie wakacji letnich).

PKP Intercity informują, że we wszystkich wymienionych powyżej pociągach podróżni mogą odbywać podróż w zbliżonej cenie za przejazd jak w przypadku zawieszonego pociągu TLK ?Rataj?.

Decyzja o zawieszeniu pociągu TLK ?Rataj? zaplanowana była w ramach czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów 2015/2016. Biorąc pod uwagę 30 ? dniowy okres przedsprzedaży biletów, pociąg przestał kursować od 24 czerwca 2016 r. Zawieszenie kursów przedmiotowego pociągu przed okresem wakacyjnym pozwala wykorzystać przez przewoźnika wagony obsługujące ten pociąg w ramach innych połączeń realizowanych w okresie wakacji letnich.

Z informacji przedstawionych przez PKP Intercity wynika, iż pociągi przewidziane do zawieszenia od 24/25 czerwca br., w tym pociąg TLK ?Rataj? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia, charakteryzowały się niską frekwencją. Co to oznacza? Według przekazanych przez operatora wyliczeń, średnia liczba pasażerów w tych pociągach często nie pozwala nawet na zapełnienie jednego wagonu drugiej klasy (80 miejsc).

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało tymczasem, że nie podchodzi bezkrytycznie do przedstawianych informacji i nie wyraziło zgody na likwidację niektórych połączeń, o które wnioskowało PKP Intercity, uznając, że mają one istotne znaczenie dla realizacji celów określonych w umowie o świadczenie usług publicznych zawartej z przewoźnikiem. W przypadku zlikwidowanych połączeń Ministerstwo nie doszukało się błędów w informacjach przedstawionych przez PKP Intercity, które mogłyby negować zasadność likwidacji przedmiotowych połączeń.

I dalej MIB podaje, że wprowadzanie korekt w ofercie przewozowej jest rzeczą zupełnie normalną. Korekty takie wynikają z różnych czynników. Z jednej strony mają na celu wprowadzenie nowych połączeń służących społeczeństwu, a niemożliwych do zorganizowania na zasadach komercyjnych, jak np. planowane uruchomienie połączenia do Grodna. Z drugiej strony, ich celem jest optymalizacja połączeń, które cieszą się niewielkim zainteresowaniem podróżnych i tym samym, nie mają istotnego znaczenia dla zaspokojenia podstawowych potrzeb społecznych w zakresie przemieszczania się.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Inercity
TLK
Trójmiasto
  • gutek – 04.07.2016

    z kieszeni ubędzie-mogli zrobić to po wakacjach

  • kolejFAN – 05.07.2016

    MIB podaje, że wprowadzanie korekt w ofercie przewozowej jest rzeczą zupełnie normalną. Korekty takie wynikają z różnych czynników. Z jednej strony mają na celu wprowadzenie nowych połączeń służących społeczeństwu, a niemożliwych do zorganizowania na zasadach komercyjnych, jak np. planowane uruchomienie połączenia do Grodna. Z drugiej strony, ich celem jest optymalizacja połączeń, które cieszą się niewielkim zainteresowaniem podróżnych i tym samym, nie mają istotnego znaczenia dla zaspokojenia podstawowych potrzeb społecznych w zakresie przemieszczania się. TO JEST KPINA , PICowska KPINA Z PASAŻERÓW!!! Może parę muchowozów Pendolino zlikwidujcie a nie podstawowe połączenia TLK na które dostajecie pieniadze i je przeżeracie!!!!!

  • JanuszJG – 05.07.2016

    Właśnie zastanawiam się dlaczego nie wspomniano o zawieszeniu niektórych pociągów PKP InterCity w wybrane dni. Za zawieszone połączenia nie ma żadnej komunikacji zastępczej. Może warto się zainteresować również tym tematem?

  • Luk – 05.07.2016

    @kolejFAN - wybacz, ale czegoś nie rozumiem. W jednym zdaniu zarzucasz PKP IC niegospodarność, jednocześnie - w tym samym zdaniu - piszesz o tym, że likwidacja połączeń, którymi prawie nikt nie jeździ to kpina... Wytłumacz mi proszę gdzie sens i logika w Twoim rozumowaniu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...