Pociągi w Polsce coraz mniej punktualne
W II kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskichkształtowała się na poziomie 91,70% (względem 93,89% w I kwartale 2016 roku) ?podał Urząd Transportu Kolejowego.
W tym okresie licencjonowaniprzewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,2 tys. pociągów (o ok. 1,4 tys.więcej niż w I kwartale 2016 roku). Średni czas opóźnień pociągów na stacjikońcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 19 sekund. Największyodsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut ? 54,6% (42,3 tysiąca) oraz od 5do 60 minut – 43,2% (33,5 tysiąca). Odwołano 563 pociągi (w I kwartale ? 581).Średni czas opóźnień na stacji końcowej (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minutna przybyciu) wyniósł natomiast 17 minut 54 sekund.
Najpunktualniej jeżdżącymprzewoźnikiem jest Warszawska Kolej Dojazdowa. Najgorzej wypadają PKPIntercity. Oba wyniki są jednak efektem specyfiki wykonywanej pracyprzewozowej. Pierwszy z przewoźników to klasyczny przykład kolejki podmiejskiej,kursującej po wydzielonych torowiskach. Drugi z nich realizując tylkopołączenia dalekobieżne narażany jest na największe spóźnienia. Praktykapokazuje, że tak jest w rzeczywistości. Co ciekawe w II kwartale 2016 rokupoprawiła się punktualność tylko jednego przewoźnika. To Koleje Mazowieckie.Pozostali zanotowali gorsze wyniki.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5minut na przybyciu)
I kwartał |
II kwartał |
|
ogółem |
93,89% |
91,70% |
PKP Intercity |
81,19% |
77,00% |
Przewozy Regionalne |
94,42% |
91,20% |
Koleje Mazowieckie – KM |
90,74% |
91,42% |
PKP SKM w Trójmieście |
99,16% |
98,70% |
Szybka Kolej Miejska |
95,54% |
95,32% |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,60% |
99,35% |
Koleje Dolnośląskie |
94,89% |
92,08% |
Koleje Śląskie |
92,76% |
87,56% |
Koleje Wielkopolskie |
92,68% |
88,16% |
Arriva RP |
93,49% |
93,29% |
UBB GMBH |
99,29% |
98,90% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
97,23% |
96,11% |
Koleje Małopolskie |
97,58% |
95,08% |
Poziompunktualności przewoźników pasażerskich na wybranych stacjach pośrednich(opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu)
Grodzisk Mazowiecki |
||
|
I kwartał |
II kwartał |
Przewozy Regionalne |
91,8% |
86,8% |
PKP Intercity |
– |
76,5% |
Koleje Mazowieckie-KM |
92,8% |
91,5% |
Kraków Główny |
||
Przewozy Regionalne |
93,4% |
88,2% |
PKP Intercity |
75,1% |
71,0% |
Koleje Małopolskie |
96,7% |
95,0% |
Kutno |
||
Przewozy Regionalne |
92,3% |
95,4% |
PKP Intercity |
74,9% |
76,5% |
Koleje Mazowieckie-KM |
91,2% |
92,7% |
Koleje Wielkopolskie |
93,1% |
91,4% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
94,7% |
94,2% |
Łazy |
||
Przewozy Regionalne |
90,7% |
89,9% |
PKP Intercity |
– |
66,0% |
Koleje Śląskie |
83,9% |
79,2% |
Opole Główne |
||
Przewozy Regionalne |
89,7% |
94,1% |
PKP Intercity |
73,0% |
80,0% |
Ostrów Wielkopolski |
||
Przewozy Regionalne |
93,1% |
83,1% |
PKP Intercity |
78,9% |
76,3% |
Koleje Wielkopolskie |
96,7% |
92,1% |
Poznań Główny |
||
Przewozy Regionalne |
85,1% |
81,5% |
PKP Intercity |
74,7% |
74,1% |
Koleje Wielkopolskie |
88,7% |
86,9% |
Szczecin Dąbie |
||
Przewozy Regionalne |
92,9% |
93,5% |
PKP Intercity |
79,1% |
81,8% |
Tczew |
||
Przewozy Regionalne |
93,6% |
92,9% |
PKP Intercity |
87,3% |
81,0% |
PKP SKM |
98,5% |
97,0% |
Warszawa Wschodnia |
||
Przewozy Regionalne |
94,4% |
87,6% |
PKP Intercity |
85,8% |
84,6% |
Koleje Mazowieckie-KM |
89,2% |
92,4% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
81,8% |
84,2% |
SKM Warszawa |
95,4% |
96,6% |
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze