TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP SKM: Siadamy do rozmów
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.11.2017 14:29:37 8 komentarzy
PKP SKM: Siadamy do rozmów

Wracamy do tematu przewozów na Pomorzu. Pomorski urząd marszałkowski w Gdańsku zapewnia, że nie ma zagrożenia dla kursowania Szybkiej Kolei Miejskiej w aglomeracji trójmiejskiej od 10 grudnia br.

Jak już informowaliśmy Urząd Marszałkowski anulował przetarg na przewozy, bo jedyny oferent SKM chce o 4 mln zł więcej niż samorząd może zapłacić. Chodzi o postępowanie przetargowe na przewozy kolejowe realizowane przez Szybką Kolej Miejską (SKM) na trasach Gdańsk-Śródmieście–Wejherowo- Lębork oraz na trasach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do Kartuz i Kościerzyny od 10 grudnia. Spółka PKP SKM w Trójmieście, jako jedyny oferent, koszt przewozów oszacowała na 54 mln zł. Urząd Marszałkowski przeznaczył na to 50 mln zł.

Wicemarszałek województwa Ryszard Świlski zapewnił w czwartek w rozmowie z PAP, że "nie ma zagrożenia dla ruchu pasażerskiego na jakiejkolwiek linii kolejowej w województwie pomorskim, bez względu na to, kto będzie obsługiwał linie aglomeracyjne". "Spółka SKM PKP złożyła ofertę finansową wyższą niż samorząd założył w przetargu i normalną procedurą jest, że jeśli nie ma tyle pieniędzy, ile żąda oferent, to przetarg jest unieważniony" – wyjaśnił.

"Zapraszamy SKM do rozmowy, siadamy i negocjujemy w celu potencjalnego powierzenia umowy przewozowej" – powiedział. Dodał, że samorząd ma na ten cel 50 mln zł i określony przygotowany rozkład jazdy od 10 grudnia na rok. Wyraził przekonanie, że strony "się dogadają". "Przedstawię takie argumenty, że nasz partner biznesowy przyjmie te warunki" – dodał. Liczy, że rozmowy mogą się zakończyć w przyszłym tygodniu.

Zwrócił uwagę, że "jeśli samorząd, z korzyścią dla pasażerów a nie dla SKM, chce zwiększyć liczbę i częstotliwość pociągów oraz przejechanych kilometrów to cena nie rośnie wprost proporcjonalnie do zwiększonych pociągokilometrów".

Powiedział, że "według wyliczeń urzędu marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów, usługa przewozów aglomeracyjnych winna kosztować tyle, ile położyliśmy na stole". Przyznał, że "SKM jest przewoźnikiem, który determinuje transport kolejowy w części aglomeracji trójmiejskiej". Świlski zaapelował do zarządu przewoźnika, "aby nie wykorzystywał swojej pozycji monopolisty".

Zaznaczył, że połączenia regionalne, poza aglomeracją – tak jak dotychczas – realizować będzie spółka Przewozy Regionalne.

Rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto Tomasz Złotoś zapewnił w rozmowie z PAP, że przedstawiciele spółki "siądą do rozmów i będą negocjować".

Wyjaśnił, że w tym roku samorząd za obsługę przez SKM 4 mln 100 tys. km połączeń kolejowych płaci przewoźnikowi niecałe 49 mln zł. "W następnym roku za obsługę prawie pół miliona kilometrów więcej niż w tym roku samorząd oferuje tylko ok. 1,2 mln zł więcej" – tłumaczy rzecznik. "Samorząd województwa chce, żeby przewozów było o 10 proc. więcej, a zapłacić chce tylko o 2,5 proc. więcej, to jest dziwne stawianie sprawy" – argumentował.

Powiedział, że SKM w swojej ofercie na przyszły rok w porównaniu z obecnie obowiązującą obniżył stawkę za przejechany kilometr do 11 zł 99 gr z 12 zł 18 groszy. "Wydaje nam się, że jest to bardzo uczciwa oferta" – dodał.

Urząd Marszałkowski podaje, że w ubiegłym roku Szybka Kolej Miejska (PKP SKM) przewiozła 41,8 mln osób, z czego ponad 2,7 mln na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o 2,5 mln pasażerów więcej niż w 2015 roku. SKM jest największym przewoźnikiem kolejowym na Pomorzu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SKM
Pomorskie
przetarg
  • Ja – 02.11.2017

    Zabrać SKM-ce Gdynia-Lębork i dać REGIO.Przeciez to jest chore, ze Slupsk-Gdynia jezdza REGIO a Lębork-Wejherowo SKM-ka.SKM wydluzyc ewentualnie do Luzina.

  • Zetes – 03.11.2017

    A co właściwie jest "chorego" w tym, że ze Słupska jeżdzi REGIO a z Lęborka SKM-T? Na trasie z Lęborka w kierunku Trójmiasta jest o wiele większa liczba pasażerów, niż w stronę relatywnie niewielkiego Słupska. Naturalnie, połowa pociągów PR mogłaby kursować w relacji Gdynia - Lębork, ale co by to właściwie zmieniło? Nazwa przewożnika nie ma znaczenia...

  • Ja – 03.11.2017

    Chory jest bilet. Gdyby byl wspolny to ok a skoro nie jest to jest to wlasnie problem

  • Zetes – 03.11.2017

    O, i tutaj absolutnie się zgadzamy! Pociągi ze Słupska powinny kursować do Gdańska (w Trójmieście po torach dalekobieżnych) z minutowym postojem w Gdyni, co znacznie skróciło by czas podróży, natomiast jeden, wspólny bilet - to "oczywista oczywistość"!

  • Sprinter – 03.11.2017

    Nazwa przewoźnika nie mialaby znaczenia gdyby na trasie Słupsk - Lębork - Gdynia była jedna taryfa. A tak nie dośc że bilety PR są dużo droższe od SKM, to nawet jeśli będzie dodatkowo wspólna taryfa, to znając podejście PR będzie ona jeszcze droższa niż standardowo. Cały minus tej sytuacji polega na tym, że zabranie SKM to też gorsza obsługa, tabor w tragicznym stanie - i za to wszystko trzeba będzie zapłacić więcej

  • Zetes – 04.11.2017

    Zgodnie z warunkami przetargu, na trasie Słupsk - Gdynia będzie jedna, wspólna taryfa!

  • Sprinter – 22.11.2017

    Nie będzie wspólnej taryfy PR i SKM, a więc stało się to czego można się było spodziewać. Zapis w warunkach przetargu o koniecznej wspólnej taryfie, jeszcze przed rozstrzygnięciem został zmieniony na jej opracowanie przez organizatora i przewoźników. Tymczasem pracownicy SKM informują, że trzeba kupować osobne bilety na tym odcinku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....