TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi na Półwysep Helski znowu przepełnione
INFORAIL - Opublikowano: 27.07.2015 11:12:33 9 komentarzy
Pociągi na Półwysep Helski znowu przepełnione

Historia z lat ubiegłych powtarza się. W środku sezonu wakacyjnego pociągi jadące z Gdynia na Półwysep Helski są ponownie przepełnione. Już w zeszłym roku na łamach InfoRail pisaliśmy, że autobusy szynowe nie dają rady przewozić wszystkich pasażerów. W tym roku jest jeszcze gorzej, a to z uwagi na zupełny brak składów wagonowych. Dopiero od kilku dni ?Tur? zestawiony jest z lokomotywy SU42 i wagonów piętowych. Pozostałe połączenia obsługują szynobusy.

Problem dostrzega także Prezes UTK, który wezwał Przewozy Regionalne do przedstawienia w trybie pilnym wyjaśnień dotyczących eksploatowania przepełnionych składów na linii nr 213 prowadzącej do Helu. Powodem interwencji są liczne skargi podróżnych, z których jednoznacznie wynika, że w pociągach spółki kursujących na ww. linii dochodzi do powtarzających się przepełnień. Tymczasem, zgodnie z przepisami ustawy Prawo przewozowe, przewoźnicy kolejowi zobowiązani są do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi.

W związku z tym Prezes UTK wezwał Przewozy Regionalne do przedstawienia wyjaśnień oraz podjęcia konkretnych kroków zmierzających do wyeliminowania ww. przypadków.

Ponadto Urząd Transportu Kolejowego przeprowadzi także działania kontrolne w ww. zakresie. Od ich wyników oraz wyjaśnień spółki uzależnione będą dalsze działania Prezesa UTK.

Tymczasem Przewozy Regionalne wystawiły na sprzedaż kolejne lokomotywy spalinowe. Przewoźnik nie ma też wystarczającej liczby wagonów, aby zapewnić odpowiednio pojemne pociągi na linii helskiej. Te ostatnie w ciągu ostatnich kilku lat zostały sprzedane ? na złom.

Czekamy na dalsze działania UTK i przewoźnika. Czy pojawią się jednak kolejne, oprócz Tura, skłądy wagonowe?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Hel
UTK
  • Mateusz – 27.07.2015

    Sytuacja raczej się nie poprawi. Wolne wagony i lokomotywy będą teraz Woodstock obsługiwać.

  • 123 – 27.07.2015

    No tak, ale przed woodstokiem można było składy puścić.

  • Mateusz – 27.07.2015

    Składy wagonowe do Kostrzyna już podążająhttp://wrphoto.eu/details.php?image_id=35601

  • gutek – 27.07.2015

    jak co roku -tragedia na tej linii i nie ma mądrych żeby to poprawić

  • zet – 27.07.2015

    Nie ma mądrych? Trzeba ogłosić taki przetarg żeby przewoźnik miał odpowiedni tabor. A jak się daje linie PR, które robią sobie jaja, to ci się dziwić?

  • ga – 27.07.2015

    PR powinny w pierwszej kolejnosci wykonac modernizacje Bohunow. W szczegolnosci zainstalowac klime i drzwi automatyczne odskokowo-przesuwne. Podobna modernizacje z drzwiami automatycznymi i klima oraz przedzialem rowerowym powinno wykonac sie w Bonanzach. Do tego doprowadzić do porządku zmodernizowane SP32 i skład z 4-5 Bohunow + 1 Bonanza jest idealny na linie helska latem a nie szynobusy, które są zbyt małe. Szynobusy na Hel ze względu na swoją pojemność latem nadają się do obsługi pociągów późno wieczornych albo porannych. Poza sezonem lokomotywa EP07 i mozna jezdzic wagonami na inne trasy. Nie rozumiem po co wieczna modernizacja EN57. SU42 i zdezelowana bipa na Hel to mogła jezdzic 10 lat temu a nie teraz

  • Maciek z Lublina – 28.07.2015

    Szynobusy mają sens na tej linii , ale trójczłonowe - nie mniejsze . Mniejsze trzeba łączyć w składy zestawione z więcej , niż jednej jednostki . Może być np. tak : 1 szynobus dwuczłonowy , w środku pojedynczy i następny 1 dwuczłonowy . Ale , żeby tak zestawiać składy , należy poczynić kolejne wzmocnienia taborowe . Poza tym wyprzedawanie wagonów , zwłaszcza piętrowych , to bezmyślność !

  • darek – 28.07.2015

    Nie tak dawno temu ,może 2-3 lata temu Przewozy Regionalne sprzedawały na złom wagony piętrowe. Pamiętam artykuły z fotografiami na stronach internetowych ,,Rynku Kolejowego"Nie wiem i nie rozumiem czy to sabotaż cz tylko zwykła głupota władz spółki.A winę za zatłoczone składy kolejowe na linii helskiej ponoszą władze samorządowe województwa pomorskiego.Od 2007 r.gdakają o przynajmniej 3 wariantach dojazdu na Hel (parkingi samochodowe,ruch wahadłowy Władek -Hel ,katamarany,itp.) I nic .Jaki pan taki kram.Proponuję zasadę płacę i wymagam.

  • mario007 – 02.08.2015

    Ciągle wszyscy narzekają. Jest może ciasno ale bez przesady. PR systematycznie poprawiają jakość połączeń. Sprzedawanie starego taboru jest szansą pozyskania nowych środków na zakup nowych nowocześniejszych składów, które w przyszłości poprawią jakość połączeń.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....