Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SKM sprzedaje EW58. Ponownie

inforail
04.11.2016 06:25
0 Komentarzy

PKP SKM po razkolejny wystawiła na sprzedaż sześć wraków trzyczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych serii EW 58 wyłączonych z eksploatacji i przeznaczonych dofizycznej likwidacji.

Przewoźnik już po raz kolejny wystawił je na sprzedaż.Oferty można składać do 14 listopada 2016 roku. Kupujący będzie musiał dokonać trwałegouszkodzenia jednostek poprzez przecięcie 6 sztuk ram wózka wzdłuż osi wzdłużneji poprzecznej przez gniazdo czopa skrętu, 12 sztuk osi i 24 sztuk kół zestawówkołowych oraz 3 sztuk ostoi wzdłuż osi wzdłużnej i poprzecznej na częściumożliwiające ich transport do punktu skupu złomu.

Przypominamy dane techniczne EW58:

1. Rokprodukcji 1977 ? 1980.

2. Układwagonów s+d+s.

3. Długośćcałego E.Z.T. ze sprzęgami – 64,64 m.

4. Ciężarcałego zespołu – 130 t.

5. Maksymalnawysokość taboru – 3 900 mm.

6. Maksymalnaszerokość taboru – 2 880 mm.

7. ilośćdrzwi w jednym wagonie – 3.

8. Długośćwagonu doczepnego bez sprzęgów – 20,94 m.

9. Długośćwagonu silnikowego bez sprzęgów – 21,13 m.

10. Typsilników trakcyjnych – LKa-435

11. Hamulec -Oerlikom EP

Minimalna cena sprzedażyposzczególnych ezt (netto).

Seria pojazdu

Numer inwentarzowy

Rok budowy

PLN netto/tonę

EW 58

005

1977

450,00

EW 58

006

1977

450,00

EW 58

011

1978

450,00

EW 58

012

1978

450,00

EW 58

019

1979

450,00

EW 58

024

1980

450,00

Przypomnijmy. Wraki EW58 to trójwagonoweelektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane
w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1974-1980 w licznie 28 sztuk, któreprzystosowane zostały do obsługi ruchu aglomeracyjnego, linii z wysokimiperonami.

Charakterystyka:

– większa niż w pojazdach serii EN57liczba drzwi wagonów (3 pary zamiast 2 par na wagon),

– konstrukcyjne dostosowanie wejść dowagonów do pracy na liniach z peronami wysokimi,

– wnętrze dostosowane do ruchu wewnątrzaglomeracji.

Konstrukcyjnie nadwozie pojazdustanowiło rozwinięcie serii EW55. W EW 58 zastosowano inny niż dotychczas(EN57,71, EW55 itp.) układ wagonów w konfiguracji s + d + s (silnikowy /typ:401B/ + doczepny /typ: 301B/ + silnikowy /typ: 401B/).

Każdy z członów podparty jest na dwóchwózkach dwuosiowych. Udało się wdrożyćbez-luzowe prowadzenie zestawów kołowych z zastosowaniem prowadzeniawahaczowego dwucięgłowego (lemniskatowego), oparcie pudła na wózkach zzastosowaniem sprężyn śrubowych i belki skrętowej, tyrystorowy hamulecelektrodynamiczny oraz elektroniczny układ antypoślizgowy. Rozruch pozostałklasyczny ? oporowy. W jednostkach zastosowano hamulec pneumatyczny ielektropneumatyczny klockowy w systemie Oerlikona. Cylindry hamulcowe zostałyzabudowane w wózkach na czołownicach. Zastosowano kątową przekładnię siłowąhamulca. W skład zespołów napędowych wchodzą szeregowe silniki trakcyjneLKa-435 zawieszone systemem tramwajowym „za nos”, przekładniejednostopniowe o przełożeniu 69:18 oraz zestawy kołowe z kołami obręczowymi.Łącznie każdy zespół trakcyjny posiada 8 silników trakcyjnych. Silnikitrakcyjne każdego członu zostały połączone w szereg, co dało dwie grupyszeregowe po 4 silniki. Na dachach członów silnikowych zabudowano na znacznejdługości oporniki rozruchowe i hamowania. Na dachu członu doczepnego(środkowego) znajdują się również skrzyniowe odbieraki prądu. Urządzeniaelektryczne wysokiego napięcia i sterownicze zabudowane zostały w skrzyniach napodwoziu. Sprężarki i baterie akumulatorów znajdują się odpowiednio podczłonami silnikowymi. Wnętrze pojazdów jest typowo aglomeracyjne tj.bez-przedziałowe, pojazdy posiadają trzy pary drzwi na stronę wagonu. W obecnejchwili pojazdy typu EW 58 na skutek zużycia i w wyniku upływu czasu orazprzypadków dewastacji i kradzieży skasowano na złom.


Komentarze