TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Po trzech latach zakończono rekonstrukcję XIX-wiecznego wiaduktu w Pradze
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.06.2020 13:45:29
Po trzech latach zakończono rekonstrukcję XIX-wiecznego wiaduktu w Pradze (foto: MD CR)

Po trzech latach zakończono w Pradze rekonstrukcję wiaduktu Negrelliego, który po raz pierwszy oddano do użytku w 1850 r. Trasa kolejowa ma być częścią planowanego połączenia centrum miasta z lotniskiem.

Pierwsze pociągi po zabytkowym wiadukcie łączącym prawobrzeżną i lewobrzeżną część miasta i przebiegającym nad kilkoma ulicami dzielnicy Karlin, rzeką Wełtawą i wyspą Sztvanice, pojadą w poniedziałek (1 czerwca).

Premier Andrej Babisz, który wraz z ministrem przemysłu i handlu i zarazem szefem resortu transportu Karlem Havliczkiem, wizytował historyczną budowlę, podkreślił, że po torach będą mogły jeździć pociągi szybkiej kolei prowadzącej na lotnisko im. Vaclava Havla, a także do położonego na północny zachód od Pragi miasta Kladno. Budowa kolejnych odcinków trasy rozpocznie się za trzy lata, a całe połączenie z lotniskiem ma zostać ukończone w 2028 roku.

Rekonstrukcja XIX-wiecznego wiaduktu trwała pół roku dłużej niż planowano, gdyż stan budowli był gorszy od spodziewanego. Z tych samych przyczyn koszt inwestycji wzrósł o ponad 25 proc. Cały remont kosztował około 75 mln euro.

Nad rzeką znajduje się osiem łuków wiaduktu. Pod częścią 11 pozostałych mają powstać niewielkie zakłady gastronomiczne i sklepy. Przed rozpoczęciem remontu były tu zakłady wulkanizacyjne, garaże lub składy surowców wtórnych. Zagospodarowanie obiektu ma potrwać dwa lata.

Wiadukt Negrelliego to pierwszy most kolejowy w Pradze przebiegający nad Wełtawą i drugi najstarszy stojący most w czeskiej stolicy. Został wybudowany w latach 1846-1850, ma 1100 metrów długości, a nazwę nosi po XIX-wiecznym austriackim budowniczym mostów Aloisie Negrellim, który był wykonawcą praskiego wiaduktu. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Praga
Czechy
wiadukt

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....