TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Po wykolejeniu wagonów trasa Kraków – Katowice już przejezdna
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.09.2019 09:16:35
Po wykolejeniu wagonów trasa Kraków – Katowice już przejezdna

Po wykolejeniu się wagonów z tłuczniem między Jaworznem Szczakową a Trzebinią w niedzielę po południu został odblokowany jedyny czynny tor remontowanej trasy kolejowej Katowice - Kraków - wynika z informacji służb kryzysowych wojewody śląskiego.

Jak przekazał PAP dyżurny Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Katowicach w niedzielę po południu ruch kolejowy na tej trasie odbywał się już bez utrudnień. PKP PLK nie opublikowały żadnego komunikatu dotyczącego utrudnień na tej trasie. 

Do wykolejenia się wagonów z tłuczniem doszło przed godz. 1 w nocy na odcinku Jaworzno - Pieczyska. Na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, gdzie odbywają się prace modernizacyjne, jedyny czynny tor został zablokowany.

Jeden z pociągów pospiesznych został z tej trasy przekierowany na drogę okrężną przez Chełmek. Dla pociągów osobowych relacji Katowice - Kraków na zablokowanym odcinku zorganizowano zastępczą komunikację autobusową. Mimo odblokowania toru na linii kolejowej Katowice - Kraków w niedzielę po południu nadal występowały utrudnienia.

W lipcu br. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział zakończenie w 2020 r. remontów na linii kolejowej Katowice - Kraków między Jaworznem-Szczakową a Krakowem. Trwające tam prace są częścią jednego z podstawowych przedsięwzięć Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r.

Wszystkie remonty między Jaworznem a Krakowem powinny się zakończyć w 2020 r. W pierwszym półroczu br. PLK informowały, że jeszcze w trzecim kwartale 2019 r. powinna się zakończyć będąca ich częścią, a warta niemal 300 mln zł, modernizacja linii kolejowej między Jaworznem a Trzebinią.

Zakładająca wykorzystanie funduszy unijnych na lata 2007-2013 modernizacja trasy E30 Katowice - Kraków (w tytułach projektów podawany jest zakres Zabrze - Kraków) rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała się zakończyć w czerwcu 2014 r. Na niemal wszystkich odcinkach realizacyjnych powstały jednak problemy.

W 2014 r., gdy wiadomo było, że nie uda się zrealizować robót przy wykorzystaniu poprzednich funduszy unijnych, przeniesiono je na inne zadania (do czerwca 2016 zrealizowano tylko prace między Sosnowcem-Jęzorem a Jaworznem-Szczakową - 12,3 km). Zasadniczą część modernizacji linii Kraków - Katowice przewidziano w perspektywie finansowej 2014-2020.

Umowy z nowymi wykonawcami większości odcinków podpisano w latach 2016 i 2017. Dokończenie modernizacji linii Katowice - Kraków zakłada zaktualizowany Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. Przewidziana w KPK wartość prac to 2,275 mld zł.

Modernizacja, czyli kompleksowa przebudowa służąca m.in. podniesieniu prędkości do 160 km/h, obejmuje tylko odcinek od Sosnowca-Jęzora do Krakowa. Poprawę jakości pozostałych odcinków od Katowic do Sosnowca-Jęzora przewidziano w innych przedsięwzięciach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wykolejenie
Kraków
Katowice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....