TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi do Helu poprowadzą czeskie spalinówki
INFORAIL - Opublikowano: 26.05.2014 20:19:10 8 komentarzy
Pociągi do Helu poprowadzą czeskie spalinówki
Czeskie lokomotywy poprowadzą pociągi PKP Intercity na linii helskiej. Będą to zapewne maszyny serii 754. Wprowadzenie na polskie szlaki takich spalinówek przewoźnik zapowiadał już we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas mówiło się o marcu 2014 roku i liniach Białystok –Szestokaj i Ełk –Korsze. Ubiegłoroczne problemy z klimatyzacją i toaletami w pociągu EIC „Jantar” zmusiły PKP Intercity do skierowania czeskich lokomotyw także na linię helską. Jak informuje przewoźnik aby poprawić komfort pasażerów podróżujących do Helu pociągiem EIC Jantar, w nadchodzącym sezonie wprowadzony ma zostać nowy model odbioru czystości. Do obsługi tego połączenia, a pewnie także innych jeżdżących na Półwysep Helski, skierowane zostaną lokomotywy spalinowe, które będą prowadzić pociągi na odcinku niezelektryfikowanym i umożliwią działanie klimatyzacji. Pojazdy zostały wydzierżawione od czeskich partnerów PKP Intercity, ale pojeżdżą tylko w roku bieżącym. W kolejnym sezonie przewoźnik będzie już dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu. Koszt projektu wynosi blisko 77 mln zł. Przypomnijmy, że w ramach współpracy z CD PKP Intercity ma do dyspozycji czeskie elektrowozy serii 163, w Czechach natomiast można spotkać polskie „siódemki”. We wrześniu ub. Roku PKP Intercity informowały nas, że 3 lokomotywy pojawiłyby się w Polsce na zasadzie już praktykowanych rozliczeń granicznych. Wyglądają one tak: lokomotywa czeska pracuje w Polsce, w zamian polska lokomotywa pracuje w Czechach. W tym przypadku zamiast lokomotywy elektrycznej po stronie polskiej jeździć będą lokomotywy spalinowe. Nie od dziś wiadomo też o deficycie spalinówek w taborze przewoźnika. Stąd też nie powinna dziwić decyzja o wypożyczeniu takich właśnie maszyn od CD. Dodajmy jeszcze, że przewoźnikowi udało się rozstrzygnąć przetarg na dostawę dziesięciu lokomotyw spalinowych. Gamy dostarczy bydgoska PESA. Pociągi PKP Intercity prowadzą obecnie maszyny serii SP/SU 42 oraz spalinówki wypożyczone od PKP CARGO. Z uwagi na specyfikę linii do Helu już od jakiegoś czasu nie kursują na niej maszyny serii SU45 i SU46.  Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CD
lokomotywa
Hel
PKP Intercity
  • Combino – 26.05.2014

    Ale nam dadzą oczywiście okularniki przed moderną? ;)

  • UIC60 – 26.05.2014

    a to ciekawe.....mam na myśli podpis pod fotka :-))))

  • ceske drahy – 26.05.2014

    163 TO LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA PFFFF

  • ja – 27.05.2014

    Jakby w Polsce nie bylo lokomotyw. A co z SU46??!!

  • ja – 27.05.2014

    SU46 moga wjezdzac na linie helska. Zakaz maja tylko SU45. Autor tekstu jest troszke nie zorientowany

  • InfoRail – 28.05.2014

    A gdzie jest mowa o zakazie?

  • ja – 29.05.2014

    W dwoch ostatnich zdaniach artykulu

  • InfoRail – 29.05.2014

    Raczej nie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....