TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK zamykają fragment linii Katowice – Rybnik. Pojadą autobusy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 19.03.2019 09:18:32
PKP PLK zamykają fragment linii Katowice – Rybnik. Pojadą autobusy

Na okres miesiąca zarządca kolejowej infrastruktury zamknął w poniedziałek fragment linii kolejowej z Katowic do Rybnika – między Mikołowem i Leszczynami. Powodem jest m.in. odbudowa mijanki na tym jednotorowym odcinku, na przystanku Łaziska Górne Brada.

Jak wynika z informacji Kolei Śląskich, pasażerowie korzystający z linii S7 i S71 tego przewoźnika muszą pamiętać w okresie od 18 marca do 18 kwietnia br. o wprowadzeniu na odcinku linii kolejowej nr 140 stałej zastępczej komunikacji autobusowej.

Pociągi KŚ kursują w tym czasie tylko na odcinkach z Katowic do Mikołowa oraz z Leszczyn do Rybnika i dalej, w zależności od relacji, do Wodzisławia Śląskiego, Raciborza czy Bohumina. Dodatkowo za pociągi regionalne uruchamiane są bezpośrednie autobusy z Katowic do Leszczyn, inne autobusy obsługują stacje i przystanki na zamkniętym odcinku Mikołów – Leszczyny.

Inne autobusy zastępcze uruchamia, wobec zamknięcia odcinka tej linii, przewoźnik PKP Intercity, m.in. w relacji Katowice – Rybnik - Wodzisław Śląski. Przewozy Regionalne za swoje pojedyncze kursy w tym rejonie uruchamiają autobusowe połączenie Katowice-Leszczyny.

Do budowy mijanki przy przystanku Łaziska Górne Brada, między stacjami Mikołów i Orzesze, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzała się już od pewnego czasu. W przeszłości tory biegły z obu stron tamtejszego peronu, obecnie tylko z jednej. Odbudowa mijanki ma zwiększyć elastyczność prowadzenia ruchu pociągów na tej silnie obciążonej jednotorowej linii.

Wykonawcę obecnych prac wyłonił drugi przetarg PKP PLK na to zadanie obejmujący m.in. odbudowę w trybie "projektuj i buduj" nawierzchni kolejowej drugiego toru wraz z siecią trakcyjną wzdłuż przystanku Brada, odbudowę dwóch rozjazdów, nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę peronu – z wykonaniem dojścia do niego w poziomie szyn.

Ubiegłorocznym przetargiem objęto też prace w innych miejscach linii 140: jej przebudowę na dwóch odcinkach o długości ok. 1,1 km oraz 0,5 km, wymianę rozjazdu w Czerwionce Dębieńsku oraz przebudowę obiektów inżynieryjnych – wiaduktu, dwóch przepustów oraz mostu. Całość tych prac oszacowano na 24,6 mln zł brutto.

Zgodnie z informacją PLK nt. ofert, które spłynęły w połowie ub. roku, przy budżecie zamówienia określonym na 24,6 mln zł brutto, opiewały one na kwoty od 29,2 mln zł brutto do 46,9 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła tyska firma Siltor; temu wykonawcy udzielono też zamówienia.

PLK wykonają to zadanie jako część projektu inwestycyjnego "Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych".

Pierwszy przetarg w jego ramach, obejmujący wyłącznie przebudowę przystanku Brada, odbył się w 2017 r. Został unieważniony, ponieważ przy założonym budżecie nieco ponad 11 mln zł brutto, dwie oferty opiewały na 19,5 mln zł oraz 20,6 mln zł brutto.

Już wtedy oczekiwanie na realizację planów zarządcy kolejowej infrastruktury odnośnie linii nr 140 deklarowały okoliczne samorządy. Magistrat Rybnika wyjaśniał, że będzie to ważna inwestycja dla miasta, dzięki której zwiększy się elastyczność prowadzenia ruchu pociągów w kierunku stolicy województwa.

Rybnicki samorząd akcentował, że możliwość krzyżowania pociągów w kolejnym miejscu jednotorowej linii oznacza przyśpieszenie pociągów, które zbyt często dziś czekają na zwolnienie toru przez pociąg jadący z przeciwka. Dzięki zwiększaniu liczby mijanek, np. jeśli jeden pociąg opóźnia się, nadjeżdżający z drugiej strony może dojechać dalej, do następnej mijanki.

Samorządy subregionu zachodniego woj. śląskiego od dłuższego czasu zabiegają o poprawę warunków prowadzenia ruchu na jednotorowej linii do Katowic. Same zapewniają też dodatkowe połączenia w obrębie subregionu – dofinansowując aglomeracyjne pociągi między Rybnikiem i Wodzisławiem Śląskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Katowice
Rybnik
mijanka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....