TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi w UE mają być cichsze, ale w Polsce na razie nie
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 31.01.2019 14:05:59
Pociągi w UE mają być cichsze, ale w Polsce na razie nie

Pociągi towarowe w UE mają być cichsze. Eksperci z państw UE i KE uzgodnili zmiany w rozporządzeniu dotyczącym wymogów technicznych taboru kolejowego. PKP są zadowolone, bo uwzględniono ich postulaty, dzięki czemu Polska będzie wyłączona z wymogów do 2036 roku.

UE od lat zajmuje się problemem generowanego przez pociągi towarowe hałasu. W 2015 roku przygotowywana była specjalna strategia, która przewidywała nałożenie na kraje unijne obowiązku modernizacji wagonów towarowych do końca 2021 roku.

Sprawa wywoływała spory wśród państw członkowskich, bo obowiązkowe wyciszenie wagonów towarowych to ogromne wydatki. Hałas ogranicza się przez wymianę klocków hamulcowych ze starych, żeliwnych na nowocześniejsze i cichsze - kompozytowe.

Przewidywane koszty modernizacji, łącznie szacowane na ponad 2 mld euro w latach 2015-2035, a także sprzeciw części państw członkowskich i kolejarzy skłoniły Komisję Europejską do wycofania się z ambitnych założeń. Rozmowy jednak trwały.

W czwartek przedstawicieli państw członkowskich i KE na posiedzeniu komitetu do spraw interoperacyjności i bezpieczeństwa kolejowego (Railway Interoperability and Safety Committee - RISC) wypracowali nowe rozporządzenie w tej sprawie.

Regulacja dotycząca technicznych specyfikacji interoperacyjności podsystemu "Tabor kolejowy - hałas" przewiduje obowiązkowe wyposażenie wagonów towarowych w kompozytowe wstawki hamulcowe.

Nowe przepisy przewidują, że od grudnia 2024 roku składy nie spełniające wymogów nie będą mogły poruszać się na tzw. cichych liniach. Linia taka ma mieć długość co najmniej 20 km. Ustalono również liczbę przejeżdżających przez nią pociągów towarowych.

Polskie Koleje Państwowe (PKP), które dominują na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych od samego początku był zaangażowane w lobbing w tej sprawie, bo dla spółki zmiany klocków to ogromne wydatki.

"Z dużą satysfakcją przyjmuję fakt, iż w przyjętym rozporządzeniu udało się zagwarantować zgłaszane przez PKP postulaty, które podkreślają specyfikę naszego taboru. Pozwala to polskiemu PKP Cargo zaoszczędzić ok. 1,2 mld złotych, a wszystkim przewoźnikom w Polsce 2 mld zł na przezbrojeniu wagonów" - ocenił w czwartek dyrektor Przedstawicielstwa Grupy PKP w Brukseli Tomasz Lachowicz.

Ze względu na przestarzałą konstrukcję niektóre wagony będą wymagać nie tylko wymiany klocków hamulcowych, której koszt szacuje się na ok. 1600-1700 euro na wagon, ale i całych kół, co znacznie zwiększy wydatki przewoźników.

PKP podkreśla, że montaż kompozytowych wstawek hamulcowych wymaga zastosowania kół monoblokowych, a konieczność ich zakupu bardzo istotnie podwyższałaby koszty dostosowania. "Dlatego na wniosek strony polskiej do zapisów rozporządzenia wprowadzano przypadek szczególny w formie wyłączenia pozwalającego na wykorzystywanie w Polsce nieprzezbrojonych wagonów na cichych liniach aż do 31 grudnia 2036 roku" - podkreślono w komunikacie PKP.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unia Europejska
  • Wojciech Liberda – 31.01.2019

    Biorąc pod uwagę Czechy i Polskę, to może pasowało by też tak skrócić składy. Po pierwsze byłoby ciszej, po drugie szybciej by jeździły.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....