TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP tłumaczą się z awarii systemu sprzedaży biletów
PAP - Opublikowano: 17.07.2015 09:05:04
PKP tłumaczą się z awarii systemu sprzedaży biletów

Sprzedaż biletów PKP Intercity przez internet odbywa się w normalne, a awaria została naprawiona - poinformowała PKP Informatyka, odpowiadająca za działanie systemu. Sprawą zainteresował się Urząd Transportu Kolejowego i wezwał PKP Intercity do wyjaśnień.
W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu.
PKP Informatyka w komunikacie poinformowała, że przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów.
"Tym razem w przeciwieństwie do sytuacji, z którą mieliśmy do czynienia w listopadzie 2014 r. sprzedaż w kasach i w pociągach przebiegała bez zakłóceń. Jeżeli chodzi o sprzedaż przez internet to tu mieliśmy obniżenie wydajności, czyli transakcje były realizowane, ale zajmowało to więcej czasu" - powiedziała w czwartek na konferencji prasowej rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.
Jak dodała spadek efektywności systemu wynikał z tego, że spółka musiała ograniczyć dostęp do internetowej sprzedaży biletów. "Średnio w ciągu jednej minuty na stronę internetową w momencie, kiedy wszystko działa sprawnie wchodzi ok. 3 tys. użytkowników, abyśmy mogli być pewni, że transakcje mogą być realizowane musieliśmy ograniczyć ten ruch do około 1,8 tys. osób. To oznaczało, że 6 na 10 osób mogło bez problemu wejść na stronę i zrealizować transakcje" - wyjaśniła Szopowska.
Podkreśliła, że w PKP Informatyka działa sztab operacyjny, który na bieżąco czuwa nad tym, aby ponownie do tej sytuacji nie doszło. Poinformowała także, że sztab pracuje nad uruchomieniem niedziałających jeszcze funkcji. "Pracujemy nad tym, aby włączyć po awarii do sprzedaży w systemie internetowym możliwość pobrania bezpłatnej miejscówki dla dziecka do 4 roku życia, zakupić bilet na rower, czy na przewóz psa, a także nad możliwością zakupu kilku biletów w jednej transakcji" - powiedziała Szopowska.
Pytana, jakie straty poniosła spółka w wyniku awarii systemu, odpowiedział: "W tej chwili nie możemy jeszcze podać konkretnych kwot".
Spółka będzie musiała wytłumaczyć się w Urzędzie Transportu Kolejowego. UTK prowadzi już postępowanie administracyjne wszczęte po ostatniej tak poważnej awarii systemu sprzedaży w listopadzie 2014 r. Jak poinformował UTK, teraz prezes Urzędu postanowił włączyć do materiału dowodowego prowadzonego postępowania także informacje dotyczące nowej awarii oraz wezwał spółkę do przedstawienia szczegółowych wyjaśnień.
"Należy przypomnieć, że zgodnie z przepisami Prawa przewozowego, przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. Przez należytą obsługę należy rozumieć również prawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc" - poinformował UTK.
Członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz poinformował, że przez pierwsze dwa dni tego tygodnia PKP Intercity sprzedała, ok. 20 tys. biletów przez internet. "To jest mniej niż normalnie sprzedajemy. Obecnie naprawiamy zaniedbania z wielu, wielu lat, bo ten system informatyczny jest naprawdę +przedpotopowy+. Zmiana takiego systemu na nowy w innych kolejach zajmuje od 3 do 6 lat. To, co robimy to cały czas modernizujemy ten system" - podkreślił Ciżkowicz.
Dodał, że w przyszłym tygodniu planowane jest przeniesienie systemu na nową platformę. "Jeśli wszystkie analizy się potwierdzą to w przyszłym tygodniu będziemy w stanie przenieść ten system na zupełnie nową platformę sprzętową, która pozwoli dużo szybciej reagować na tego typu sytuacje i zmniejszy ryzyko ich wystąpienia" - zaznaczył.
Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz poinformował, że spółka prowadzi dialog techniczny ze wszystkimi firmami, które zajmują się tego typu systemami. "Instalacja nowego systemu sprzedaży to nie jest działania, które można przeprowadzić z dnia na dzień. To jest długotrwały proces i bardzo kosztowny" - powiedział Leonkiewicz.
To już kolejna w ciągu kilku miesięcy awaria internetowego systemu sprzedaży biletów przewoźnika. W listopadzie ub.r. nie można było kupić biletów m.in. na wchodzące do rozkładu pociągi Pendolino. Wówczas stanowisko stracili członek zarządu PKP Intercity i dwóch dyrektorów odpowiedzialnych za wdrożenie systemu sprzedaży biletów. Również wtedy spółka powołała sztab kryzysowy, którym kierował Piotr Ciżkowicz.
W wyniku ostatnich problemów z systemem informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PKP Informatyka
bilet
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....