TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK opóźniają rozbudowę katowickiej kolei aglomeracyjnej
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.06.2017 10:50:55 6 komentarzy
PKP PLK opóźniają rozbudowę katowickiej kolei aglomeracyjnej

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z funduszy na lata 2014-2020 zamierza wykonać tylko część przygotowywanych prac dotyczących linii E 65 na terenie woj. śląskiego. Z projektu o wartości ok. 4 mld zł, obecnie planowane są roboty za 2 mld zł.

Chodzi o wiodącą przez ten region część kolejowego połączenia Warszawy z granicą państwa w Zebrzydowicach, a także ważne fragmenty kluczowych w ruchu regionalnym relacji Gliwice - Katowice - Częstochowa oraz Bielsko-Biała - Katowice.

Jak poinformował PAP rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, z przygotowywanego w ostatnich latach, pierwotnie szacowanego na 4 mld zł projektu, na razie zrealizowane zostaną prace na odcinku Tychy - Zebrzydowice o zakładanej wartości ok. 2 mld zł.

Remont i rozbudowa przecinającego konurbację katowicką, silnie obciążonego m.in. ruchem aglomeracyjnym odcinka Będzin - Katowice - Tychy, zostały odłożone na kolejne lata.

Takie plany zarządcy kolejowej infrastruktury oznaczają m.in. odsunięcie na okres po 2020 r. planowanego na gruncie powstającej w woj. śląskim metropolii zwiększenia tam roli transportu kolejowego. Już teraz samorządowy przewoźnik Koleje Śląskie deklaruje, że w centralnej części regionu wykorzystuje praktycznie całą zapewnianą przez PLK przepustowość linii.

W ramach ogłaszanego wcześniej, wartego blisko 9 mld zł planu inwestycyjnego dla woj. śląskiego, który do 2022 r. miał objąć linie o długości 870 km, PLK zapowiadały m.in. remont i częściową rozbudowę magistrali E 65.

Formalnie cały duży projekt nazwano: "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska". Jego I etap ma dotyczyć linii E 65 na odcinku Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice o łącznej długości ok. 85 km. "To bardzo ważne przedsięwzięcie +wpisane+ w infrastrukturę aglomeracji" - przypomniał Siemieniec.

W grudniu 2015 r. PLK ogłaszała przetargi na wykonanie projektów budowlanych i pozyskanie niezbędnych pozwoleń dla całego zakresu I etapu. Według rzecznika spółki cała ta dokumentacja obecnie powstaje.

"W obecnej perspektywie planujemy sprawnie wykonać odcinek Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice o szacowanej wartości 2 mld zł. Zmodernizowana będzie linia, przystanki i stacje, w tym stacja Czechowice-Dziedzice" - przekazał PAP Siemieniec.

Wyjaśnił, że to na te prace trafi zaakceptowana w środę przez Komisję Europejską dotacja z trzeciego konkursu unijnego instrumentu Conecting Europe Facility (CEF). Zgłoszony tam przez PLK projekt dotyczący tego fragmentu linii E65 ma wartość 111,7 mln euro (przy prawie 95 mln euro dofinansowania z CEF).

"Zarekomendowane obecnie wsparcie Komisji Europejskiej planujemy uzupełnić środkami z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko" - zapowiedział rzecznik PLK.

"Pozostały zakres projektu (północny) jest dla PKP Polskich Linii Kolejowych również bardzo ważny. Szykujemy dokumentację i będzie (on - PAP) realizowany w kolejnej perspektywie" - zasygnalizował.

Z ogłoszeń przetargowych dot. przygotowania dokumentacji dla "północnego zakresu projektu" wynikało np., że między Będzinem a Katowicami Szopienicami Płd. zaprojektowana ma zostać m.in. zmiana układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. - Szopienice Płd. Układ pięciotorowy ma wynikać z wydłużenia linii nr 660 z Sosnowca Głównego do włączenia jej w projektowany układ linii nr 1 w Szopienicach Płd.

Według wcześniejszych informacji PLK, na etapie prac koncepcyjnych poza rozbudową linii rozważano w tym rejonie m.in. budowę nowych peronów pod kątem ruchu aglomeracyjnego w Sosnowcu i Szopienicach Płd., a także budowę nowego przystanku Katowice Morawa.

Również ogłoszenie przetargowe dla odcinka Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice przewidywało, że "planowana przebudowa (...) obejmie wszystkie elementy infrastruktury kolejowej, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy od Katowic Szopienic Płd. do Katowic Ligoty wraz z wyjazdem w kierunku Chorzowa Batorego". Obok rozbudowy linii analizy dotyczyły też nowego przystanku Katowice Damrota.

W kontekście zapowiedzi PLK związanych z rozbudową linii przecinającej część konurbacji katowickiej, a także przebudową wiaduktów kolejowych w samych Katowicach, władze tego miasta rozpoczęły m.in. planowanie centrum przesiadkowego autobusowo-tramwajowego pod jednym z takich obiektów - w ścisłym centrum miasta, na ul. św. Jana.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
śląskie
Katowice
  • Zzibi – 30.06.2017

    Jak zawsze slask na szarym koncu inwestycji w stosunku do potrzeb i swojego potencjalu

  • TK – 30.06.2017

    Polityka panie polityka.

  • www – 30.06.2017

    No, a w tym tygodniu ktoś mówił, że nie ma gotowych projektów na kolei. Teraz okazuje się, że PLK tnie roboty? Jaja sobie ktoś robi? Tak, niech se budują KDP, a później się zdziwią, że nie ma jak dojechać do tego KDP. Co za głupota, żeby nie robić remontów zwykłych linii.

  • soad – 01.07.2017

    Jedyne wyjście to likwidacja PLK (MIB przy okazji) i pełna prywatyzacja odcinka Dąbrowa Górnicza - Pszczyna oraz Gliwice - Jaworzno. Jak centrala nas olewa to my olejmy centralę!!!!!!!!!!

  • jr – 02.07.2017

    Przydałaby się linia KDP Kraków-(okolice Olkusza)-(południowe rubieże Sosnowca)-Katowice-Rybnik-Ostrawa

  • Stefan – 02.07.2017

    Przydałby się remont kraków katowice. 160 to byłby sukces

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....