Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK odnowią peron stacji Leszczyny

inforail
17.03.2020 06:45
0 Komentarzy

Do końca lipca br.zarządca kolejowej infrastruktury planuje odnowienie peronu stacji Leszczyny,na głównym kolejowym połączeniu Katowic i Rybnika. Spółka PKP Polskie LinieKolejowe poinformowała o rozpoczęciu wartych 2,5 mln zł prac.

„Peron będzie wyższy, a to ułatwi podróżnym wsiadanie iwysiadanie z pociągów w kierunku Katowic, Rybnika, Gliwic, Bielska-Białej” -przekazała Katarzyna Głowacka z biura prasowego PLK. Jak zaznaczyła, w trakcieprac ruch pociągów przez stację będzie utrzymany zgodnie z rozkładem jazdy.

Głowacka powiedziała, że wykonawca, firma Siltor z Tychów,od 16 marca do końca lipca br. wyremontuje nawierzchnię peronu, wiaty, wymienioświetlenie, zamontuje nowe nagłośnienie, tablice informacyjne orazoświetlenie, zbuduje też pochylnię pod kątem osób z ograniczoną możliwościąporuszania się.

Leszczyny są częścią miasta Czerwionka-Leszczyny, położonegona północny-wschód od Rybnika. Tamtejsza stacja kolejowa to miejsce, w którymod głównej linii nr 140 Katowice Ligota – Rybnik – Nędza oddziela się towarowalinia nr 149 Zabrze Makoszowy – Leszczyny, wiodąca w kierunku Gliwic.

To właśnie w Leszczynach rozpoczyna się też jednotorowyodcinek linii nr 140, będącej głównym połączeniem Katowic i Rybnika. Pojedynczytor kończy się dopiero w Katowicach-Ligocie. Intensywny ruch pociągów wymógł wostatnim czasie na zarządcy kolejowej infrastruktury m.in. odbudowę jednej zdawnych mijanek tego szlaku – na przystanku Łaziska Górne Brada.

Odbudowie mijanki w Bradzie, między stacjami Mikołów aOrzesze, towarzyszyła przebudowa infrastruktury przystanku kolejowego. Powstałm.in. nowy dwukrawędziowy peron – również podwyższony; z wiatą, pochylnią,nowymi tablicami informacyjnymi, nagłośnieniem, oświetleniem i monitoringiem.

Warte 29,2 mln zł brutto prace zakończyły się pod koniec ub.roku. Poza mijanką w Bradzie objęły inne miejsca linii nr 140: jej przebudowęna dwóch odcinkach o długości ok. 1,1 km oraz 0,5 km, wymianę rozjazdu wCzerwionce Dębieńsku oraz przebudowę obiektów inżynieryjnych – wiaduktu, dwóchprzepustów oraz mostu.

Samorządy subregionu zachodniego woj. śląskiego od dłuższegoczasu zabiegają o poprawę warunków prowadzenia ruchu na jednotorowej linii zRybnika do Katowic. Same zapewniły też dodatkowe połączenia w obrębie subregionu– dofinansowując aglomeracyjne pociągi między Rybnikiem a Wodzisławiem.

Niezależnie, w październiku ub. roku w nastawni kolejowejstacji Leszczyny doszło do pożaru, w następstwie którego zostały uszkodzoneurządzenia sterowania ruchem. W ciągu następnych miesięcy poważnie utrudniło tokursowanie pociągów.

Komentarze