Pociągi Desiro HC dla RRX rozpoczynają kursowanie w Niemczech

inforail
12.12.2018 09:45
0 Komentarzy

Elektryczne zespołytrakcyjne Desiro HC wyprodukowane przez Siemens Mobility dla przewoźnikaRhine-Rhuhr Express (RRX) rozpoczęły kursowanie na trasie łączącej Dusseldorf,Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn oraz Kassel. Każdego dnia z tegopołączenia korzysta do 43 tysięcy pasażerów.

Każdy pociąg ma 105 metrów długości, składa się z czterechsegmentów i oferuje 400 miejsc. To o 25 % więcej niż inne pociągi użytkowane natej linii. Podczas służby pociągi będą sprzęgane z dwóch takich zestawów, tworzącpociąg ekspresowy z ośmioma wagonami i około 800 miejscami. Siemens Mobilityodpowiada także za serwis i prace konserwacyjne pociągów przez okres 32 lat.Specjalnie w tym celu spółka zbudowała najnowocześniejszą na świecie zajezdnięw Dortmund-Eving, zapewniającą dostępność pociągów na poziomie ponad 99 %.

– Po bezproblemowym odbiorze technicznym naszych pociągówDesiro HC dla operatora Rhine-Ruhr Express, ponownie udowodniliśmy, że jesteśmyw stanie wykonywać gigantyczne projekty kolejowe idealnie na czas. Jesteśmyrzetelnym partnerem dla spółek transportowych na całym świecie, zwłaszcza jeślichodzi o obsługę złożonych projektów przez cały cykl ich życia – powiedziałaSabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Około 2.4 miliona ludzi korzysta z kolei regionalnych na codzień, a liczba pasażerów w rejonie Nadrenia Północna-Westfalia (NRW) ciąglerośnie. Projekt pociągu ekspresowego RRX, pomoże sprostać nieustannie rosnącympotrzebom transportowym dla tego obszaru. Siedem linii kolejowych połączy duże miastaw rejonie Nadrenia Północna-Westfalia z ważnymi centrami takimi jak Kassel iKoblencja z sąsiadującymi krajami związkowymi takimi jak Nadrenia-Palatynat iHesja. Pasażerowie będą w stanie korzystać z pociągów kursujących co 15 minutpo modernizacji i rozszerzeniu infrastruktury na głównej trasie między Koloniąa Dortmundem. Nowy system będzie użytkowany przez osiem milionów ludzi wmiastach, w których będą dostępne usługi przewoźnika Rhine-Rhuhr Express (RRX),co stanowi około 45% całej populacji zamieszkującej rejon NadreniiPółnocnej-Westfalii

Pociąg ekspresowy Rhine-Ruhr Express to także pierwszy naświecie pojazd wykorzystujący technologię zwiększającą zasięg sygnału radiowegoza pośrednictwem specjalnej powłoki okiennej. Inżynierowie w zakładach Siemensaopracowali specjalną warstwę nakładaną na okna, która pozwala sygnałowiprzechodzić przez szkło bez strat jakości. Rozwiązaniem jest wzór nakładany zapomocą lasera na przezroczystą warstwę przeszklenia. Takie okna pozwalają falomradiowym na przechodzenie przez szkło nawet 500 razy łatwiej niż przezstandardowe okna. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie mogą łączyć się zInternetem i dzwonić bez zakłóceń, a w wagonach nie trzeba instalowaćwzmacniaczy sygnału.

Komentarze