TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi osobowe mają wrócić na linię nr 289
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.07.2017 12:46:43 11 komentarzy
Pociągi osobowe mają wrócić na linię nr 289 (źródło: PKP PLK)

Przywrócenie kolejowych połączeń pasażerskich w Zagłębiu Miedziowym będzie możliwy dzięki modernizacji 40 km linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Odnowionych zostanie 9 stacji i przystanków. Dodatkowy przystanek powstanie w Lubinie.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś (21 lipca) w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim umowę na realizację zadania "Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów". Głównym efektem inwestycji będzie poprawa systemu komunikacji na Dolnym Śląsku.

Podpisanie umowy na modernizację linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów to dla mnie niezwykle ważne wydarzenie. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie połączą najważniejsze miasta Zagłębia Miedziowego – Głogów, Lubin i Legnicę. Wiem od mieszkańców i samorządowców, że wszyscy na to bardzo czekają. Zwiększy się dostępność do kolei oraz nastąpi wzmocnienie gospodarcze naszego regionu. Trzymam kciuki za sprawne przeprowadzenie wszystkich prac – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.

Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Dwukrotnie szybciej – 120 km/h pojadą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu skróci się o połowę z ponad godziny do ok. 30 min.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały kolejną umowę na realizację inwestycji, która usprawni komunikację regionalną. Efektem będzie możliwość przywrócenia ruchu pasażerskiego z Legnicy do Rudnej Gwizdanów i lepsze połączenia między miastami województwa dolnośląskiego. Zmodernizowana linia istotnie zwiększy możliwości przewoźników towarowych –mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Obiekty będą dobrze oświetlone i wyraźnie oznakowane. Uwzględniony jest odpowiedni dostęp dla osób o ograniczonej mobilności. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie on położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy. Nowy, funkcjonalny peron będzie wyposażony m.in. w wiaty, siedzenia oraz pochylnie ułatwiające dostęp do obiektu.

Ruch pasażerski na tej linii został zawieszony w 2010 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
modernizacja
dolnośląskie
  • ksiedzu – 21.07.2017

    Redakcjo zdjęcie nie przedstawia linii nr 289. Linia ta jest zelektryfikowana w całości a na zdjęciu nie widać żadnego słupa trakcyjnego.

  • Przemo Z. – 21.07.2017

    A po remoncie przetrasować ( lub wydłużyć do ZG) pociągi na linie 275/289

  • Edi – 21.07.2017

    @X Zmiataj załamujący przygłupie do dziury z której wyszedłeś. Wstyd!

  • WK – 22.07.2017

    Może w przyszłości powstanie połączenie z Wrocławiem przez Lubsko. To też była kiedyś ważna stacja kolejowa.

  • Maciej12991 – 22.07.2017

    To jeszcze poproszę dalej po linii 14 do Leszna i będzie elegancko. :-D

  • kolejFAN – 22.07.2017

    Tamtędy co najmniej 1 TLK powinna kursować (w relacji Szczecin-Katowice), byłoby połączenie z Legnicy do Zielonej Góry.

  • Maciek z Lublina – 22.07.2017

    Na początek : 4 pary osobowych z Legnicy do Głogowa przez Lubin , a docelowo - 4 pary osobowych w tej relacji + 2 pary osobowych w wersji wydłużonej - do Wrocławia Głównego , jako uzupełnienie osobowych z Wrocławia do Głogowa kursujących Nadodrzanką . Zgadzam się z postulatem co najmniej jednej pary pociągów TLK .

  • As – 23.07.2017

    To skandal, że ta linia wciąż jest zamknięta.

  • Racjonalista – 23.07.2017

    @Maciek z LublinaJak zwykle gadasz głupoty. 4 pary nie przyciągną nikogo w 60-tysięcznym mieście, jakim jest Lubin, zwłaszcza przy kursujących co chwilę busach.. Tam potrzeba:- kursów Os Polkowice-Lubin-Legnica-Wrocław w trakcie godzinnym,- kursów RE Głogów-Lubin-Legnica-Złotoryja-Lwówek-Jelenia Góra.

  • kolejFAN – 24.07.2017

    @racjonalistasłonko Ci przygrzało z tym Lwówkiem.Linia Lgn-RudnaGw jest pod drutem i powinny tam kursować impulsy z Legnicy/Wrocławia do Głogowa/Zielonej. Do Rudnej raczej byłoby to bez sensu - chyba że idealnie skomunikowane z pociągami z Wrocławia do Głogowa/ZG

  • Stylista – 07.08.2017

    Popieram Racjonalistę, w kwestii Lwówka Sląskiego, powinno wrócić połączenie,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....