PKP SA odpowiada Poznaniowi ws. kładki. „Przedwczesna i niezasadna”

inforail
14.10.2017 09:29
0 Komentarzy

Nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny – powiedział PAP Michał Stilger z PKP SA. W czwartek władze miasta poinformowały, że chcą informacji od prezesa PKP Krzysztofa Mamińskiego nt. budowy obiektu.

Władze Poznania poinformowały w czwartek media, że od sześciu lat czekają na budowę kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego. Inwestor – spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP SA – nadal nie realizuje inwestycji. Władze miasta zwróciły się o informacje w tej sprawie do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego. PKP podkreśla jednak, że „budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna”.

Jak tłumaczył Jacek Łakomy z biura prasowego urzędu miasta, „o tym, że kładka ma powstać, wiadomo było już w roku 2011. Wydano pozwolenie na budowę, powstał projekt, padały deklaracje dotyczące terminów realizacji i na tym się skończyło. Kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego, łączącej budynek nowego dworca z peronami 4., 5. i 6., do budowy, której zobowiązał się ponad sześć lat temu inwestor, wciąż nie ma” – zaznaczył.

Kilka dni temu w liście do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego zwrócił się też zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. „Celem uwzględnienia tego zadania w ramach inwestycji była chęć zachowania możliwości obsługi pasażerów na poziomie sprzed przebudowy dworca kolejowego. Obecnie, po wybudowaniu nowego dworca kolejowego w nowej lokalizacji, obsługa ta jest niestety znacznie utrudniona” – podkreślił w liście Wudarski.

W piątek do kwestii budowy kładki na dworcu Poznań Główny odniosło się PKP SA.

Jak powiedział PAP Michał Stilger z wydziału prasowego PKP SA, „nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny, w tym planowanej modernizacji budynku tzw. starego dworca, którą chcemy zrealizować w latach 2019-2020 przy wykorzystaniu dofinasowania unijnego”.

„Rozpoczęły się już prace nad Studium Wykonalności, a w I kwartale 2018 roku planowane jest rozpoczęcie prac projektowych, w ramach których przeprowadzona zostanie analiza optymalnych rozwiązań w zakresie obsługi ruchu pieszego w obrębie całej stacji. Będziemy chcieli wybrać takie rozwiązania komunikacyjne, które będą uzasadnione ekonomiczne, zarówno jeśli chodzi o koszt budowy, jak i dalszego utrzymania, ale przede wszystkim będą najkorzystniejsze z punktu widzenia obsługi ruchu pasażerskiego” – dodał Stilger.

Jak mówił, PKP planuje przywrócić funkcje związane z obsługą podróżnych w zmodernizowanym budynku starego dworca Poznań Główny. „W związku z tym, dopiero na etapie przygotowywania kompleksowej dokumentacji projektowej będziemy mogli określić, jakie rozwiązania techniczne (kładka czy tunel) i w jakich lokalizacjach, zapewnią właściwy standard obsługi ruchu pasażerskiego” – wskazał Stilger.

„Na obecnym etapie budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna” – dodał.

Stilger tłumaczył także, że „wspomniana kładka powstałaby zaledwie około 20 metrów od tunelu, który PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przedłużyć w taki sposób, aby zapewnić przejście pod istniejącą galerią handlową z wyjściem na ul. Wolne Tory”. (PAP)

Komentarze