TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Plany PKP Intercity na 2019 rok
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.12.2018 13:00:15 2 komentarze
Plany PKP Intercity na 2019 rok

Według informacji przekazanych przez władze PKP Intercity dobre wyniki finansowe z ostatnich trzech lat umożliwiają realizację "największego programu inwestycyjnego w historii spółki", jakim jest program "PKP Intercity – kolej dużych inwestycji".

Program jest realizowany w latach 2016-2020 z perspektywą do roku 2023. Jego wartość to około 7 mld zł. Jak podał Minister Andrzej Adamczyk to już kolejny rok, który PKP Intercity kończą "na plusie", ze 190 milionami "czystego zysku". Zaznaczył również, że do końca roku szacowany jest wzrost liczby pasażerów do 46 milionów, czyli o około 8% w stosunku do roku poprzedniego.

Kolejne inwestycje i działania z 2018 r., które wymieniono, to m.in. modernizacja i przeglądy wagonów, zakup pojazdów typu Crab-1500E za około 2,7 mln zł, uruchomienie połączeń zagranicznych czy współpraca z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, która dotyczy stworzenia innowacyjnych pociągów.

W przyszłym, 2019 roku, PKP Intercity planują dalszą modernizację i zakup taboru, m.in. zakup 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych (termin otwarcia ofert został po raz kolejny przełożony) i 10 nowych lokomotyw manewrowych. Planowane jest także rozszerzenie internetowej sprzedaży biletów na kolejne połączenia międzynarodowe i wprowadzenie wielu ułatwień dla niepełnosprawnych. W planach jest także zakończenie montażu sieci Wi-Fi we wszystkich pociągach Pendolino. Proces ten ma zakończyć się w listopadzie 2019 r. Zgodnie z planami spółki do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie około 80 proc. składów PKP Intercity, docelowo zaś sieć wi-fi będą miały wszystkie pociągi spółki.

Inwestycje taborowe na 2019 rok:

• modernizacja 10 wagonów na wagony gastronomiczne

• zakup 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych

• zakup 10 nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych

• modernizacja podczas P5 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74

• modernizacja podczas P5 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h

• modernizacja podczas P5 13 lokomotyw manewrowych SM42 na dwuagregatowe z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną.


W zakresie działań planowanych w obszarze sprzedaży przewoźnik przewiduje rozszerzenie internetowej sprzedaży biletów na kolejne połączenia międzynarodowe, w tym pociąg IC Nightjet oraz pociągi objęte taryfą NRT. Spółka pracuje nad wdrożeniem rozwiązania umożliwiającego wskazania miejsca do rezerwacji na graficznym schemacie przy internetowym zakupie biletu dla wybranych pociągów obsługiwanych składami zespolonymi.

W przyszłym roku przewoźnik planuje także szereg usprawnień w zakresie dostępności oferty dla osób z niepełnosprawnościami. Przewidziane jest dostosowanie strony do standardów WCAG 2.0, poprawa poziomu dostępności aplikacji mobilnej dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku (VoiceOver) czy nawet modernizacja formularza do zamawiania asysty, które powinny wpłynąć na poprawę komfortu podróży również dla tej szczególnej grupy pasażerów.

2019 r. na pewno przyniesie wiele wyzwań związanych z umacnianiem naszej pozycji największego, narodowego przewoźnika. Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Rok 2018 był dla nas niezwykle intensywny zarówno pod kątem liczby zrealizowanych inwestycji, jak również nowych rozwiązań, które udało nam się wdrożyć. Bardzo cieszy nas fakt, że pasażerowie doceniają nasze działania i coraz chętniej korzystają z usług PKP Intercity. Jestem przekonany, że 2019 r. przyniesie kolejny postęp w rozwoju spółki m.in. pod względem realizowanych inwestycji taborowych - mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
wagon
lokomotywa
  • kolejFAN – 29.12.2018

    dajcie spokój z tymi eztami, to jest dobre ale na regio. To co nakupiono (flety, karpie) to jedno wielkie marnotrawstwo pieniędzy. Jedynie zakup pendo był uzasadniony i to nie bardzo bo w naszych realiach bardziej sprawdziłby się railjet.

  • DarekP – 01.01.2019

    A ja się pytam, kiedy kolejne przetargi na modernizację wagonów? Na razie ledwo przekroczono w umowach 400 sztuk, a do 700 jeszcze daleko. Kilka dat. Obecne przetargi na te ponad 300 sztuk ogłoszono w pierwszej połowie 2017 roku, ostatnie wagony powinny być dostarczone planowo do ostatnich miesięcy 2020 roku, a więc cały cykl wynosi około 3,5 roku. Koniec perspektywy to 2023, odejmując te 3,5 roku wychodzi, że najpóźniej na początku 2020 musi już być ogłoszone wszystko. Na prawdę chcemy znów czekać do samego końca i nie poleci coś w 2019 roku? A gdzie się podziały lokomotywy wielosystemowe, które już tyle razy miały być ogłoszone? Kolejne deklarowane terminy mijały, aż nastąpiła cisza w temacie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....