TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP SKM sprzedaje EW58. Ponownie
InfoRail - Opublikowano: 04.11.2016 08:25:14 4 komentarze
PKP SKM sprzedaje EW58 (źródło: Wikipedia/wolinlbn, lic. CC BY-SA 3.0)

PKP SKM po raz kolejny wystawiła na sprzedaż sześć wraków trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EW 58 wyłączonych z eksploatacji i przeznaczonych do fizycznej likwidacji.

Przewoźnik już po raz kolejny wystawił je na sprzedaż. Oferty można składać do 14 listopada 2016 roku. Kupujący będzie musiał dokonać trwałego uszkodzenia jednostek poprzez przecięcie 6 sztuk ram wózka wzdłuż osi wzdłużnej i poprzecznej przez gniazdo czopa skrętu, 12 sztuk osi i 24 sztuk kół zestawów kołowych oraz 3 sztuk ostoi wzdłuż osi wzdłużnej i poprzecznej na części umożliwiające ich transport do punktu skupu złomu.

Przypominamy dane techniczne EW58:

1. Rok produkcji 1977 ? 1980.

2. Układ wagonów s+d+s.

3. Długość całego E.Z.T. ze sprzęgami - 64,64 m.

4. Ciężar całego zespołu - 130 t.

5. Maksymalna wysokość taboru - 3 900 mm.

6. Maksymalna szerokość taboru - 2 880 mm.

7. ilość drzwi w jednym wagonie - 3.

8. Długość wagonu doczepnego bez sprzęgów - 20,94 m.

9. Długość wagonu silnikowego bez sprzęgów - 21,13 m.

10. Typ silników trakcyjnych - LKa-435

11. Hamulec - Oerlikom EP

Minimalna cena sprzedaży poszczególnych ezt (netto).

Seria pojazdu

Numer inwentarzowy

Rok budowy

PLN netto/tonę

EW 58

005

1977

450,00

EW 58

006

1977

450,00

EW 58

011

1978

450,00

EW 58

012

1978

450,00

EW 58

019

1979

450,00

EW 58

024

1980

450,00

Przypomnijmy. Wraki EW58 to trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane
w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1974-1980 w licznie 28 sztuk, które przystosowane zostały do obsługi ruchu aglomeracyjnego, linii z wysokimi peronami.

Charakterystyka:

- większa niż w pojazdach serii EN57 liczba drzwi wagonów (3 pary zamiast 2 par na wagon),

- konstrukcyjne dostosowanie wejść do wagonów do pracy na liniach z peronami wysokimi,

- wnętrze dostosowane do ruchu wewnątrz aglomeracji.

Konstrukcyjnie nadwozie pojazdu stanowiło rozwinięcie serii EW55. W EW 58 zastosowano inny niż dotychczas (EN57,71, EW55 itp.) układ wagonów w konfiguracji s + d + s (silnikowy /typ: 401B/ + doczepny /typ: 301B/ + silnikowy /typ: 401B/).

Każdy z członów podparty jest na dwóch wózkach dwuosiowych. Udało się wdrożyć bez-luzowe prowadzenie zestawów kołowych z zastosowaniem prowadzenia wahaczowego dwucięgłowego (lemniskatowego), oparcie pudła na wózkach z zastosowaniem sprężyn śrubowych i belki skrętowej, tyrystorowy hamulec elektrodynamiczny oraz elektroniczny układ antypoślizgowy. Rozruch pozostał klasyczny ? oporowy. W jednostkach zastosowano hamulec pneumatyczny i elektropneumatyczny klockowy w systemie Oerlikona. Cylindry hamulcowe zostały zabudowane w wózkach na czołownicach. Zastosowano kątową przekładnię siłową hamulca. W skład zespołów napędowych wchodzą szeregowe silniki trakcyjne LKa-435 zawieszone systemem tramwajowym "za nos", przekładnie jednostopniowe o przełożeniu 69:18 oraz zestawy kołowe z kołami obręczowymi. Łącznie każdy zespół trakcyjny posiada 8 silników trakcyjnych. Silniki trakcyjne każdego członu zostały połączone w szereg, co dało dwie grupy szeregowe po 4 silniki. Na dachach członów silnikowych zabudowano na znacznej długości oporniki rozruchowe i hamowania. Na dachu członu doczepnego (środkowego) znajdują się również skrzyniowe odbieraki prądu. Urządzenia elektryczne wysokiego napięcia i sterownicze zabudowane zostały w skrzyniach na podwoziu. Sprężarki i baterie akumulatorów znajdują się odpowiednio pod członami silnikowymi. Wnętrze pojazdów jest typowo aglomeracyjne tj. bez-przedziałowe, pojazdy posiadają trzy pary drzwi na stronę wagonu. W obecnej chwili pojazdy typu EW 58 na skutek zużycia i w wyniku upływu czasu oraz przypadków dewastacji i kradzieży skasowano na złom.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SKM
EW58
  • asdf – 04.11.2016

    powinny trafić do muzeum

  • Zibi – 04.11.2016

    Do muzeum po powinny pojsc EN57 a EW58 do modernizacji

  • PetKo – 07.11.2016

    Najpierw doprowadzili do ruiny te EZTy, a teraz jeszcze domagają się ostatecznego zniszczenia. Typowy pies ogrodnika...

  • Lumbago – 07.11.2016

    Tak dba o historię SKM miłośnik kolei - B. Buczek - wiceprezes SKM!Skandal!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....