Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi pasażerskie wrócą na trasę Mielec-Dębica. Po przebudowie

inforail
29.09.2017 07:00
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe przeznaczą 162 mln zł na poprawę trasy Mielec–Dębica. Dziękiinwestycji możliwe będzie m.in. uruchomienie połączeń pasażerskich na tejlinii. Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego woj.podkarpackiego.

Jak poinformowała w komunikacie spółka PKP PLK ogłoszonyzostał właśnie przetarg na rewitalizację linii kolejowej z Mielca do Dębicy.Prace budowlane obejmą w sumie 32 km linii, która obecnie jest wykorzystywanatylko w ruchu towarowym.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stację Mielec,Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwebędzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew.”Umożliwi to w przyszłości utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego orazuruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju” -czytamy w komunikacie PKP PLK.

Na stacji w Mielcu wybudowane zostanie też przejście podtorami, a nowe lokalizacje przystanków Wojsław i Pustynia umożliwią mieszkańcomokolicznych miejscowości lepszy dostęp do podróżowania pociągiem.

Kolejowa spółka podkreśliła, że dzięki wymianie torów,rozjazdów oraz przebudowie niemal 40 obiektów inżynieryjnych zlikwidowanezostaną ograniczenia prędkości. PLK zrewitalizują m.in. zabytkowy most kolejowynad Wielopolką w Brzeźnicy. Zamontowane zostaną także nowe urządzeniasterowania ruchem kolejowym na remontowanej trasie. Po zakończeniu prac pociągipasażerskie będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowe 70km/h.

Poprawi się również bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo –drogowych, wymienione zostaną urządzenia sygnalizacyjne oraz przebudowane będąnawierzchnie tych przejazdów.

Rewitalizacja będzie realizowana w systemie „projektuj ibuduj”, w latach 2018 – 2020.

Niedawno PKP PLK poinformowała o ogłoszeniu przetargu naopracowanie dokumentacji projektowej innej inwestycji na Podkarpaciu,przebudowy trasy Stalowa Wola–Tarnobrzeg/Sandomierz–Ocice/Padew.


Komentarze