Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi wróciły na odcinek Lublin – Kraśnik

inforail
13.09.2018 11:11
0 Komentarzy

Od 13 wrześniapociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Jak podały PKP PLK największyprojekt POPW wkroczył w kolejny etap.

Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej,Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach iKraśniku. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik – Zaklików. Efekteminwestycji wartej 367 mln zł będą m.in. krótsze przejazdy i większebezpieczeństwo – poinformowały PKP PLK.

Prace realizowane na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów –Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce.Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacjiStalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i nausprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego wBogdance, a elektrownią węglową w Połańcu. Elektryfikacjagłównej linii łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie zwiększy konkurencyjnośćekonomiczną regionów i wpłynie na lepsze warunki życia mieszkańców. Realizacjaprojektu w ramach KPK poprawi sieć kolejową w Polsce Wschodniej, zapewni lepszepołączenia miedzy miastami wojewódzkimi – powiedział Andrzej Bittel,wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzajązrealizować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin –Stalowa Wola. Takie rozwiązanie usprawni komunikację kolejową w aglomeracjilubelskiej, m.in. pozwoli na omijanie przez pociągi towarowe głównej stacji.

Wygodniejsze podróżez Lublina do Kraśnika

Poprawiają się warunkiżycia mieszkańców Lubelszczyzny. Od września pasażerom wyższy komfort obsługizapewniają nowe perony na zmodernizowanych stacjach i przystankach. Pasażerowiezyskają dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Oczekiwanym efektemprac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola orazLublin – Rzeszów – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Pasażerowie wsiadają już do pociągów z nowych peronów wKraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce,Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Perony są wyposażone w nowe ławki, wiaty,oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiająwsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonychmożliwościach poruszania się.

Na 36 km odcinku zLublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy,postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawcarozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Efekty prac widać takżena stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac ielektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – powiedział ArnoldBresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poziom bezpieczeństwa na zmodernizowanym odcinku poprawiasygnalizacja przejazdowa na 8 skrzyżowaniach.

Ruszyła przebudowatorów od Kraśnika do Zaklikowa

We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik– Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchemkolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczaniatłucznia specjalistyczną maszyną. Roboty obejmują modernizację torów irozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchemkolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusowąkomunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne naportalpasazera.pl.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasieLublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepsząkomunikację, na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie iCharzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych dooczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektonicznedla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa na trasie zapewni przebudowa75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana 56 rozjazdów oraz remont 46 iprzebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowaniaruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Inwestycja zakończy się w 2019roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ześrodków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi311,9 mln zł.


Komentarze