TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PO o aferze w PKP: brak zdecydowanych działań
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2017 14:57:33 6 komentarzy
PO o aferze w PKP: brak zdecydowanych działań

PO zarzuca rządowi brak zdecydowanych działań w sprawie wyjaśnienia nieprawidłowości dot. finansowania ochrony Światowych Dni Młodzieży. "Afera dotyczy styku polityki, służb specjalnych, biznesu i nielegalnego finansowania. Powinna być w całości ujawniona" - ocenił Jan Grabiec (PO).

Na początku marca CBA poinformowało o zatrzymaniu pięciu osób w związku z umową na zabezpieczenie antyterrorystyczne dworców PKP przed Światowymi Dniami Młodzieży. Wśród zatrzymanych byli: dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP S.A., właściciel warszawskiej spółki, realizującej kontrakt, funkcjonariusz Biura Ochrony Rządu w stopniu majora, prezes innej spółki z branży ochrony biznesu oraz pracownik PKP S.A.

W związku z zarzutami postawionymi przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie prezesowi i członkom zarządu PKP SA w sprawie karalnej niegospodarności i nieumyślnego wyrządzenia szkody wielkiej wartości, nadzwyczajne walne zgromadzenie PKP S. A. podjęło decyzję o odwołaniu z funkcji prezesa zarządu PKP SA Mirosława P. oraz członków zarządu ? Cecylii L., Michała B. oraz Marka M. - podało ministerstwo. Wskazano, że jednocześnie nadzwyczajne walne zgromadzenie PKP podjęło decyzję o powołaniu na stanowisko prezesa spółki Krzysztofa Mamińskiego.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej w Sejmie rzecznik PO Jan Grabiec odniósł się do informacji tygodnika "Wprost", że kontrola przeprowadzona przez Biuro Audytu i Kontroli PKP wykazała, iż PKP podpisały umowę na ochronę dworców z nieistniejącą firmą.

"Mimo że posłowie PO składali interpelacje po pierwszych tekstach prasowych już w lipcu 2016 roku, prasa informuje dziś, że jeszcze w lutym 2017 roku PKP przelewało środki na rzecz tej spółki, jak gdyby nic się nie stało, jakby nie toczyło się śledztwo CBA" - zauważył Grabiec.

"Cały ten splot okoliczności, powiązanie tajnych służb, polityków, spółek skarbu państwa jest niezwykle złożony, ale sprowadza się do jednego: do wyprowadzania środków pochodzących z publicznych spółek na rzecz prywatnych podmiotów gospodarczych powiązanych z politykami PiS" - oświadczył poseł PO.

Poinformował, że Platforma żąda wyjaśnień w tej sprawie. "Będziemy się tego domagać, czy w formie informacji na posiedzeniu odpowiednich komisji sejmowych, czy w formie informacji na posiedzeniu plenarnym Sejmu" - podkreślił. "Nie można tej sprawy zamiatać pod dywan" - zaznaczył poseł.

"Tę aferę trzeba rozliczyć do końca. Powinniśmy poznać wszystkie jej kulisy i jeśli sięga ona polityków PiS, opinia publiczna ma prawo dowiedzieć się, jak wyglądały przepływy finansowe i do kogo te pieniądze trafiły" - powiedział Grabiec.

Według posła PO Marcina Kierwińskiego "to, co poznajemy z informacji medialnych to gotowy materiał na film +Układ zamknięty2+". "Będą w nim niejasne powiązania polityków i niejasne powiązania kilku resortów rządu premier Beaty Szydło" - zaznaczył.

"Jeżeli prawdą jest, że przelewano pieniądze do spółki, o której wiadomo było, że interesuje się nią CBA, jeżeli przetarg wygrywa spółka, która nie jest jeszcze utworzona, a tak donosi dzisiejszy +Wprost+, to odpowiedzialność pana ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka jest bezdyskusyjna" - podkreślił Kierwiński.

"Media ujawniły, że spółka (Sensus Group) powiązana jest personalnie z byłym szefem BOR i szefem Agencji Wywiadu. Właścicielką tej spółki była dawna księgowa klubu parlamentarnego PiS, a spółka ta wygrała przetarg w niejasnych okolicznościach. Przetarg, który został utajniony" - powiedział Grabiec. "Nie wolno pozwolić na to, aby PiS zbyło tę kwestię milczeniem, tak, jak chcą to zrobić. Tutaj potrzebna jest informacja pani premier, potrzebne są szybkie reakcje" - oświadczył.

"Nie może być tak, że w niejasny sposób, w niejasnych procedurach, z niejasnym udziałem polityków ze spółek skarbu państwa drenowane są pieniądze publiczne" - dodał Kierwiński.

W miniony czwartek prezes PKP SA Krzysztof Mamiński poinformował, że PKP zamierzają rozwiązać umowy o pracę jeszcze z trzema osobami - w trybie rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia - w związku z umowami, jakie poprzedni zarząd kolejowej spółki zawierał z firmą Sensus Group.



Sprawdź też:
PKP SA
  • wIC – 20.03.2017

    PO znajdzie cokolwiek byle tylko wieszać psy na PIS.

  • R bus – 20.03.2017

    Jakos nie powinno to dziwić. Za to co robią to psy to za mało

  • BB – 20.03.2017

    Przyganiał kocioł garnkowi...

  • Ja – 20.03.2017

    Wiem ze to tylko gra, ale akurat poslowie PO, Nowoczesnej a zwlaszcza ich poprzedniczki UD-UW nie powinni zabierac glosu w sprawie przewalow na kolei. Wszak to co zrobili ww P.T Decydenci eyklucza ich z jakiejkolwiek dyskusji w tematsch krajowych, w szczegolnosci transportu. Ostracyzm srodowiskowy i biznesowy - na nic wiecej nie powinni liczyc!

  • wuj – 21.03.2017

    Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie? Mijają 4 lata i nic. Panu Grabcu do informacji.
    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/840741,Milionowe-straty-na-kolei-Sprawe-zbada-CBA

  • WojciechKK – 22.03.2017

    PO potrafiła bardzo wiele popsuć na kolei. Wprowadzenie "bankomatów i banksterów" do zarządów spółek kolejowych było największą szkodą jaką można było wyrządzić tym firmą. Podczas ich rządów, żadna spółka kierowana przez nominowane przez PO zarządy nie przynosiła zysku.
    Teraz jak są nowe zarządy ludzi z PiSu wszystkie firmy mają zyski? To jednak dobra zmiana....

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...