TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK podpisują umowy za 1,4 mld zł na linię Szczecin – Poznań
- Opublikowano: 27.01.2020 15:15:37
PKP PLK podpisują umowy za 1,4 mld zł na linię Szczecin – Poznań (foto: PKP PLK)

Podpisanie czterech umów, trzech na modernizację odcinka Wronki – Słonice oraz umowy na urządzenia i system sterowania oznacza dla podróżnych: wygodne perony, lepszy dostęp do kolei, krótsze i bezpieczniejsze podróże na linii Poznań – Szczecin.

Przebudowa linii E59 Poznań – Szczecin o wartości ok. 4 mld zł jest jednym z największych przedsięwzięć PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Krajowego Programu Kolejowego. Projekt  współfinansowany z UE instrumentu CEF Łącząc Europę ma znaczenie dla komunikacji kolejowej Europy, Polski oraz regionów.

Projekt modernizacji linii kolejowej do Warszawy jest realizowany. Dzięki temu czas podróży ze Szczecina do stolicy zostanie istotnie skrócony – podkreśla wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc.

Prace na odcinku Słonice - Wronki to kolejny etap modernizacji ważnej trasy z Pomorza Zachodniego do Wielkopolski. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dziś podpisują umowy na odcinki: Dobiegniew – Słonice; Krzyż – Dobiegniew; Wronki – Krzyż oraz na instalację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki – Słonice. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2022 r.

Modernizacja na trasie Poznań – Szczecin, to wielkie przedsięwzięcie infrastrukturalne, ale jeszcze większa zmiana dla podróżujących. Komfort, bezpieczeństwo i krótszy czas przejazdu między stolicami województw to dobre informacje dla wszystkich. Liczę, że odcinek między Wronkami a Słonicami zostanie przebudowany sprawnie i w 2023 r., jako jeden z pierwszych pasażerów sprawdzę czas i komfort podróży – powiedział Łukasz Mikołajczyk, wojewoda wielkopolski.

Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego na magistrali E59 Szczecin – Poznań są ważne w skali międzynarodowej, krajowej oraz regionalnej. W efekcie prac, codzienne podróże koleją staną się jeszcze bardziej atrakcyjne. Istotnie poprawią się także warunki przewozu ładunków, co ma szczególne znaczenie w kontekście rozwoju zachodniopomorskich portów ‒ powiedział Arnold Bresch. członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach prac na odcinku Wronki – Słonice PLK zmodernizują 10 stacji i przystanków. Każda z nich będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji Dobiegniew w ramach budowy przejścia podziemnego zainstalowane zostaną windy, które ułatwią podróże osobom o ograniczonej możliwości poruszania. Zmodernizowane perony będą wyposażone w wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz pochylnie ułatwiające dostęp do peronów.

Będzie szybciej i bezpieczniej

Na dwutorowej trasie od Wronek do Słonic zarządca infrastruktury zmodernizuje ponad 150 km torów i sieci trakcyjnej. Na przebudowywanym odcinku zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa m.in. poprzez montaż dodatkowych zabezpieczeń na przejazdach. W ramach całego odcinka Wronki – Słonice PLK zmodernizują 29 przejazdów kolejowo-drogowych, między innymi w miejscowościach: Drawski Młyn, Podlesiec, Mierzęcin, Dobiegniew, Bierzwnik, Rębusz i Słonice. Przejazdy wyposażone zostaną w nowe rogatki, sygnalizacje świetlną i dźwiękową, a także zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Sprawnie i wygodnie koleją z Poznania do Szczecina

Na linii z Poznania do Szczecina już postępują prace na odcinkach Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie. Pasażerowie sukcesywnie zyskują wyższy komfort podróży na stacjach i przystankach. Nowoczesne perony są już dostępne m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Zmieniają się przystanki i stacje w Rokietnicy, Szamotułach, Reptowie, Stargardzie oraz Choszcznie.

Kolejne odcinki na trasie z województwa zachodniopomorskiego do Wielkopolski zyskują  nowe tory sieć trakcyjną. Pociągi jeżdżą już nowym torem na ok. 30 km odcinku z Poznania do Kiekrza, Pęckowa do Wronek i z Rokietnicy do Szamotuł. Tory układane są na pozostałych szlakach, m.in. między Wronkami a Miałami, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Na odcinkach objętych pracami utrzymany jest ruch pociągów po jednym torze. Takie rozwiązanie uwzględnione jest już w rozkładzie jazdy.

Kolej łączy regiony

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Skróci to czas przejazdu między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim. Nowoczesny system sterowania ruchem wraz z modernizacją przejazdów kolejowo‒drogowych zwiększy bezpieczeństwo, a nowe Lokalne Centra Sterownia w Poznaniu oraz Stargardzie zapewnią sprawny przejazd pociągów na całej trasie.

PLK realizują projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie" za ok. 4 mld zł z instrumentu Unii Europejskiej "Łącząc Europę" (CEF). Roboty na odcinkach Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie planowane są do końca 2020r. Modernizacja między Wronkami a Słonicami potrwa do końca 2022r.

PLK przeprowadziły już prace wyprzedzające między Słonicami i Szczecinem Dąbie. Prace trwały od czerwca 2017 do maja 2018r. Za 140 mln zł wymieniono szyny, podkład i tłuczeń na odcinku blisko 100 km.

Umowy na linię Szczecin – Poznań podpisywane 27 stycznia 2020 r.

W Szczecinie:

"Modernizacja systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E 59 na odcinku Dobiegniew – Słonice w ramach projektu: " Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wronki - Słonice", Kwota: 429.185.841,00 PLN netto

"Instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki – Słonice (Lokalne Centrum Sterowania i Sygnalizacji (LCS) w Poznaniu) oraz (Lokalne Centrum Sterowania i Sygnalizacji (LCS) w Stargardzie" w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wronki – Słonice" Kwota: 202.000.000 PLN netto

W Poznaniu :

"Modernizacja systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na odcinku Wronki – Krzyż (bez stacji Krzyż)w ramach projektu: "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wronki – Słonice" Kwota 398.167.601,07 PLN netto

"Modernizacja systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E 59 na odcinku Krzyż – Dobiegniew w ramach projektu; "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wronki - Słonice". Kwota: 374.803.512,39 PLN netto



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Szczecin
Poznań

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....