TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi Budapeszt-Praga-Hamburg z jedną lokomotywą
INFORAIL - Opublikowano: 22.05.2015 12:38:28 5 komentarzy
Pociągi Budapeszt-Praga-Hamburg z jedną lokomotywą

Lokomotywa Skoda Transportation 109E Emil Zatopek otrzymała dopuszczenie do poruszania się po terenie Niemiec. To już piąty kraj, po Austrii, Polsce, Węgrzech i Słowacji, do którego maszyny te będą mogły wjeżdżać. Mają także rzecz jasna dopuszczenie do prowadzenia pociągów po sieci czeskiej. Dodajmy, że w 2013 roku, lokomotywa, jako druga na świecie, zdobyła certyfikat High Speed TSI RST, który jest potrzebny do europejskiego dokumentu interoperacyjności systemu kolei dużych prędkości.

Lokomotywy109E są przeznaczone do prowadzenia pociągów z prędkością do 200 kilometrów na godzinę. Cały proces konstruowania i budowy tych elektrowozów został przeprowadzony w fabryce Škoda Transportation Pilzno. Zaletami lokomotyw są przede wszystkim wysoka wydajność, niezawodność, niskie zużycie energii i przyjazność dla środowiska.

"Przeszliśmy pomyślnie serię testów ustalonych i wymaganych do uzyskania pozwolenia na prowadzenie pociągów na niemieckiej sieci kolejowej od tamtejszego organu kolejowego EBA. Cały proces był bardzo trudny, ale cieszę się, że nasza lokomotywa jest jedną z pierwszych na świecie, jakie otrzymały certyfikat HS" ? mówi Tomas Ignačák, Prezes Zarządu Škoda Transportation.

Lokomotywa jest przystosowana do systemów zasilania o napięciu 25 kV AC / 50 Hz lub 15 kV / 16,7 Hz, ewentualnie o napięciu 3 kV DC. Producent zapewnia też, że spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania co do bezpieczeństwa. Wskazuje tu na ergonomiczną kabinę maszynisty, która w przypadku zderzenia pochłania dużą część energii. Pomyślnie przeszła też testy ochrony przeciwpożarowej. Ściana pomiędzy kabiną i silnikiem wytrzymuje pożar przez piętnaście minut.

Dzięki uzyskaniu dopuszczenia do ruchu na terenie Niemiec przez Skody109E już od grudnia pociągi Budapeszt-Praga-Berlin-Hamburg będą prowadzone jedną lokomotywą, bez konieczności zmiany elektrowozu na granicy. Ceske drahy informują, że składy będą kursować zestawione z samych zmodernizowanych i klimatyzowanych wagonów z prędkością do 200 km/h.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
lokomotywa
  • kierowca bombowca – 23.05.2015

    Niemcy i Austriacy szkolili swoich maszynistów do obsługi egzotycznego taboru?

  • 123 – 23.05.2015

    Egzotycznego? Sami niedługo będą mieć składy od skody.

  • kierowca bombowca – 23.05.2015

    @123 - tyle tylko, że te 6 lokomotyw zakupiło (ze składami push-pull) DB Regio, które za granicę rzadko, a na długie trasy nigdy nie wyjeżdżają. Gdzie więc mowa o składach międzynarodowych? - te Skody są przeznaczone na relację Norymberga-Monachium.

  • 123 – 24.05.2015

    A myślisz że niemiecki maszynista będzie jechał z Berlina do Budapesztu, czy jak?

  • kierowca bombowca – 26.05.2015

    @ 123 - oczywiście że nie, ale ktoś te Skody na terenie Niemiec będzie musiał prowadzić. To nie jest przykład Husarzy, do obsługi których niemieckich maszynistów nie trzeba specjalnie szkolić. A te 6 lokomotyw kupionych przez DB Regio to prawdziwy wymiar egzotyczności taboru dla Niemców.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....