TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP SKM sprzedają ostatnie EW58
INFORAIL - Opublikowano: 03.09.2015 12:59:50 9 komentarzy
fot. Wikipedia/wolinlbn, lic. CC BY-SA 3.0

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście wystawiła na sprzedaż sześć ezt-ów. To jednostki o tyle ciekawe, że już ostatnie EW58. Do kupienia są następujące składy:

1) EW58-005 za 358 400,00 zł netto;

2)EW 58-006 za 358 400,00 zł netto;

3)EW 58-011 za 448 000,00 zł netto;

4)EW58-012 za 403 000,00 zł netto;

5)EW58-019 za 413 000,00 zł netto;

6)EW58-024 za 426 000,00 zł netto.

Jak wspomnieliśmy to jednostki dość nietypowe, bo przystosowane do obsługi peronów tzw. wysokich. Zbudowanych zostało tylko 28 takich składów, wszystkie we wrocławskim Pafawagu, dla PKP SKM. Wystawione na sprzedaż jednostki powstały w latach 1978-1980. Są to pociągi trzyczłonowe, z układem wagonów s+d+s.

Oferty na ich zakup można składać do 18 września 2015 roku. Co ważne przewoźnik niewyklucia odkupienia jednostek w celu dalszej eksploatacji.

W obecnej chwili na stanie spółki PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. pozostaje 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EW 58. Pojazdy zostały odstawione z ruchu z uwagi na ukończony przebieg do naprawy czwartego poziomu utrzymania (P4).

Poszycie pudeł wagonów w zasadzie w każdym z sześciu EW 58 jest znacząco skorodowane, zwłaszcza na dachu pod ekranami termicznymi rezystorów rozruchowych i na wysokości rynien i w pasie przy ostojnicy. Okna wymagają wymiany na nowe ? porysowane szyby, skorodowane prowadzenia.

Wnętrze pojazdów jest zdewastowane i wyeksploatowane. Wszystkie podłogi, unilamy ścienne i sufitowe wymagają wymiany. Konieczne jest usprawnienie wentylacji, uzupełnienie poręczy i wymiana siedzeń na nowe.

Układ biegowy i układ hamulcowy kwalifikuje się do regeneracji i regulacji w ramach generalnej naprawy przynajmniej poziomu P4. Układ pneumatyczny, w tym blokada pneumatyczna szaf WN wymaga wymiany orurowania w celu naprawy szczelności. Wszystkie ramy wagonów i wózków należałoby poddać śrutowaniu w celu oceny ich stanu technicznego. Z uwagi na długi czas odstawienia łożyska osiowe kwalifikują się do wymiany. Konieczna jest weryfikacja defektoskopowa ram wózków, przekładni zębatych, zestawów kołowych, pomiar ostojnic wagonów.

Niezbędne jest ułożenie nowych kabli i przewodów ? braki w wyniku kradzieży, niski stan izolacji, konieczny montaż nowych złącz między-wagonowych, ponieważ obecne posiadają skruszałą, przegrzaną izolację i nie zapewniają odpowiedniej szczelności. Obwody nieużywane należałoby zdemontować ? np. układ hamowania elektrodynamicznego.

Wszystkie maszyny elektryczne wymagają naprawy przynajmniej poziomu P4, konieczna wymiana łożysk, weryfikacja stanu izolacji.

Szafy elektryczne wymagają oczyszczenia i nowego uszczelnienia.

Aparatura elektryczna jest niekompletna i należy ją poddać uzupełnieniu lub naprawie przynajmniej poziomu P4.

Seria EW58 zasadniczo dedykowana była dla zapewnienia obsługi w Trójmieście. Po wycofaniu ? z uwagi na zmianę napięcia z 800 V DC na 3kV DC ? pojazdów serii EW90, EW91 i EW92 (na napięcie 800 V DC), z uwagi na brak taboru wysokoperonowego, przeznaczonego do pracy w ruchu aglomeracyjnym, do obsługi relacji SKM Gdańsk Gł. ? Gdynia Chyl ? Rumia ? Reda ? Wejherowo ? Gdańsk Gł., skierowano pojazdy serii EN57. Tabor ten, konstrukcyjnie dostosowany do obsługi ruchu regionalnego, planowano zastąpić w kolejnych latach taborem konstrukcyjnie dostosowanym do ruchu SKM. Cechami ww. pojazdów miały być:

- większe od EN57 przyspieszenie ? rzędu 0,8 m/s2 ? 1,0 m/s2,

- większa niż w pojazdach serii EN57 liczba drzwi wagonów (3 pary zamiast 2 par na wagon),

- konstrukcyjne dostosowanie wejść do wagonów do pracy na liniach z peronami wysokimi,

- wnętrze dostosowane do ruchu wewnątrz aglomeracji.

Konstrukcyjnie nadwozie pojazdu stanowiło rozwinięcie serii EW55, pracującej w Warszawskim Węźle Kolejowym (WWK). W EW58 zastosowano inny niż dotychczas (EN57,71, EW55 itp.) układ wagonów w konfiguracji s + d + s (silnikowy /typ: 401B/ + doczepny /typ: 301B/ + silnikowy /typ: 401B/) co za sprawą dużej mocy przekładało się na zwiększenie przyspieszenia rozruchu ? 0,9 m/s?, tak przydatnego w ruchu aglomeracyjnym (układ osi: BoBo+22+BoBo).

Każdy z członów podparty jest na dwóch wózkach dwuosiowych. Udało się wdrożyć bez-luzowe prowadzenie zestawów kołowych z zastosowaniem prowadzenia wahaczowego dwucięgłowego (lemniskatowego), oparcie pudła na wózkach z zastosowaniem sprężyn śrubowych i belki skrętowej, tyrystorowy hamulec elektrodynamiczny oraz elektroniczny układ antypoślizgowy. Rozruch pozostał klasyczny ? oporowy. W jednostkach zastosowano hamulec pneumatyczny i elektropneumatyczny klockowy w systemie Oerlikona. Cylindry hamulcowe zostały zabudowane w wózkach na czołownicach. Zastosowano kątową przekładnię siłową hamulca. W skład zespołów napędowych wchodzą szeregowe silniki trakcyjne LKa-435 zawieszone systemem tramwajowym "za nos", przekładnie jednostopniowe o przełożeniu 69:18 oraz zestawy kołowe z kołami obręczowymi. Łącznie każdy zespół trakcyjny posiada 8 silników trakcyjnych. Silniki trakcyjne każdego członu zostały połączone w szereg, co dało dwie grupy szeregowe po 4 silniki. Na dachach członów silnikowych zabudowano na znacznej długości oporniki rozruchowe i hamowania. Na dachu członu doczepnego (środkowego) znajdują się również skrzyniowe odbieraki prądu. Urządzenia elektryczne wysokiego napięcia i sterownicze zabudowane zostały w skrzyniach na podwoziu. Sprężarki i baterie akumulatorów znajdują się odpowiednio pod członami silnikowymi. Wnętrze pojazdów jest typowo aglomeracyjne tj. bez-przedziałowe, pojazdy posiadają trzy pary drzwi na stronę wagonu. W obecnej chwili pojazdy typu EW 58 na skutek zużycia i w wyniku upływu czasu oraz przypadków dewastacji i kradzieży wymagają w zasadzie naprawy o zakresie poziomu utrzymania P5.

Dane techniczne pojazdów EW58

Parametry techniczne

Jm

Dane

Układ wagonów

s+d+s

Długość całego EZT ze sprzęgami

m

64,64

Ciężar całego zespołu

t

147

Ciężar wagonu d - doczepny

t

42

Ciężar wagonu s - silnikowy

t

52

Maksymalna wysokość taboru

mm

3 900

Maksymalna szerokość taboru

mm

2 880

Liczba miejsc siedzących

212

Liczba miejsc stojących

352

Ilość drzwi w jednym wagonie

3

Długość wagonu doczepnego bez sprzęgów

m

20,94

Długość wagonu silnikowego bez sprzęgów

m

21,13

Średnica zestawów kołowych tocznych

mm

920

Średnica zestawów kołowych napędnych

mm

1 000

Maksymalna szybkość

Km/h

120

Maksymalne przyspieszenie

m/s?

0,9

Przełożenie

77/20

Typ silników trakcyjnych

LKa-435 (8 szt.)

Moc ciągła

kW

1 648

Moc godzinna

kW

1 864

Moc ogrzewania elektrycznego

Kw

60

Hamulec

Orlikon EP



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SKM
EW58
  • dll – 03.09.2015

    hm...Newag kupi a potem odsprzeda KD?

  • zeus04 – 03.09.2015

    Moc chwilowa ponad 3000 kW :)

  • Antynewag – 03.09.2015

    Newag zrobi z tego łódź podwodną. I tak staną się producentem okrętów.

  • Tymek – 03.09.2015

    Trójmiasto serdecznie dziękuje SKMT za bycie najgorszym przewoźnikiem w tym kraju :)

  • ga – 03.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • Radko – 03.09.2015

    Jedna sztuka na zabytek, a resztę 5 sztuk proponuje dla Kolei Śląskich,które wciąż borykają się z bramkami taboru. Modernizacja i spokojnie mogłyby jeździć na linii Gliwice-Częstochowa jak niegdyś EW55

  • ja lol – 04.09.2015

    Najlepsze wozy w SKM. Szkoda. Duzy blad

  • YaroW – 05.09.2015

    A co z EW58-028 ? Niedawno była sprawna, potem miała iść do przebudowy na 4-członową, a teraz nie jest wystawiona na sprzedaż ?

  • ga – 06.09.2015

    Powinni je zmodernizowac z zachowaniem ilosci drzwi i bylby idealny tabor dla skm trojmiasto

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....