TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK będą musiały urealnić kosztorysy przetargowe. Wzrost o 20-30%
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 16.11.2018 16:38:16
PKP PLK będą musiały urealnić kosztorysy przetargowe. Wzrost o 20-30%

PKP PLK uwzględnią w kosztorysach przetargów na infrastrukturę kolejową ceny wyższe o 20-30% - powiedział PAP prezes spółki Ireneusz Merchel. Jak dodał, na tyle właśnie spółka oszacowała realny wzrost cen od 2016 r.

Merchel poinformował, że w ciągu ostatnich miesięcy spółka ustaliła rzeczywiste obecne ceny rynkowe. "W ostatnich miesiącach wykonaliśmy ogromną pracę, przeanalizowaliśmy wszystkie kosztorysy przetargów, które ogłosiliśmy, które mamy do ogłoszenia i wszystkie zadania projektowe. Na tej podstawie ustaliliśmy realne obecne ceny rynkowe - ceny materiałów, pracy sprzętu, wynagrodzeń" - powiedział. Jak dodał, realny wzrost kosztów oszacowano na 20-30 proc.

Prezes PKP PLK podkreślał, że przetargi, które są w tej chwili rozstrzygane, były robione na podstawie kosztorysów inwestorskich, bazujących na cenach z roku 2016 albo 2017.

"Rzeczywiście, oferty o 20-30 proc. wyższe od tych kosztorysów, są realne i mają swoje uzasadnienie. Nowe kosztorysy będą dostosowane do obecnych cen rynkowych" - powiedział Merchel. Jak zaznaczył, w przetargach, rozstrzyganych kilka lat temu, wygrywały oferty niższe o 20-30 proc. od kosztorysu, co oznacza, że zwycięskie oferty były "de facto ofertami zaniżonymi". "Zresztą ten problem podnoszą teraz podwykonawcy" - zaznaczył.

"Dlatego, jeżeli proponowane ceny mieszczą się w przedziale, który postrzegamy jako realny, przetargi są rozstrzygane" - podkreślił prezes PKP PLK.

Szef PKP PLK dodał, że czasami oferty są wyższe nawet o 100-200 proc. od budżetu inwestora. "Być może polega to na tym, że wykonawca, który jeszcze dwa lata temu zaniżał ceny o 30-40 proc., teraz próbuje to sobie odbić. Oczywiście w takich sytuacjach albo nie będziemy rozstrzygać przetargu, albo nie będziemy wybierać takich ofert" - powiedział.

Podkreślił, że wybierane będą tylko wykonawcy, których oferty wskazują na wzrost cen, ale realny, a nie zbyt wysoki.

Szef kolejowej spółki poinformował także, że przetargi już unieważnione są przygotowywane ponownie lub już ogłaszane po raz kolejny, np. duży przetarg dla portów w Gdańsku i Gdyni. "Przeanalizowaliśmy zakres i kosztorys, i na podstawie tego na pewno będziemy poszukiwać źródeł finansowania, żeby te umowy podpisywać" - podkreślił prezes PKP PLK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....