Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK modernizują linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola [FILM]

inforail
11.10.2018 07:00
0 Komentarzy

Na stacji ZduńskaWola trwa przebudowa peronów w ramach prowadzonej przez PKP Polskie LinieKolejowe rewitalizacji trasy do Łodzi Kaliskiej.

Na odcinku Łask – Zduńska Wola postępuje wymiana torów isieci trakcyjnej. Efektem będzie lepsza obsługa pasażerów, wzrostbezpieczeństwa oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Wartość inwestycjiwynosi ponad 290 mln zł.

Od czerwca na stacji Zduńska Wola rozebrano już trzy zczterech peronów. Modernizowany jest układ stacyjny. Zdemontowano tory nr 2 i4. Trwa przekładanie poziemnych instalacji energetycznych i telekomunikacyjnychoraz przygotowanie nawierzchni pod nowe tory.

Po ukończeniu modernizacji perony na stacji będą wyższe,wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. W Zduńskiej Woliwygodne dojście do pociągów zapewni nowe przejście podziemne na wysokościdworca, które połączy obie strony stacji.

Równocześnie postępuje wymiana jednego toru między Łaskiem aZduńską Wolą. Na ok. 10 km odcinku zdemontowano szyny, podkłady i siećtrakcyjną. W stacji Łask od września rozpoczęła się rozbiórka toru nr 2. Wrejonie przystanku Gajewniki postępuje wzmacnianie podtorza. Przebudowywane sąwiadukty i przepusty. Od grudnia pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadąpo nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót nastąpi wkwietniu 2019 roku.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Łódź Kaliska –Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. W ostatniej fazie projektu planuje się pracena szlaku Lublinek – Pabianice. Zakończenie inwestycji nastąpi w III kwartale2020 roku.

Sprawne przejazdypociągów

W trakcie prac między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą składytowarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14. W maju br. PLKwybudowały 4 rozjazdy na tymczasowym posterunku odgałęźnym Dobroń. Dzięki temuodcinek Pabianice – Łask został podzielony na dwa: Pabianice – Dobroń i Dobroń– Łask. Mijanie się pociągów w Dobroniu pozwoliło m.in. na zachowanieprzepustowości dla ciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącymMorze Bałtyckie i Morze Północne.

Szybsze podróże zŁodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenieczasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask,Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony, którezyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice iZduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób oograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście do pozostałychprzystanków zapewnią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymianatorów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów podniesie poziombezpieczeństwa podróży – 13 z nich zostanie wyposażone w nowe urządzeniasamoczynnej sygnalizacji przejazdowej. W ramach inwestycji PLK wymienią równieżponad 60 rozjazdów.

Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanychzostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Bezpieczniejszepodróże zapewni również komputerowy system sterowania ruchem.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 naodcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska –Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „ŁączącEuropę” (CEF).

{https://www.youtube.com/watch?v=1drPJb0NNZQ}


Komentarze