TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK wybrały wykonawcę przebudowy magistrali węglowej na Śląsku
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.01.2020 15:45:29
PKP PLK wybrały wykonawcę przebudowy magistrali węglowej na Śląsku

Intercor złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę magistrali węglowej w centralnej części woj. śląskiego - najbardziej wysuniętego na południe odcinka linii kolejowej nr 131; prace mają kosztować 1,53 mld zł brutto - podały PKP Polskie Linie Kolejowe.

W unieważnionym przed ponad rokiem pierwszym przetargu najtańsza oferta opiewała na 1,3 mld zł brutto, przy budżecie 790 mln zł brutto. W powtórnym postępowaniu PLK oszacowały wartość zamówienia podstawowego na 1,376 mld zł brutto.

W informacji z otwarcia ofert we wrześniu ub. roku zamawiający podał, że najtańsza łączna cena brutto wynosiła 1,742 mld zł brutto. W październiku ub. roku odbyła się aukcja elektroniczna, w której uczestniczyło czterech wykonawców. W jej efekcie – jak wynika z informacji opublikowanej na starej platformie zamówień publicznych PLK - uzyskano od Intercoru cenę całkowitą oferty 1,242 mld zł netto (1,528 mld zł brutto).

Chodzi o odcinek tzw. magistrali węglowej wiodącej z Górnego Śląska w kierunku portów w Gdańsku i Gdyni, przebiegający w centralnej, silnie zurbanizowanej części woj. śląskiego – od Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, po Nakło Śląskie. Jest to również jedno z kluczowych połączeń kolejowych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którym kursują m.in. pociągi aglomeracyjne Kolei Śląskich z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór i Lublińca.

Cztery przetargi dotyczące poszczególnych odcinków magistrali węglowej zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, prowadził od końca 2017 r. Dotyczyły one odcinków: Chorzów Batory - Nakło Śląskie (koło Tarnowskich Gór - tzw. LOT A), Nakło Śląskie – Kalina (w pobliżu Herb - LOT B), Kalina – Rusiec Łódzki (LOT C) oraz Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). Ogłoszono je w ramach unijnego projektu "Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo", który przygotowano pod kątem dofinansowania środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Pod koniec czerwca ub. roku PLK unieważniły przetargi na LOT A i LOT B (wobec przekroczenia budżetu), w kolejnych miesiącach wybrano natomiast wykonawców dla LOT C i LOT D). Ponowny, rozstrzygnięty teraz przetarg na LOT A, ogłoszono w lipcu ub. roku.

W poprzednich latach na poszczególnych odcinkach magistrali węglowej, m.in. w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, prowadzono już remonty - np. między Bytomiem Północnym i Radzionkowem oraz Radzionkowem i Nakłem Śląskim.

Z dokumentacji dotyczącej przetargu fragmentu trasy Chorzów Batory – Nakło Śląskie wynika, że na nieodnawianych tam w poprzednich latach odcinkach wymieniona ma być m.in. nawierzchnia torów i sieć trakcyjna, poprawiana ma być też geometria linii. Zaplanowano również przebudowę rozjazdów, remont lub zbudowanie na nowo wiaduktów, ścian oporowych, a także nowe urządzenia sterowania ruchem. Nie przewidziano budowy nowych torów dla ruchu aglomeracyjnego.

Perony mają zyskać m.in. nową nawierzchnię. W centrum Chorzowa ma powstać nowy peron przystanku Chorzów Uniwersytet w rejonie ul. Strzelców Bytomskich. Zaplanowano zmianę układu torowego stacji Bytom, a na głównym dworcu w tym mieście - oczyszczenie i zabezpieczenie konstrukcji hali dworcowej – wraz z wymianą poszycia jej dachu. Na przystanku Bytom Północny perony mają być przesunięte w stronę ul. Strzelców Bytomskich.

Wyłoniony w przetargu wykonawca ma m.in. opracować dokumentację, uzyskać pozwolenia i wykonać roboty. Inwestycja w formule "projektuj i buduj" ma potrwać do 41 miesięcy od daty rozpoczęcia; w poprzednim przetargu zapisano 52 miesiące.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
śląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....