TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK analizowały – zamknięcie dwóch torów korzystniejsze, niż zamknięcie jednego
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 28.08.2017 07:59:23
PKP PLK analizowały – zamknięcie dwóch torów korzystniejsze, niż zamknięcie jednego (foto: PKP PLK)

3 września PKP PLK zamykają w celu gruntownej modernizacji odcinek podmiejskiej linii kolejowej między stacjami Warszawa Włochy i Grodzisk Maz. Na komunikację zastępczą złożą się cztery specjalne linie autobusowe i dodatkowe kursy na istniejących trasach.

Zamknięcie linii 447 dla ruchu pociągów zgodnie z aktualnym planem potrwa rok. Jak poinformował w piątek na konferencji prasowej dyrektor tego projektu w PKP PLK, Daniel Boruchalski, wymienione zostaną 22 km sieci trakcyjnej i 22 km linii kolejowej. Obok modernizacji szeregu obiektów powstanie nowy przystanek Parzniew, tunel drogowy w Pruszkowie i dwa przejścia podziemne.

W rezultacie maksymalna prędkość na linii podmiejskiej wzrośnie do 120 km/h. Czas dojazdu z Grodziska do Warszawy Zachodniej ma skrócić się o 4-5 minut, przy uwzględnieniu postoju na nowym przystanku.

Wszystkie analizy potwierdziły, że modernizowanie jednego toru, przy utrzymaniu ruchu na drugim będzie trwało dłużej niż jednoczesne prace na obu torach - podkreślił Boruchalski. Dodał, że spółka analizuje jeszcze możliwość skrócenia prac, choć na razie obowiązuje roczny termin zamknięcia linii.

W czasie remontu pociągi podmiejskie Kolei Mazowieckich będą jeździć bezpośrednio między Warszawą a Grodziskiem linią dalekobieżną.

Autobusową komunikację zastępczą zorganizują Koleje Mazowieckie i stołeczny ZTM. KM uruchomią cztery specjalne linie autobusowe. Przystanki będą pokrywać się ze stacjami na zamkniętej linii, a dodatkowo w każdym mieście będą 2-3 dodatkowe przystanki na żądanie - poinformował szef Wydziału Zabezpieczenia Przewozów KM Rafał Czarnecki.

Między Dworcem Zachodnim a Grodziskem Maz. kursować będzie linia oznaczona ZG. W dni robocze jej autobusy mają jeździć co kwadrans, w dni wolne od pracy - co pół godziny. Czas przejazdu całej trasy oszacowano na 74-89 minut.

Pomiędzy końcowymi stacjami zamkniętego odcinka - Grodziskiem i Milanówkiem - powstanie wahadłowa linia ZM. Autobusy na niej mają jeździć co kwadrans, a ich kursy będą skomunikowane z przyjazdami i odjazdami pociągów ze stacji Grodzisk Maz. W zamyśle linia ZM ma umożliwić mieszkańcom Milanówka skorzystanie z bezpośrednich połączeń do Warszawy z Grodziska. Czas dojazdu z Milanówka do Warszawy Zachodniej autobusem ZG to 62-75 min., tymczasem korzystając z ZM i bezpośredniego pociągu do Warszawy czas ten wyniesie 30-45 min.

Do Brwinowa z Warszawy dotrze dwoma trasami linia ZB. Jedna z tras to Aleje Jerozolimskie i ich przedłużenie, ale popołudniami co drugi kurs (oznaczony jako ZBa) pojedzie autostradą A2. W szczycie autobusy tej linii mają kursować co 10 min. Podróż do Brwinowa ma potrwać 34-45 min.

Wreszcie do Pruszkowa docierać będzie linia ZP, na której autobusy w szczycie mają kursować co 5 min. Przejechanie całej trasy ma zająć 33-39 min.

Stołeczny ZTM zmodyfikuje trasy i częstotliwość kursów na kilku istniejących liniach autobusowych. W szczycie autobusy linii 717 z Piastowa mają jeździć do 7,5 minuty i nie będą się zatrzymywać na części przystanków w Warszawie - poinformował Marek Chmurski z ZTM. Natomiast linia 716, łącząca Piastów z Cmentarzem Wolskim będzie obsługiwana większymi - przegubowymi - autobusami. Z osiedla Ursus-Niedźwiadek w stronę centrum Warszawy dwukrotnie częściej odjeżdżać będą autobusy linii 517, których trasa zostanie dodatkowo skrócona do Placu Trzech Krzyży. Więcej autobusów pojedzie też na liniach 127 i 178.

Wszystkie rodzaje biletów ZTM (w tym jednorazowe) honorowane będą w pociągach KM na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia(oprócz pociągu "Słoneczny" i innych pociągów komercyjnych), na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Służewiec, na odcinku Warszawa Wschodnia – Ożarów Mazowiecki (dalej obowiązuje standardowy zakres honorowania biletów ZTM), a także w autobusach ZB i ZG, z uwzględnieniem stref biletowych.

Bilety KM będą honorowane w pociągach SKM na odcinku między Warszawą Wschodnią, a stacjami Warszawa Służewiec i Warszawa Lotnisko Chopina. Będą też ważne w szeregu linii autobusowych. Żadnych zmian nie przewiduje się natomiast dla WKD, na której bilet ZTM obowiązuje do przystanku Opacz. Ale - jak podkreślali uczestnicy konferencji - rozmowy z zarządem WKD trwają.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Grodzisk Mazowiecki
remont
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....