TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP SA odpowiada Poznaniowi ws. kładki. "Przedwczesna i niezasadna"
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.10.2017 11:29:27 8 komentarzy
PKP SA odpowiada Poznaniowi ws. kładki.

Nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny – powiedział PAP Michał Stilger z PKP SA. W czwartek władze miasta poinformowały, że chcą informacji od prezesa PKP Krzysztofa Mamińskiego nt. budowy obiektu.

Władze Poznania poinformowały w czwartek media, że od sześciu lat czekają na budowę kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego. Inwestor - spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP SA - nadal nie realizuje inwestycji. Władze miasta zwróciły się o informacje w tej sprawie do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego. PKP podkreśla jednak, że "budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna".

Jak tłumaczył Jacek Łakomy z biura prasowego urzędu miasta, "o tym, że kładka ma powstać, wiadomo było już w roku 2011. Wydano pozwolenie na budowę, powstał projekt, padały deklaracje dotyczące terminów realizacji i na tym się skończyło. Kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego, łączącej budynek nowego dworca z peronami 4., 5. i 6., do budowy, której zobowiązał się ponad sześć lat temu inwestor, wciąż nie ma" – zaznaczył.

Kilka dni temu w liście do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego zwrócił się też zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. "Celem uwzględnienia tego zadania w ramach inwestycji była chęć zachowania możliwości obsługi pasażerów na poziomie sprzed przebudowy dworca kolejowego. Obecnie, po wybudowaniu nowego dworca kolejowego w nowej lokalizacji, obsługa ta jest niestety znacznie utrudniona" – podkreślił w liście Wudarski.

W piątek do kwestii budowy kładki na dworcu Poznań Główny odniosło się PKP SA.

Jak powiedział PAP Michał Stilger z wydziału prasowego PKP SA, "nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny, w tym planowanej modernizacji budynku tzw. starego dworca, którą chcemy zrealizować w latach 2019-2020 przy wykorzystaniu dofinasowania unijnego".

"Rozpoczęły się już prace nad Studium Wykonalności, a w I kwartale 2018 roku planowane jest rozpoczęcie prac projektowych, w ramach których przeprowadzona zostanie analiza optymalnych rozwiązań w zakresie obsługi ruchu pieszego w obrębie całej stacji. Będziemy chcieli wybrać takie rozwiązania komunikacyjne, które będą uzasadnione ekonomiczne, zarówno jeśli chodzi o koszt budowy, jak i dalszego utrzymania, ale przede wszystkim będą najkorzystniejsze z punktu widzenia obsługi ruchu pasażerskiego" – dodał Stilger.

Jak mówił, PKP planuje przywrócić funkcje związane z obsługą podróżnych w zmodernizowanym budynku starego dworca Poznań Główny. "W związku z tym, dopiero na etapie przygotowywania kompleksowej dokumentacji projektowej będziemy mogli określić, jakie rozwiązania techniczne (kładka czy tunel) i w jakich lokalizacjach, zapewnią właściwy standard obsługi ruchu pasażerskiego" – wskazał Stilger.

"Na obecnym etapie budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna" – dodał.

Stilger tłumaczył także, że "wspomniana kładka powstałaby zaledwie około 20 metrów od tunelu, który PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przedłużyć w taki sposób, aby zapewnić przejście pod istniejącą galerią handlową z wyjściem na ul. Wolne Tory". (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
dworzec
UM Poznań
  • mix – 15.10.2017

    Myślę, że najlepiej dla miasta byłoby, gdyby ta straszna galeria z namiastką dworca nigdy nie powstała. Ponieważ czasu cofnąć się nie da, pozostaje tylko liczyć na jakiś żywioł, który pomógłby w powrocie do starego ładu.

  • san – 16.10.2017

    Najważniejsze jest to, by zmodernizować i otworzyć dla pasażerów nieczynny budynek starego dworca głównego, przedłużyć tunel od Dworca Zach. aż za galerię, wówczas kładka będzie zbędna, zasłoniłaby tylkoodtworzoną XIX-wieczną elewację obiektu.

  • kolejFAN – 16.10.2017

    KP planuje przywrócić funkcje związane z obsługą podróżnych w zmodernizowanym budynku starego dworca Poznań Główny. "i O TO CHODZI -GDY WRÓCI STARY DWORZEC NIE TRZEBA BĘDZIE korzystać z tej szklanej szklarni -chlebaka.

  • Przemo Z. – 16.10.2017

    Będzie trzeba, aby dojść z tramwaju ( przystanek Poznań "Majnstejszyn") czy parkingu. Nie widzę opcji natomiast przedłużenia tunelu pod Galerią z wyjściem na J. Wujka.Nie trzeba było "doktorka" usuwać, to prace by już trwały. No ale Panie, wielka polityka ...

  • umbra – 17.10.2017

    Przedłużyć chlebak nad perony 4 i 5.

  • kolejFAN – 17.10.2017

    @UMBRA? Po co ? żeby te egipskie ciemnosci zaległy nad wszystkimi peronami? przynajmniej kilka z nich nie jest zakryte tym goownem.@przemopo co niby? wychodze z budynku starego dworca wyspowego, omijam chlebak i schodami prosto z peronu lub placu wychodze na ulicę i do tramwajów.

  • Przemo Z – 17.10.2017

    I pokonujesz schodami następujące różnice poziomów. Najpierw w dół z peronu do tunelu, następnie do góry z tunelu do starego dworca i na koniec z Pl. Dworcowego na Most Dworcowy. A tak schodami ruchomymi na kładkę i przez nowy dworzec na Most Dworcowy.Odnośnie peronów 4-6. Wiesz, że planują przykrycie i tej strony płytą betonową ?

  • Małgorzata – 28.12.2017

    @UMBRAWystarczy ciemności nad peronami 1-3! Niech do pozostałych dociera światło słoneczne! Cały klimat peronów 1-3 poszedł w pi..u. Doświetlić toto chociaż!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....