Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK wzywają Astaldi do realizacji kontraktów kolejowych

inforail
03.10.2018 07:34
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe wzywają spółkę Astaldi do realizacji kontraktów na liniach Dęblin –Lublin i Rawicz – Leszno – poinformował we wtorek dziennikarzy wiceministerinfrastruktury Andrzej Bittel.

„Firma Astaldi dostała wezwanie do realizacjikontraktów na liniach Dęblin – Lublin i Rawicz – Leszno. W piątek wieczoremAstaldi przysłało do PKP PLK informację, że umowy wygasły” – powiedziałBittel.

Wiceminister nie podał szczegółów pisma od Astaldi,informującego o wygaśnięciu kontraktów. „Poruszono w piśmie m.in. problemz dostawami tłucznia na budowę. Mogę tylko powiedzieć, że gdyby Astaldipłaciło, tych problemów nie byłoby” – powiedział Bittel.

Jak powiedział w trakcie wtorkowej konferencji członekzarządu PKP PLK Arnold Bresch, od czerwca firma Astaldi nie płacipodwykonawcom, a zaległości sięgają blisko 40 mln zł. „Zespoły zamawiającez PKP PLK weryfikują dokumenty, które pozwolą na jak najszybsze zaspokojenienieuregulowanych przez Astaldi zobowiązań” – podał Bresch. Jak dodał, sącztery gwarancje bankowe założone na obie linie, na których trwają prace, nałączną sumę 270 mln zł”.

Jak podano, Astaldi na obu budowach zatrudnia ok. 40podwykonawców. Wiceminister Bittel powiedział, że „PKP PLK i MinisterstwoInfrastruktury ze szczególną troską traktują kwestie zaspokojenia finansowegopodwykonawcow”.

Bittel podkreślił, że Astaldi dostało „bardzo krótkitermin na powrót do robót, dwa dni”. „Następnie wystąpimy na drogęprzewidzianą w takim wypadku w umowie” – powiedział.

We wtorek media podały, firma Astaldi ma kłopoty finansowe.Przedstawiciel firmy Astaldi Francesco Paolo Scaglione informował, że „niejest prowadzona żadna procedura upadłościowa firmy i nie ma przesłanek, żebymogło się to wydarzyć w przyszłości”.

Jak wyjaśnił, „firma miała problemy pod koniec zeszłegoroku ze względu na zaległe od Wenezueli 400 mln euro”. Dodał, że odpoczątku tego roku w Astaldi wdrożono plan wzmocnienia firmy, który przewidywałm.in. sprzedaż koncesji na inne budowy oraz zwiększenie kapitału zakładowego,sfinansowanego po części przez rodzinę Astaldi, a także przez nowego udziałowca- japońską firmę IHI Corporation. Zaznaczył również, że firma ma wsparciebanków. „Banki są zainteresowane restrukturyzacją i utrzymaniem Astaldi, ponieważsą głównymi wierzycielami” – podkreślił Scaglione.

Astaldi jest zaangażowane w Polsce także w budowę dróg orazwarszawskiego metra (jest samodzielnym wykonawcą rozbudowy II linii metra naPradze-Północ i Targówku o stacje Szwedzka, Targówek i Trocka).


Komentarze