TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi wracają na trasę Warszawa ? Białystok. Co dalej?
PKP PLK InfoRail - Opublikowano: 09.12.2015 15:29:13 3 komentarze
Pociągi wracają na trasę Warszawa ? Białystok. Co dalej? (foto: PKP PLK)

Już od połowy grudnia na trasę z Warszawy do Białegostoku wracają bezpośrednie połączenia. Jak informują PKP PLK dzięki dwutorowemu zamknięciu odcinka linii Rail Baltica pomiędzy Tłuszczem a Sadownem udało się znacząco skrócić najbardziej uciążliwy dla pasażerów etap prac. Narodowy zarządca infrastruktury, zgodnie z ubiegłorocznymi deklaracjami, wznowi ruch na jednym z najważniejszych szlaków kolejowych w Polsce.

PKP PLK przypominają, że aby przyspieszyć prace, od października 2014 r. całkowicie wstrzymano ruch i wprowadzono komunikację zastępczą na odcinku Tłuszcz ? Łochów, a następnie od stycznia br. na odcinku Łochów ? Sadowne. Zamknięcie linii pozwoliło skrócić czas robót o 10 miesięcy. Teraz pociągi wracają na trasę. Będą jeździły mi.in. po nowym moście nad rzeką Liwiec.

Modernizacja linii Rail Baltica na odcinku z Warszawy Rembertowa do Sadownego, to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie na polskich torach przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obejmuje unowocześnienie 15 przystanków i 4 stacji, zmodernizowanie 66 km linii kolejowej oraz budowę lub modernizację 60 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów czy tuneli.

Prace pomiędzy Tłuszczem a Sadownem weszły obecnie w ostatni etap realizacji, związany głównie z ukończeniem elementów infrastruktury. Na stacji w Tłuszczu, gdzie od połowy grudnia pasażerowie skorzystają z pierwszego nowego peronu, trwa budowa dwóch kolejnych peronów oraz przejścia podziemnego, które zastąpi dotychczasową kładkę. Przebiega ono pod wszystkimi 9 torami, łącząc dwie strony miasta.

We wrześniu rozpoczęła się modernizacja w Zielonce i Wołominie oraz na szlaku pomiędzy miastami. W miejsce starych peronów, wybudowane zostaną nowe. Obie stacje zyskają też nowe budynki nastawni. Dużym udogodnieniem dla mieszkańców będzie wybudowanie bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z linia kolejową. W Wołominie przy ul. Sasina i Al. Niepodległości oraz w Zielonce przy ul. Kolejowej rozpoczęła się budowa tuneli drogowych. Nowe obiekty, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, poprawią płynność ruchu i znacznie usprawnią komunikację w obu miastach. W ramach budowy 150-metrowego tunelu w Zielonce powstaną dwa pasy ruchu o szerokości 3 m każdy, chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Długość tunelu w Wołominie przy ul. Sasina to 135 m, a przy Al. Niepodległości 232 m. Obiekty będą posiadać po dwa pasy ruchu i chodniki dla pieszych, a tunel przy ul. Sasina ? dodatkowo również ścieżkę rowerową. Na odcinku od Zielonki do Wołomina Słonecznej, bardzo istotnego ze względu na duży ruch aglomeracyjny, zostanie wybudowana dodatkowa para torów. Pozwoli to na rozdzielenie ruch pociągów dalekobieżnych i podmiejskich.

? Po zakończeniu wszystkich prac pasażerowie będą mogli korzystać z nowych, wygodnych peronów na stacjach i przystankach wzdłuż trasy. Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka, za sprawą nowych wiat, ławek, elementów małej architektury, nie zabraknie też systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Perony zostaną także dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ponadto w okolicach przejazdu kolejowego w Rembertowie wybudowany został zupełnie nowy przystanek Warszawa Mokry Ług, który będzie dogodnym punktem przesiadkowym dla mieszkańców okolicznych osiedli ? mówi Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Łączna wartość inwestycji wyniesie ponad 2 mld zł. Wraz z podwyższeniem komfortu i bezpieczeństwa, możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów osobowych i towarowych, a co za tym idzie ? skrócenie czasu przejazdu. Podróżowanie stanie się bardziej komfortowe, pasażerowie zyskają atrakcyjne połączenia aglomeracyjne i dalekobieżne.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Rail Baltica
Białystok
  • gutek – 09.12.2015

    inwestycja za miliardy i stare EN 57 oraz 6 par TLK -to brzmi dumnie

  • PPP – 09.12.2015

    Po remoncie pociągi nadal będą "mknąć" z tą sama prędkością. No to po co takie zamieszanie?Zdjęcie obu torów na raz było efektem ekoterroryzmu uzasadnianego bzdurnymi zapisami Natura 2000, które mogły zablokować wydatkowani ze środków z UE do końca roku 2015. Wybrano więc wariant zdjęcia obu torów aby zdążyć. W ten sposób zablokowano nie tylko połączenie Warszawa-Białystok, ale też Warszawa-Tallin. Równolegle zablokowano z tych samych powodów i rękami tych samych organizacji budowę lotniska regionalnego uzasadniając to brakiem opłacalności i kolizjami z ptakami. Wczorajszy raport lotniczy wskazuje że to g... prawda, a Natura 2000 to też była g. prawda, co zauwazają teraz najwięksi sceptycy i obrońcy przyrody. W efekcie w północno-wschodniej Polsce i dalej aż do Tallina był roczny paraliż trasy Rail Baltica, który zbiegł się z niewybrednymi zagrywami Putina w sprawie krajów bałtyckich. Zieloni od dawna są użytecznymi idiotami... Wiktor Suworow powiedział o zielonych, "teraz nie trzeba ich werbować, wystarczy ukierunkować, finansowanie da Unia" Wypada tylko kojarzyć fakty.

  • kolejFAN – 10.12.2015

    podrózowanie 6 parami TLK na dobę - brzmi DUMNIE!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....